Gör om - Gör rätt!


Eller se åtminstone till att få fota om vissa saker i rätt VÄDER... ;-)

Vi campade ju helt nära Högakustenbron, så därför var det bara till att susa över den igen en annan dag - när det INTE regnade - och ta nya foton. :-D





Öh... Ser ni "korgen" som hänger högt uppe till vänster...??

Tydligen pågick det inte bara vägarbeten, utan även nåt slags underhållsarbete... Snacka om höjdar-jobb!! 8-X



Så fort man har kommit över till norrsidan, så kan man svänga av E4:an och göra ett stopp vid ett hotell.

Det gjorde vi, och därifrån har man verkligen prima utsikt över bron och Ångermanälven.






Sen snurrade vi tillbaka ut på E4:an, och kom först under bron...



...och sedan upp på den igen, för att åka tillbaka till campingen på södersidan! :-) Tog så klart en massa foton då också - men dem ska ni faktiskt få slippa att se!!

Däremot kan jag slänga med ett par andra "genom bilrutan"-snapshots i det här inlägget... För det har blivit en väldans massa såna foton under den här resan, må ni tro!

Många skitdåliga, men ett och annat hyfast bra... 

Dessa foton är framförallt bra att ha som stöd för minnet. Angående resvägen, i vilken ordning vi besökte sevärdheterna och så där... :-)





Visst är det VACKERT!? 8-)

Och här åker vi över en annan bro - Sandöbron:





Husinspiration:





Gamla och något eftersatta i underhåll, men ack så söta och charmiga!!! Vill ha! 8-D

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Anki

Who så vackert...!!! Tänk vilken natur vi ändå har att se i landet. Härlig resa ni gjort. De e semester av högsta grad.

Där uppe i korgen skulle inte jag vilja jobba..hua...antar jag skulle hissna lite av att bara åka över bron. (:

Huset på sista bilden...så charmigt, så annorlunda o mysigt. Fick man gå in? Nä förmodligen inte, men de hade varit pricken över i:et.

Kramiz Anki som åker ut i vida naturen nästa vecka..

2011-07-17 @ 09:42:04
URL: http://anki365foto.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Föredrar grusvägarna framför broarna! Även om det är tjusiga bilder.. :)

2011-07-17 @ 10:14:17
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Jisses .. det var verkligen vackert där ni åkte :)

Bilden på bron på snedd .. den gillade jag väldigt .. och bildarna genom framrutan var ju så braaaaa.

De gamla husen .. jag stannar alltid upp och fotar sådana ..precis som du skriver så har de en otrolig charm :)

2011-07-17 @ 14:25:34
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Jane

Hisnande bilder från bron, i den korgen skulle man vara och fotografera!

Åldrat trä är det vackraste som finns ... intalar jag mig själv när jag fortfarande inte oljat in altanen ;)

Nej, jag tycker faktiskt det på riktigt! Älskar den där gråsilvriga tonen som träet får.

2011-07-17 @ 15:57:31
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Malin B

Ja, inte var det min tanke i går att DU skulle titta på folkrace!!! Självklart var baktanken att du skulle sällskapa här med mig-under min korkek. ;)



Perfekt det där att kunna fixa nya foton i soligt väder. =) Vädret gör ju så mycket inte bara när man ska fota... Nu ser det ju ut att bjuda på hiskeligt mycket regn under min ledighet...

2011-07-17 @ 17:17:28
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Fotograf Annie

Vilken tur att ni stannade kvar så att ni kunde fota bron i soligt väder också. Den bron är verkligen mäktig och landskapet också. :)



Jag tror att jag har suttit vid bänken på fjärde bilden förresten, kände igen mig, men det var flera år sedan (tiden innan jag hade systemare och ett stort fotointresse). :P



Och fy vad läskigt att jobba på sådana höjder, det skulle jag aldrig klara av.

2011-07-17 @ 20:36:43
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Bonnfrua

Sandöbron har jag gått över några gånger mitt i vintern när jag var på SIDA_sandö för 10 år sedan för att gå lite kurser innn jag skulle iväg och jobba.

2011-07-18 @ 15:33:29
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Vackert som sagt!

Jag tycker det är lite läskigt med broar men väldigt vackra ändå.

2011-07-21 @ 00:43:29
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0