Stressiga lördag!


Fick SMS från dottern ungefär samtidigt som jag vaknade i morse (vid halvåtta-snåret).

"Kommer ni och tittar??", undrade hon - och menade på matcherna hon och hennes fotbollslag skulle spela i en inomhusturnering under förmiddagen. Den första var klockan halvnio...

Halvelva anlände maken och jag till idrottshallen... <:-) Och då hade vi även missat lagets andra match. Men den sista fick vi iallafall se, och den vann de med klara 3-0. Dottern har ju haft ett gott och väl årslångt uppehåll från fotbollen, men nu verkar hon taggad igen och de gamla takterna tycks trevlig nog finnas kvar i henne. :-)

De blev tvåa i sin grupp, vilket betyder att de ska spela vidare i morgon också. Får se om vi kan vara lite mer morgonpigga då... <:-)

En annan ambition som jag inte heller har lyckats infria till fullo, är att göra klar en bild inspirerad av en av Elisabeths dagliga bearbetningar. Och nyss var jag inne på hennes blogg och såg att hon hade lagt ut ännu en läckerhet. :-) Och bara för det så tror jag minsann att jag passar på att publicera en bild som är ungefär raka motsatsen till hennes tuffa truck-kille, nämligen den här strand-softisen:



Den lite "disiga" övertoningen har jag sett på bilder lite här och var på sistone, ofta pålagd med hjälp av så kallade actions.

Jag lekte fram min på egen hand, och kommer dessvärre inte riktigt ihåg hur jag gjorde... <:-I Hoppas dock att jag kommer på det, för jag vill gärna kunna göra något liknande igen... :-)

Nu ska jag strax "stressa igång" igen med allt som behöver göras här hemma, men som inte har blivit gjort än idag...

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Jane

Nu har jag suttit med datorn nästan hela förmiddagen men inte fått något ordentligt gjort ändå - hopplöst! Leka själv går inte, nu följer jag instruktioner på Moderskeppet :) det dumma är att mitt program är på engelska och ibland hittar jag inte funktionen, då brukar jag ringa någon av sönerna men de är ju i Singapore nu så det blir för dyrt!

Var inne och kollade på Elisabeths blogg - fina bilder, den kommer jag nog försöka följa lite då och då.

Ha en fortsatt trevlig lördag!

2011-01-08 @ 15:30:26
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Lotta

Fotboll i dagarna två här me, men nu så är det färdigspelat för denna helgen. Nästa helg är det dax igen. Va kul att det gick så bra för dotterns lag. Håller tummarna för att de vinner i morgon.

Kram

2011-01-08 @ 15:37:22
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: yvonne

Jag får också till någon riktig häftig bild ibland, som min "glowing in the wind"... ;-) Men hur gjorde jag egentligen...öööhh...ungefär som när jag lagar mat och bakar, slänger i lite av varje och provar mig fram.. :)

2011-01-08 @ 16:10:59
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Malin B

Vad KUL att hon är igång igen! =) Såklart takterna finns kvar, kanske ännu bättre nu när de är oanvända. ;)

2011-01-08 @ 16:15:05
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: annette

Ja, det var skillnad på Elisabeths "råa" kille och Din softa typ, Ni kanske skall köra emot varandra istället:)



Precis som Du skriver så kommer jag inte alltid (oftast) ihåg vad jag gjort för redigeringar när jag väl nått målet!!



Snart måndag igen och lugnet infinner sig hos Anna;)

Ha en bra kväll!



annette

2011-01-08 @ 16:33:47
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Det är just det som är det stora problemet...man kommer inte ihåg hur man gjorde ,. för man bara klickar på en massa saker för att se hur det ser ut och ibland ser det bra ut och då får det bli så .men man försätter ju med samma bild ifall man hittade något mer .. och det brukar man ju göra .. jag har gjort en bild och jag kan inte ens komma i närheten av den igen .. jag har testat en massa saker .men än efter 78 timmers test har jag fort farande inte fått fram samma effekt :)

Så himla roligt att hon har fått sug på att spela igen :)

kramizz :)

2011-01-08 @ 17:33:42
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Hummmm, han ser lika softis ut som min modell är i verkligheten! :-D

Ett actions är ju en serie olika moment som man satt ihop så att de automatiskt kan göras med ett enda knapptryck. Man kan spela in egna actions, även kallade macron.



Visst är det med bildbehandllings-recept som med matlagningsrecept. Ibland träffar man mitt i prick, och har glömt hur och vilka indegredienser man använt! :-(



På´t igen då! Jag ska se om jag kan efterlikna din läckra softade typ, så kan jag i alla fall säga hur jag kom fram till det (OM jag nu lyckas!)

Bra och passande bearbetat i alla fall!



KUL med dotterns fotboll! Min var på en heldagsträning i innomhus-konstgräsbana i veckan. Uj, så dålig kondisen hade blivit under stinna juldagar... :-) Men vad kul laget hade under dagen!

2011-01-08 @ 21:22:41
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Vilken läcker bild! Jag gillar det du gjort, vad du nu än har gjort. ;)

Du får hälsa och gratta dottern, hoppas att det gick bra med resterande matcher också.

2011-01-09 @ 00:21:07
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: Jen

Jätte fin bild! Den får mig att längta ännu mer till varmare tider. :D



Tur att ni fick se en match iaf. :)

2011-01-09 @ 08:04:36
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: elena cn

Jamen då var jag ju uppe nästan samtidigt som du...8.15! Tidigast denna julhelg:) Jag försöker desperat komma i fas med dagen så att jag kommer upp imorgon till jobbet.

Kul att dottern kommit igång med spelandet igen. Mindre kul att matcherna börjar så tidigt. Hoppas det går bra för henne idag!



Och idag var jag ute och sprang igen:) Barmark (så gott som) på gångvägarna men isigt och halkigt runt sjöarna som jag brukar springa runt. Jag har testat med broddar en gång men det kändes så konstig så det har jag inte fortsatt med. Jag fick bara ta det lugnt där det var som halkigast...lite stel i vaderna var jag dock efter mina 9km:-0 Jag har ju fått storhetsvansinne och planerar att springa halvmaran i september...och några små lopp dessförinnan:)

2011-01-09 @ 14:51:36
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0