6 talgoxar, 4 blåmesar, 2 rådjur...???


Men hur typiskt ÄR det inte!? 8-I

Jag skulle ju räkna fåglar vid fågelbordet igår, och tyckte att det var lite svårt att se ordentligt här inifrån genom fönstret. Så jag skulle bara gå ut utanför dörren precis, så jag kom bara några meter närmare...

Tog jag kameran med mej?? Naturligtvis INTE... <:-I

Och lika naturligtvis (??) händer då det som typ ALDRIG annars händer!!! Två rådjur kommer promenerandes längs med grusvägen rakt mot mej! Jag står blickstill och hoppas att jag inte syns - och saknar så-å-å-å att kameran inte är med! Strax har jag dem på tio meters håll, och de verkar inte märka mej. Men jag vågar ju knappt ens andas, för nu går de parallellt förbi mej på andra sidan den lilla ån vi bor intill. Inte förrän de har passerat min position kan jag ta några steg baklänges mot ytterdörren - ska så klart in och hämta kameran, och hoppas på att de kommer att komma samma väg tillbaka alldeles strax! 8-)

Då öppnar faktiskt maken dörren - och langar ut min kamera, samtidigt som han viskar att han också såg rådjuren och har tagit några foton på dem genom fönstret. Härligt!!!

Tyvärr slank hunden också ut i samma veva, och han var inte lika tyst och smidig som jag och maken - så de båda rådjuren försvann illa kvickt!

Men makens foton finns iallafall kvar, även om de väl inte blev så jättebra... Vi får röja bort slyet, om vi ska ha fotosessioner på denna plats fler gånger!? ;-)



Om ni tänker er att detta hade varit taget med ett vidvinkelobjektiv, förresten, så hade jag förmodligen kommit med i nedre vänstra hörnet. :-)

Lite längre fram på dagen räknade jag in två stycken stjärtmesar också, varav den ena var iallafall lite "linslusig" av sej. De är så himla SÖTA, de där!! :-)



/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Jane

Men visst är det typiskt att man inte har kameran med när det gäller. Du får hålla utkik för de kommer säkert förbi fler gånger. Stjärtmesen är ju helt ljuvlig, det är flera år (minst 15) sedan jag såg en och då bodde jag i Värmland. Vi hade ett välbesökt fågelbord där :)

Hoppas att du klarar dig från magsjukan, det är nästan värre att få än att ha ont i ryggen ;))

Idag har det varit ganska skapligt, jag tar det försiktigt. Värst är att köra bil och trampa ned kopplingen, då känner jag av ilningar i korsryggen. Nu ligger Max vid mina fötter med tre bollar i munnen, han gillar inte när jag inte kan busa som vanligt med honom - vilket innebär jaga och krypa på golvet :)

Ha det bra ... och glöm inte kameran ;)

2011-01-31 @ 16:14:30
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: yvonne

Men OM du haft kameran med så hade naturligtvis rådjuren noterat detta och skuttat sin väg! ;) Å, jag såg ju en hel flock stjärtmesar vid "mat-busken" här utanför för några veckor sen. Jag hade INGEN kamera med...och hade jag haft det så skulle det varit lilla Blå och den fotar man inte så jättebra med. Så jag är glad över att se den här på din blogg!! Blå himmel har du haft iaf! :)

2011-01-31 @ 16:30:49
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha ha .. nu fick jag ont i magen... jag skrattade så jag låg över halva av mitt dator bord nu..Men Det är SÅÅÅÅÅÅÅ typisk .. det är därför jag ALLTID har en sorts kamera med mig ... hm .. nästan alltid ;)

Jag hållar med dig .. de är så otroliga söta man smälter när man ser dom :)

Men ang rådjuren .. så var det ju bra att maken var med på ett hörn där ;)

2011-01-31 @ 17:39:13
Postat av: Sara

Det där är ju så typiskt. Sånt händer jämt när kameran är utom räckhåll =)Hoppas du haft en fin måndag!

2011-01-31 @ 17:50:59
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: annette

God Afton!



Det var verkligen oturligt att inte kameran fanns med, men vi och Du får njuta av Din makes bilder, är ju sådana bilder man drömmer att få ta.

Dom brukar ju ofta ha samma väg och tid under en period, så håll Du lite koll!



Bilden på fågeln gillar jag mycket, så däe den sitter bakom grenen.



Ha en bra kväll!



annette

2011-01-31 @ 18:08:21
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Gärdsmygen

Men du är det inte typiskt att inte kameran var med då?! Tyvärr har jag lite svårt för att njuta av den naturupplevelse man är med om då i "direktsändning" eftersom jag bara vill ha min kamera.

En dröm jag har är att få se en stjärtmes. Det har jag aldrig gjort. Jag har också räknat fåglar, ville räknat ekorrarna också:)

2011-01-31 @ 18:19:06
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: Per-Anders

Man ska alltid ha kameran med sig. Jag hittade nr 4, 2007 av tidningen Foto. Skicka ett mail till mig med din adress så skickar jag tidningen till dig.

2011-01-31 @ 18:45:47
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: soffie

men nej va typiskt jag har alltid kameran med i veckan,men va bra att maken tog en bild på rådjuret,Å en stjärtmes har jag aldrig sett så fina de är,'

2011-01-31 @ 19:29:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mimmi

PS

hoppas du klara dig från magsjukan

2011-01-31 @ 19:45:01
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Det var värst vad du laddar upp bilder nu, hänger inte riktig med i dina svängar! :-)

Jättesöt liten stjärtmes, en sån tror jag inte jag sett själv. Kanske ni har lite andra fåglar där nere än vi här uppe.

Dottern fick en lapp från scouterna att räkna fåglar, men vi har haft fullt upp med annat under helgen, plus att jag jobbat...

Roligt med rådjuren. Grannen (jägare) stödmatar för fulla muggar, så jag har dem framför bilen varje morgon när jag kör ungarna till bussen! Vid tre ställen!

Ja ja, det funkar, jag vet ju var de är...

Ha en bra tisdag!

(Snygg 52:a bild!)

2011-01-31 @ 23:07:14
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Det är ju så typiskt! Kom ihåg förra sommaren då vi körde till affären från stugan på Öland. Jag som alltid brukar ha kameran laddad intill mig. Där stod en älg intill vägen och mumsade,jag hade kunna ta så många kort jag velat för vi stod jätte länge och kollade på han. Älg på Öland, hur många av jägarna har sett det då!! Hahaha...

Fin bild på stjärtmesen.

Oj då, var det igår man skulle räknat in sina fåglar. Barnbarnen fyller hela hjärnan!

1 februari om en stund!

Kram

2011-01-31 @ 23:23:06
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Jen

Sicken söt fågel! :)

Trist med kameran dock. :/

Det är något jag allt för väl känner igen..

Igår när jag vandrade till jobbet stötte jag på en hare som "lunkade" lite disträ framför mig.

Och på hundarnas kvällspromenad korsade 2 rådjur våran väg. Inte en enda gång hade jag kameran med. :(

2011-02-01 @ 15:12:42
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Madde

åh, vilken otroligt vacker och söt fågel:)

2011-02-02 @ 07:40:37
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åå vad typiskt! En stjärtmes har jag aldrig sett.

2011-02-02 @ 09:57:52
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: SqZ

Stjärtmesar är mina absoluta favoriter bland pippisarna men jag har bara sett dem som hastigast. Lypping dig! :-)

2011-02-02 @ 20:12:04
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0