Tråkig torsdag...


...eller vad det är hon sjunger, Pernilla Andersson. Fast så-å-å-å tråkig ska väl förhoppningsvis inte denna dag behöva bli - hoppas jag!? :-)

Men jag ska villigt erkänna att jag inte är så där supertaggad inför faktumet att det idag är den första december... Julhandel och julstress stundar... Ry-y-y-ys!!! <:-I Och så ska man behöva svida upp sej inför ett julbord om en dryg vecka. Örk... Jag är väl måttligt intresserad av att köpa kläder annars också, men finkläder till jul är ju bara VÄRST!! Dubbel-örk...

Bäst idag är iallafall att det fortfarande inte har synts till minsta lilla snöflinga på dessa breddgrader!! :-D



Det enda som är vitt är mina "julrosor", som står på verandatrappan.

För övrigt kör jag på det gröna temat - det matchar ju gräsmattan så bra... :-)



Dock funderar jag på att ha granen (som vi ska ha inomhus till jul) i en helt annan färg!? :-) Såg en bild i en tidning häromdagen, på en gran som spraymålats vit. Riktigt snyggt!!!

Go´morron!

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Jen

Ja ett år var det ju trendigt att ha en svart eller rosa gran. :P

Häftiga dekorationer du gjort! Och rosen, vad vacker! :)

Här vill jag ha snö, men ändå inte.

Det är mysigt och lyser upp men vi är inte på långa vägar klara med trädfällningne och det känns lite lättare att traska runt i markerna utan att pulsa i snö...

2011-12-01 @ 10:51:04
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Lennart O

Gomiddag! Idag kan man läsa på Aftonbladets löpsedel "Glädjebudskap: Nästan hela Sverige får en vit jul!"

Kvällstidningarnas löpsedlar har sedan länge passerat idiotstadiet.

Ha det bra!

2011-12-01 @ 13:25:02
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: mimmi

Nej ush .. ush ..ingen vit gran .. jag har sett dom .. visst är de snygga ..men det är ju inte en julgran då ;) och vit .. jag tänker på snö ... hemska tanke.. så jag är bara glad över att du visar gröna bilder ;)

kram :)

2011-12-01 @ 15:11:42
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Anki

Grönt är skönt :)

Vit gran, ja varför inte. Jag såg en rosa i går, ända gången jag fnyst på näsan av en rosa sak..haha. För där går gränsen.

Fina du gjort där hemma ute i de gröna.

Kramiz Anki

2011-12-01 @ 17:45:31
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: annette

Grönt tycker jag om, vita julrosor älskar jag, vita granar gillar jag nog INTE:)

Varför inte köra en gran som i Östersund om Du är sugen på ngt annorlunda i år, Babsan har designat den granen i år, gissa med vad, jo ROSA belysning bl.a!!



Ha en fin kväll!



annette



Ps.

Svar angående att fota i Jordanien, har inte läst om några förbud, men jag tror nog att man får vara lite allmännt tillbakadragen och inte fota människor så öppet, får nog smyga lite!

2011-12-01 @ 18:12:35
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Åh, vad kul att få se lite från hur ni har det hemmavid! Fint!

2011-12-01 @ 20:33:27
Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

Hm, det var jag som skrev det där ovan :)...

2011-12-02 @ 09:33:51
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Jane

Föredrar nog grön gran framför andra. Roligare att pynta den i någon enhetlig färg istället :)

Var precis på ett litet vernissage hos min nys ateljégranne (som är fotograf). Han har under två års tid letat efter tillplattade öl/läskburkar som legat ute och som tidens tand har förändrat i färg och form (rost). Dessa har han sedan fotograferat mot vit bakgrund och gjort tavlor av, ca 40x50 cm stora. De är så häftiga! Han berättade att folk tittade lite konstigt på honom när han plockade burkarna men sedan kom han på att ta dem i hundpåsar :)) Riktigt snygga bilder!

2011-12-02 @ 16:36:13
URL: http://www.janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0