Fotografisk(ans) framtidsprognos...


Ja-happ...

2011 sjunger ju på sista versen, och snart kan vi lägga det året (också...) till handlingarna. Finns säkert ett och annat minnesvärt som man skulle kunna blogga om en gång till, men jag är inte ett så-å-å fullfjädrat nostalgi-freak utan tycker det är både roligare och mer intressant att blicka lite framåt i tiden istället. :-)

Hur kommer till exempel mitt bloggår 2012 att bli?

Och ska jag önska mej en ny svindyr kamera i 45-årspresent då??

Jag kanske rent av ska sluta att både blogga och fota, och göra nånting helt annat nästa år? Skaffa mej ett "riktigt" jobb, eller i varje fall ett liv IRL!? 8-)







Jag skulle åtminstone kunna skaffa mej en katt...?

Eller... Nej tack, förresten! jag är ingen kattmänniska - tror jag inte iallafall. Antagligen är jag ingen hundmänniska heller, trots att jag bor tillsammans med en cockerspaniel. <:-) Saker och ting tenderar att "bara bli" när det gäller mej och min tillvaro - och det där gäller inte minst mitt bloggande! Vad jag än intalar mej att jag ska och inte ska angående det, så kommer det troligtvis att bli precis som det blir iallafall! :-D

Helt säkert är det däremot att det inte blir någon ny header här i bloggen till årsskiftet! <:-) Det hade jag annars verkligen tänkt mej, men inspirationen till att konstruera en ny sådan bild har helt enkelt inte velat infinna sej. Men med den gamla så vet jag ju att ni känner igen er när ni tittar in - även om det framöver skulle bli glesare mellan inläggen... :-)

Någon ny kamera till födelsedagen blir det antagligen inte heller. För jag behöver ingen värsting - de foton jag tycker är absolut roligast att ta nu för tiden är de som kommer ur kompaktkamerorna, speciellt ur den lilla Ixusen jag köpte billigt på rea innan i höstas. :-D

Fåglar är förstås också fortfarande väldigt kul att fota, men till dem kan jag inte ha bättre grejer än vad jag redan har. Inte på mina villkor iallafall - för jag vill verkligen inte släpa omkring på ett 400- eller 500-millimeters teleobjektiv. Pjuh!

Däremot funderar jag på om det kanske ändå inte skulle vara roligt med ett riktigt macroobjektiv istället för närbildslinserna!? Så ett sådant skulle faktiskt kunna få ligga bland födelsedagspresenterna, då nån vecka in i februari... Blink - blink!!!

Men om det inte gör det, så överlever jag ändå! :-) För det är aldrig utrustningen som är viktigast, utan idéerna!!

Så om jag nu ska ge mej på något slags nyårslöfte, så tror jag minsann att det får vara att jag under 2012 ska förverkliga några av mina idéer som INTE har med foto, blogg och jobb att göra. :-)

Japp! Så får det bli!!! Och däremellan bloggar och fotar (och jobbar...) jag på ungefär som tidigare. :-)

Gott Slut på 2011 önskar jag er alla!!

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hoppas att Du får Ditt nya objektiv.Vilka bilder som kommer att finnas här på din blogg år 2012 vet jag inte men det skall bli kul att se.

2011-12-30 @ 07:44:49
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Lennart O

Morning! Gott slut själv! Ett ganska långt liv har lärt mig att det där med årsskiften inte betyder så mycket. Nyårslöften har jag aldrig avlagt några, eventuella löften går ju bra att vid behov avlägga när som helst under året. Livet vandrar vidare så länge de varar och målsättningen bör vara att göra det så bra och smärtfritt som möjligt.

Gott slut & Gott Nytt År!

2011-12-30 @ 09:01:08
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

nej nej nej dumsnut, inte sluta blogga inte ;) Jag vill se dina fina gatufoton!

Jag vet hur jobbigt det kan vara att byta header ibland, om min fantasi är slut så byter jag till en gammal för enkelhetens skull.

Att blicka framåt känns bra! Jag får se om jag får ihop något nostalgiskt inlägg om året som gått.

GOtt nytt år!!



2011-12-30 @ 10:32:49
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Madde

Nej, får ej sluta blogga eller fota, vill se dina bilder:) Gott nytt år:)

2011-12-30 @ 10:39:12
URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Postat av: annette

Tycker det låter som Du kom fram till ett bra beslut i slutet av texten;)

Själv har jag nog slutat tänka så mycket på förämdringar inför ett Nytt År, det blir som det blir, lite "galna" grejor blir det alltid gjorda av mej, inte så mycket för att planera, tar det som kommer;)

Jobbet stod kvar idag oxå, men jag lämnade det efter några timmar, så nu skall jag göra ngt roligare än att jobba, kanske gå ut en sväng solskenet!



Gott Nytt År!



annette

2011-12-30 @ 13:51:31
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Du skulle bara våga att sluta att blogga .. då kommer jag och spökar för dig på natten så du inte får sova..bara så du vet.Jag använder också min lilla Casio väldigt mycket nu ..det är den som får följa med på promenad nu för tiden..om man inte absolut skall ut och kolla efter räv och sånt förstås ;)

ha en riktig fin och mysig och underbar helg.

kram

2011-12-30 @ 15:20:51
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Jane

Bevare mig väl, inte ska du sluta blogga ... du kan göra det när du har tid. Jag väntar så gärna på fina bilder eller två ;))

Köpte mig en "julklapp" själv igår (på rean) ... skulle egentligen bara skjutsa sonen med flickvän för att de skulle kika på en TV. Jag kom hem med en espressomaskin, he he, så nu har jag varit och köpt bönor och avnjutit första koppen. Det tog några timmar innan jag fick den att fungera för vem kan läsa en (usel) bruksanvisning på utrikiska ;)

Önskar dig oxå ett gott slut på 2011!

2011-12-30 @ 15:39:00
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Malin B

Det är ju så det är, det blir som det blir! På gott och ont och ibland kan man ju göra ett och annat för att hjälpa det på traven. Ibland kan man bara se på och gilla läget.



I en grannby blev det då inget gott slut, i natt brann flera ladugårdar ner som låg tätt, tätt intill varandra. Så sorgligt. Inga djur var i dem men det var ju en massa annat förstås...



I dag när jag skulle köpa en packning till vattenkranen så "passade jag på" än en gång att ta hem en massa badrumsbroschyrer. Det "projektet" har jag ju levt med en himla massa år... Förmodligen blir det inte av 2012 heller om jag inte vinner på lotto men det spelar jag ju aldrig...

Så jag drömmer vidare jag också. ;)

2011-12-30 @ 16:06:09
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: lizaloop

Sluta blogga....näää du det kan man väl inte göra, kanske dra ner på det lite isåfall ;)



Passar på att önska dig och de dina ett gott nytt år!!

2011-12-30 @ 18:21:37
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Linda Elm

härliga bilder. den sista var ju bara för söt:) och inte ska du sluta blogga, det får du inte alla fall;) vill se dina underbara bilder och läsa dina inlägg:) så det är bara att fortsätta!



Ha en trevlig kväll och ett Gott nytt år :)



Kram

2011-12-30 @ 18:37:17
URL: http://lindaelm.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Ja, vem vet vad 2012 bär med sig! Den som lever får se heter det... Man behöver ju inga värstingsaker till bra bilder, och dina fågelbilder går ju inte av för hackor, och inte heller stadsbilderna! Och som du sa, släpa runt på en tung utrustning, isch!

Ha det gott nytt år!

2011-12-30 @ 18:45:19
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Ett riktigt gott slut och ett fint nytt år önskar jag till dig med!

Visst blir det en liten nystart varje år, lycka till med ditt förverkligande av vad det än månde vara!

Kram!

2011-12-31 @ 03:00:29
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0