Skjut först och fråga sen, typ... Eller inte!?


Det enda jag kan säga om fotot nedan, är att det kom till under lite konstiga omständigheter!?!



Nu syns det dåligt på det här krympta fotot, men mannen håller en liten kamera i händerna. :-)

Jag stod på ett torg, med pågående torghandel, och tog lite foton på folk och frukt... Och hade den här mannen snett till höger om mej. Såg i ögonvrån att han tittade på mej, och att han plötsligt böjde sej fram över rollatorn och plockade upp - just det, sin kamera! - ur korgen. Eftersom man känner sej själv bäst, så "förstod" jag ju genast att han var gatufotograf och tänkte smygta ett foto på en annan fotograf! ;-) Precis så där som jag själv brukar göra, ni vet... :-) Och vad gjorde jag då!? Jo, vred mej ett knappt kvarts varv åt höger och tog detta foto innan han ens hade hunnit få upp sin kamera mot ansiktet!

Efteråt kände jag mej som en skurk, nästan. Man gör inte så i en duell - då drar man och skjuter samtidigt, ju!

Nu blev han väl så överrumplad att han inte kom sej för att fota tillbaka alls, tror jag. Och jag hade inget att säga (eller fråga) honom, så jag vände mej om igen och gick därifrån.

Så därför VET jag INTE om jag har rätt i mina antaganden om honom och hans avsikter med kameran... Han kanske bara skulle ta ett helt oskyldigt foto av torghandeln han också!? <:-) Men OM han nu var gatufotograf iallafall, så är det klart att han gärna hade fått smygfotografera mej - det hade jag inte blivit det minsta upprörd eller så över.

Det är faktiskt så jag hoppas att jag nångång kommer att stå i hans skottlinje igen - fast då måste han förstås smyga lite bättre, om han ska lyckas! :-D

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Bonnfrua

Vilken härlig "ögonkontakt" ni har på det här kortet! Och så gillar jag tanken att en äldre herre med rullator är gatufotograf. änk vilken härlig hobby när man är öhh äldre.



Frysboxarna avfrostade! Känner mig så lättad! Jag lägger allt fruset i en hög med filt runt om då är det inga problem! kunde konstatera att jag hade mer saft än jag trodde, så vi klarar oss till nästa år. Skönt!



Hoppas din lördag blir bra!

2011-08-27 @ 08:28:12
URL: http://www.bonnfrua.blogspot.com
Postat av: Gärdsmygen

Ha, ha!Vilket drama. Tycker han har skön stil, farbrorn.

2011-08-27 @ 09:42:05
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Ja, man får ju tänka så, att bryr JAG mig om någon fotar mig på stan. Nej. Så jag tror inga andra bryr sig heller. Och man får ju fota vad man vill :) Jag tror inte så många märker att man fotar heller, fast man själv tror att det lyser FOTO PÅGÅR på en skylt ovanför en ;) Kul med foto"dueller" :)



Det finns en man här i stan som har haft utställning med sina gatufoton, som oftast är speglingar i skyltfönster och så. Han sitter i rullstol och har därför ett annat perspektiv!



Idag är det varmt...

2011-08-27 @ 09:54:18
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Vespa Vulgaris

Såg han att du också hade en kamera?

2011-08-27 @ 10:05:42
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Jane

Vilken duell! Du avgick ju med segern iaf :))



Glömde berätta förut hur vi gjorde med kantarellsök. Vi upptäckte av en händelse bara att hunden gillade råa kantareller. Hon sökte själv men det svåra var att få henne att låta dem vara och istället visa oss var hon hittade dem. Vi tog med godis och tränade henne på att sitta vid fyndplatsen och ge skall. Det tog lång tid men vi lyckades till slut :))

2011-08-27 @ 10:42:05
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: mimmi

Ha ha .. där fick du till en full träff .. kan man säga :)

Nog ser han väldigt förvånad ut:) En riktig härlig bild och med din berättelse till sitter man här och ler :)

Vi kollade efter kantarell också och ja .. vi hittade .men de var så små att JAG inte såg att det var det .. utan det var maken som talade om för mig vad de olika svampar heter.. så ja .. det kommer aldrig en svamp innanför dörren här som jag har plockat .. jag vill nog vara frisk ett tag till :)

kram :D

2011-08-27 @ 11:02:44
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Pialotta

Underbart foto av en härlig man framför sin rullator.. Jag tycker fortfarande det är pinigt att fotografera människor så där framifrån, men bakar går bra;) ha de fint Tjingeling/Pialotta

2011-08-27 @ 18:32:25
URL: http://pialottasfotoblogg.blogspot.com
Postat av: soffie

hihi du vann den duellen å fotot blev jättebra:) ha en mysig lördag

2011-08-27 @ 19:08:09
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: annette

Helt klart tror jag han tänkte fota Dej, syns på ögonen;)

Underbar bild i sig och sedan ögonkontakten han har med Dej, gör ju verkligen bilden till ngt extra!

Jag vet i alla fall om tre tillfällen när personer knäppt mej och det bekymrar mej inte det minsta det bjuder jag på, för jag knäpper ju människor själv så snart jag kommer åt;-))

Ha en fin kväll, här det en underbart varm och skön sommakväll!



annette

2011-08-27 @ 19:34:42
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jen

Vilken härlig tanke, att herrn med rullator är en gatufotograf. :D

Klart man får göra en liten fuling och fota först,

som du säger: Han får ju smyga bättre nästa gång! :P



Sv. Dränering och avlopp har vi kollat upp samt kollat med kommunen så att de stämmer med deras regler och det finns vattenprover tagna som är godkända. :)

Någon panna finns dock inte, utan det är direktverkande el tyvärr, men så har huset en kamin, en vedspis och luftvärmepump. Däremot måste vattnet värmas av el. :/

Detta är dock petitesser för oss och helt ok att leva med. Samma sak gäller om besiktningsmannen hittar lite små fel. Då får vi försöka sänka priset eller be dem åtgärda felet innan köpet. Men om det blir något stort fel så tackar vi nog för oss. Jag hoppas dock att det ska vara så gott som felfritt! -önsketänkande- :D

2011-08-27 @ 20:00:47
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken härlig pensionär! =)

Vem vet? Han kanske har en blogg någonstans här i cyberrymden?

Jag tycker hur som helst det är alldeles underbart när man är "still going strong".

2011-08-27 @ 22:20:22
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ha ha ha!!!

Jag hade aldrig missat det tillfället att tala lite med den mannen! Han ser ju hur intressant ut som helst och har säkert massor av spännande saker att säga! Vilket liv har han levt och varför fotar han på stan, och använder han den nya eller gamla tekniken? Är han kansek rent av fotograf sedan tidigare eller är det en dröm han lever ut nu som pensionär?

Säger inte mer... ;-)

Kram!

2011-08-28 @ 03:01:36
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Underbart kort.

ÄSch, du skulle ju gått fram och snackat lite med honom som Elisabeth säger. Kanske han hade massor av skoj att bjuda på i informationsväg. :)

Han ser lite snopen ut över att du var snabbare med att fota. ;)

2011-08-28 @ 12:43:38
URL: http://lisainkywings.se
Postat av: Lisa

hehe vilken kul situation ni hamnade i.

2011-08-29 @ 11:10:26
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0