Mo-bil-radio...


Fotot nedan innehåller ungefär lika många läskiga ögon som vad spindeln igår hade... <:-)



Just ögon, och ibland anletsdrag överhuvudtaget, kan onekligen bli ett problem när man ska krympa foton där dessa redan från början är ganska små detaljer!

Men jag är säker på att de här radiobilsåkarna såg fullt normala ut i verkligheten! :-)

Däremot tyckte jag det var märkligt att man måste prata i mobilen samtidigt som man kör - fast det är ju så många gör ute i den vanliga trafiken också, förstås. Även jag ibland... Men det ska väl bli förbjudet?? Undrar om det förbudet isåfall även kommer att gälla radiobilar - åtminstone Polisens radiobilar!?

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Ja, dessa mobiler...för att inte tala om folk som sms:ar när de cyklar eller går! Har fått plinga många gånger när de går som blindstyren! :P Blä! Förbjud allt!!! Ja, inte att cykla eller gå då ;)

Hon i radiobilen kanske blir radiostyrd genom mobilen? :D

2011-08-31 @ 08:46:17
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jen

Jag som inte är alltför smidig när det gäller att prata i mobil och köra bil har löst problemet med missade samtal, då jag inte kan svara, genom att alltid sätta i handsfree när jag sätter mig i bilen. Då kan jag svara i telen men ändå ha båda händerna på ratten. :) Undrar om det blir förbjudet också?

2011-08-31 @ 09:02:58
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Lennart O

Morning! Vad jag vet är det (ännu) inte förbjudet att tala i mobilen i samband med bilkörning. Men det borde vara det! Värst tycker jag det är när bussförare envisas med att prata i telefonen långa stunder under körningen och oftast då är det privata samtal. Dålig stil tycker jag. Jag är inte så mycket för förbud av alla de slag, men när det gäller mobilsamtal under fordonskörning tycker jag det borde vara självklart. Vilket det också är i de flesta andra länder.

Såg i lokalblaskan att IKEA ska ha loppmarknad på lördag. Så det kan ju bli ett utmärkt tillfälle för den som anser sig inte redan ha tillräckligt med prylar, att utöka samlingen.

Jag har nu under flera dagar väntat på att gräset ska torka upp hjälpligt så att det går att klippa. Det ser idag lovande ut hittills men nu på hösten tar det ju så erbarmligt lång tid innan daggen försvinner, så förmodligen hinner någon av de utlovade regnskurarna att spoliera avverkningen, innan det blir klart för skott.

Ha en fin dag!

2011-08-31 @ 09:13:04
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Bonnfrua

I jobbet svarar vi alltid i mobil när vi kör + att vi måste anteckna för att komma ihåg allt. Förvisso här vi mobilen via högtalarsystemet, men ändå... Som tur är kan man ju stanna!!!!



Dina spindelbiler är extraordinära. ojoj att få se bytet inlindat så pass.



Fö har jag både bullar, limpor och rågbullar i frysen nu. Ja, jag känner mig extremt stolt över mig själv! Asgarv!

2011-08-31 @ 09:13:12
URL: http://www.bonnfrua.blogspot.com
Postat av: Anki

Ja nu mera måste folk verkligen vara anträffbara, alltid o hela tiden. Jag blev påkörd av en snubbe bakifrån för några år sedan som satt o snackade i telefon o inte observerade att jag stod vid stop, ja han oberverade inte min bil över huvud taget. Av någon konstigt anledning höll jag foten på bromsen, oh de tackar jag min stjärna för idag, för hade jag inte gjort de hade jag åkt rakt ut i tät trafik...hua. Nu fick jag bara min bil totalkvaddad o de finns ju fler, men mig...ja de finns de ju bara en enda av o så var en av sönerna med också, extra dyrbar last!! Så japp, förbjud samtal och sms under körning, man hinner nog snacka endå, de gjorde vi ju förr!!

Fin bild, körde du själv tros..nää,,,du hade nog inte tid, du skulle ju fototgrafera!! Förresten, köra bil och fotografera...undrar om de förekommer?!? (:-

Kramiz

2011-08-31 @ 09:13:57
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: annette

Hoppas att "radiopolisen" inte förses med mobilförbud,vi övriga kan gott vara utan mobilprat i bilen, i alla fall om vi inte har handsfree.

Fast värre än prat är väl egentligen att sitta och sms:a samtidigt som man kör;)

Bilden ovan skull kunna skrämma slag på vem som helst, ögonen ser verkligen läbbiga ut, men jag gillar färgerna och draget i bilden i övrigt;)



annette

2011-08-31 @ 18:31:24
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Hoppas inte det var kameran som de blev rädda för :-)



Kram

2011-08-31 @ 20:08:05
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Jane

Man kan ju nästan säga att du hade blickarna på dig :)

I Furuviksparken har man tagit bort radiobilarna, det skedde alldeles för många olyckor ... undrar om det var mobiltelefonernas fel :P

2011-08-31 @ 21:27:35
URL: http://www.janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0