Bland alla irriterande vardagssmåsaker II!!




...känner jag mej (tyvärr...) nödgad att skriva en fortsättning på detta inlägg... >:-I

Den där Telenor-mobiltelefonimasten som står strax här intill, och som vi skulle använda vårt nya mobila bredband gentememot...

Skulle ju koppla in det idag, hade vi tänkt. Men... Masten har GÅTT SÖNDER!?! 8-X 

Sedan i fredagsmorse har det varit dött i våra mobiltelefoner, och maken kommer inte ut på nätet med sin jobb-dator (som alltså har ett likadantTelenor-modem som det vi har införskaffat oss). Kul-kul, cykelhjul...!

Maken ringde Telenor i fredagskväll och påpekade att det är något som är knas, och fick till svar att det var för sent på dagen att göra en felanmälan då. "Ring igen imorgon!" Det gjorde han, igår morse alltså, och fick till svar att sånt åker de minsann inte ut på helgerna och kollar...

Tack för det, Telenor!! :-(~

Överst på min önskelista till jul kommer det troligtvis att stå obunden surfmobil med vilket jävla sim-kort i som helst, bara det INTE står Telenor eller Telia på det!! Och givetvis ska det vara ett KONTANT-/REFILL-kort, och ingenting annat!! BASTA!!!

Och nu ska jag inte vara arg över den saken mer - det är ju första advent och julskyltning och det ena med det tredje idag! Och vårt fasta bredband ska ju faktiskt fungera i ett par dagar till, så... :-)

/AnnaKK








Kommentarer
Postat av: annette

Förstår Din frustration, år 2010 skall bara sådant som internet fungera oavsett vilken leverantör man väljer, nu får det ju faktiskt vara vilken dag som helst, är det fel på en mast så skall det åtgärdas!!

1:a Advent idag illustrerar Du med väldigt vacker bild, här blev det en annan typ av bild, SNÖKAOS under natten som fortsätter idag;(



Ha det så gott trots cyberproblemen!



annette

2010-11-28 @ 09:20:46
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Vilket vackert adventsfoto :) Bra att du tänker byta ljus ;)



Man fattar inte att det ska vara så svårt med tekniken - de bara lovar och lovar. Själv har jag bytt från Bredbandsbolaget till Bahnhof. I flera år har jag betalat för en hastighet som aldrig uppnåtts och de kunde inte fixa det trots ett flertal påringningar och felsökningar. Då tyckte jag, som en liten trevlig gest gentemot mig som kund, att jag kunde få min uppsägningstid förkortad - ånej - istället skickar de ett nytt modem för att det SKA ju fungera. Hämtade jag inte ut modemet så skulle jag få betala ... SUCK - jag blir så trött!!!

Ha en trevlig advent du me´!

2010-11-28 @ 10:11:07
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Anki

Sv: vet inte när reprisen är men programmet finns på TV4 play i några dagar till. Fast med era telenorproblem så hjälper väl inte det så mycket..



Konstigt att 4:an tar bort sina program förresten??!! Fast tidigare så kostade ju deras sida pengar så det är väl ändå en förbättring!

2010-11-28 @ 11:27:26
URL: http://Orietamo.blogspot.com
Postat av: Lotta

Finns det något mera frustrerande som när tekniken inte fungera. Man laddar för strid...och det är ju inte bra.



Hoppas du får en trevlig första advent :-)

Kram

2010-11-28 @ 12:43:09
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Ja, tur att man har ett fast bredband..och inget modem. Men det borde ju inte vara så svårt att få det att funka tycker man, det är ju inget nytt precis, det här med modem och bredband... Hoppas på det bästa för er!! Kram!!

2010-11-28 @ 13:07:22
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Susanne

Visst är det underbart med teknik... i alla fall den som fungerar :-/



Hoppas att första advent trots det blev bra... och att ni inte är alltför insnöade (tänker på nederbörden nu ;-)



Kram

Susanne

2010-11-28 @ 21:05:20
URL: http://kandy.se
Postat av: mimmi

Hoppsan ..detta inlägga hade jag missat .. vilken himla otur ni har att den mast skulle vara sönder just nu när ni behövde den som bäst ..hm .. ja ja , men jag gillar ju absolut inte det de sa till dig på Telenor .. så skall man ABSOLUT inte behandla sina kunder. Jag har också mobilt bredband via Telenor ..men använder det nästan aldrig då det är på den lilla lilla bärbara lapptoppen jag har det

2010-11-28 @ 22:16:25
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0