Go´morron!




Ännu en solig dag tycks vankas på dessa breddgrader. Underbart!! :-)

Ska reda undan dagens arbetspass så snart som möjligt - "ska bara" lite med bloggen först (vilket i och för sej kan betyda att jobbet får vänta längre än vad jag egentligen hade tänkt mej... Hm!), men sen är det inte omöjligt att det blir en liten resa nånstans med tåget idag också. :-)

Häromdagen fick jag en utmaning från Nollan, som handlar om att visa upp "en repris" av det tionde publicerade fotot i bloggen... :-) Jag gjorde ju nystart här den första maj, och omstart den första juni - så originalinläggen från maj finns inte kvar... Men jag kopierade ju dem iallafall, och de finns numera i en underblogg till den här - så därför tycker jag att inlägget som den här bilden...



...fanns i fortfarande räknas! :-)

Så den får vara min "nummer tio" - och den är ju till och med märkt med rätt bloggadress, så! :-D (Och ja, jag räknar collage som en enda bild, oavsett hur många bilder som ingår i det).

Det är förresten dottern som övningskör, och maken som snarkar i baksätet... :-) Och vägstumpen finns nånstans i trakten av Hanaskog, om intresseklubben önskar anteckna! ;-)

Nu ska jag i min tur utmana tre andra bloggare att visa upp sitt tionde bloggfoto igen, men jag säger istället så här; Alla som vill och känner för det får anta utmaningen! :-)

Ha en fin dag!!!

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: lizaloop

Jaha, det ska jag försöka göra då!!



Ha en bra dag!

2010-06-17 @ 12:35:04
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Morten Pedersen

Ja her skinner også solen, flott macro!

2010-06-17 @ 13:02:52
URL: http://photo.dv.no
Postat av: mimmi

Vi har också fint väder ... om det inte blåste så in i norden vill säga ;)

jag la upp en bild på Älgen igår .men nu är den i mitt förre inlägg :)

jag fick också utmaningen ..men jag kunde inte hitta den bilden ...host jag har ju ganska så många bilder på hm .. ganska så många olika hårdiskar ;)

2010-06-17 @ 13:22:11
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: Anki N

Undrar om du kommit iväg till jobbet ännu??!! ler.

Vi har oxåååååååååå...så underbart väder idag. Man vill inte äns tänka j o b b, men ja jag vet, man måste ju.

Kramiz Anki N

2010-06-17 @ 14:48:26
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: annette

Färdigjobbat och färdigrest vid det här laget kan jag tänka mej, här är det bara jag som är helt färdig;)



Tycker Din dotter ser väldigt proffsig ut som förare, och duktig är hon troligtvis eftersom Din make ser ut att sova så tryggt i baksätet;)



Ha det gott!



annette

2010-06-17 @ 19:25:28
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: soffiepropp

mmm soligt här med,

å vatrevligt med en tåresa ,

cool bild på flugan,

må gott

2010-06-17 @ 20:39:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: anki

härliga bilder.. :-)



idag strålande sol, varmt i luften och vindstilla!!! började med att vattna rabatterna och när det var klart så var solen täckt av moln suck men då putsade jag några fönster på utsidan i stället.. :-)



ska bli 50 mm regn här i helgen..



ha en skön kväll

2010-06-17 @ 21:09:02
URL: http://engstromsfoto.sek
Postat av: elena cn

Go´kväll! En härlig och solig dag på Gröna Lund hade jag idag tillsammans med dotter+kompis. Jag var stationerad på en bänk i 7 timmar med kaffetermos, mp3 och en bok. Ordentligt solbränd blev jag, en riktig "bonnabränna":) Imorgon ska det ju regna så det gäller att passa på.



Sonen min har nu åkt till Spanien med klasskompisar, inget sommarjobb för hans del men en betydlig summa i stipendier så han klarar sig. Vad bra att din son har jobb...lite tråkigt med alla IG:n, men det går alltid att läsa upp sina resultat när väl intresset sätter in. Det har jag egen erfarenhet av.

Min stora dotter har haft tur och fått 2 veckors jobb på dagkollot här i kommunen...den lilla kommer vara deltagare så de kommer att träffas varje dag:) Min plan är att tvätta alla fönster i lägenheten...någon gång under lovet:)



Ha det så gott!!

2010-06-17 @ 22:01:15
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du har en avslappnad make, jag var klarvaken när mina ungar övningskörde. ;)

Nu har jag sett bilder på alla familjemedlemmar men inte en enda på dig. När ska du bjuda oss på det?



Jo, Sofiero var verkligen nåt extra. Hur nära är det dit från dig? Tycker absolut att du ska ta dig dit. Det blommar för fullt nu.

Ha en fin fredag.

2010-06-17 @ 22:26:45
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0