Undrar om möjligtvis någon...


...campade på samma ställe som vi, när han fick idéerna till vissa scener i en viss 80-talsfilm!? ;-)







Undrar också hur många privata "Göta Kanal-filmer" det görs varje sommardag nu för tiden, när man kan filma med nästan vilken enkel kompaktkamera som helst!? 8-D

För egen del fotodokumenterar jag dock bara verkligheten precis sådan som den är! :-) Rakt upp och ner.

/AnnaKK





PS! Och rätt svar på var någonstans vi campade var förresten Motala! :-)  Närmare bestämt vid vandrarhemmet Motala Verkstad/Göta Kanal, där det även finns en liten campingplats. 5 husvagnar/husbilar får plats där - helst inte allt för stora! :-)

(Och det där med att jag skulle ha bloggsemester... Det tycks ha "sketet säk"!?! Hm... Kanske för att det är sånt SKIT-väder här idag... Regn, regn, regn...) DS!








Kommentarer
Postat av: Jenny

Va gött att Ni kom iväg på er husvagns-semester!



Och så läser jag att ni haft regn, regn, regn....

Och här ligger skorna!?!?!??



Har faktiskt mått tjyvtjockt hela veckan här, så något besök på posten har det inte orkats med...):



Ska se om jag hittar lite ork i morgon....

Gissar att det säkerligen blir ännu mer regn, så du får säkert användning av dom framöver också!



Förlåt så jättemycket att du får vänta!!

Kram, Jenny

2010-07-29 @ 19:16:50
URL: http://peacerosen.blogspot.com/
Postat av: Marianne

Jasså Motala, inte så långt från oss. Vi har som tradition att varje sommar åka till Motala och Borensberg och kolla in kanalen. I Bergs slussar kan man faktiskt se en och annan kandidat till Göta Kanalfilmerna. Kul, tycker vi som är landkrabbor.

Regnet, ja det fortsätter att ösa ned. Gubben min läste nyss att det ska bli skitväder i Aug. I går läste jag att Ryssvärmen är på väg hit. Va fasen ska man tro.

Gubben har efter en veckas jobb nu två veckors semester, så visst vill vi ha lite sommarvärme kvar. Om inte så är väl regnet bra för svampen.

Man måste tänka positivt, eller hur.

Ha de nu så gött det går i ´vädret`.

2010-07-29 @ 19:25:51
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: annette

Tänk om jag läst detta inlägg först då hade jag ju kunnat gissa rätt i förra inlägget, men det hade ju å andra sidan varit lite fusk;)

Hittade Ni inga kräftor att äta från vättern!?

Ni tog Er en lång bit på den korta tiden, men skall man finna det Du gjorde så måste man ju ta sig till Göta Kanal;)

Stackars kanotist, verkar som han aldrig fick komma framåt.

Städa inte för mkt nu, även om det regnar så är det ju varmt och skönt ute ändå, har nu fuskstädat efter jobbet och klockan är bara 19.30 så nu skall jag ut och röra på kroppen lite.

Glöm inte bort att Du bloggpaus;)



Kram //annette

2010-07-29 @ 19:37:48
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Jaså Motala! Där har jag aldrig varit! Göta Kanal, den första filmen var ju så himla rolig..haha, den är ju klassisk med sina kanotscener, och du har visst lyckats fånga en alldeles egen! :)

2010-07-29 @ 21:20:03
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lotta

Härligt! Tacka så jättemycket för att du ville dela med dig till oss, vad som händer på din semester. För en sådan som mig som jobbar så är detta ett bra sätt att ut och resa lite i Sverige. Ni verkar ju ha hur trevligt som helst och så få se filmsnuttar live. Kan tänka mig att det även förekommer några klipp från programmet "solsidan" hihi...:-)

Kram

2010-07-29 @ 21:55:55
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Marie F

Hahaha...jag trodde du pikade mig att du sett många segelbåtar på min blogg. Tog några minuter på din blogg innan poletten trillade ner.



ja, har man kameran beredd så kan man göra versioner av både Götakanal och S.O.S sällskapsresan haha. Båtägare är folk och de bor i ett främmande land!

2010-07-29 @ 22:14:36
URL: http://falkering.se/blogg
Postat av: Anki N

Göta...petter...du har ju varit låååångt hemifrån!! Jag brukar roa mig med att försöka fota skylten "Göta Kanal" när vi far till Gnällbältet, men jag lyckas aldrig. Så är de att åka med en fd rallyförare. Sist tror jag räcket kom med på bron. Alltid nått!!

Härlig somriga naturliga bilder har du fångat ((de skulle jag gjort igår)) humm. Nu för tiden vet man inte var, när, hur man hamnar på bild o vad den visas. Lite spännande...hihi.

Regn idag? Näääääää, idag är de fint här, blåser lite men mestadels soooooooooooool. De e ju fredag.

Kramiz Anki N

2010-07-30 @ 09:19:07
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0