Tänk att...


...några grader varmare än igår, nästan kan kännas milt!? 8-) Fast nu säger jag inte att jag tycker att minus sju grader ÄR varmt, men det är iallafall en viss skillnad mot minus tio grader... Eller är det bara psykologiskt???

Hur som helst så frös jag inte när jag var ute i olika omgångar här innan; slängde sopor, tömde asklådor, fyllde på fågelfrön i automaterna, var i garaget och satte i motorvärmarsladden i bilen osv... Men det kändes som om det skulle kunna börja snöa vilken minut som helst, och när jag tittar ut genom fönstret nu så är det precis vad som har hänt... Enstaka stora fluffiga flingor singlar ner från en jämngrå himmel.



Så jag ska passa på att göra alla dagens måsten nu under förmiddagen, så får det vara vilket busväder det vill sen i eftermiddag och ikväll! :-)

Trevlig torsdag allihopa!

/AnnaKK





PS! Tror inte äpplena, som hänger kvar på vårt träd, är riktigt så där röda och vackra i verkligheten. De fick nog en viss "makeover" i bildbehandlingsprogrammet... DS!







Kommentarer
Postat av: mimmi

Här hade vi 16 minus när jag slog upp mina ögon första gången .. jag stängde dom ganska snabbt igen och sov en timme till .. då var det "bara"14 minus .. men strålande sol...

De äpplen ..de såg ju så bra ut att jag skulle kunde plocka ner dom och äta dom .....OBS endast när man tittar på dom ;)

Jag får se om jag skall gå ut och kolla o mina ekorrar mår bra ... men jag skall nog inte ta med mig kameran .. vill bara se att de finns kvar ;)

Sen har jag köpt en ny sak till kameran ..en fjärkontroll .. så nu kan jag ta kort utan att hålla i kameran om jag vill och det är autofokus med så den verkade jätte bra ..och billig fram för allt... 129 kr Får se hur länge en sån håller:)

Den var i alla fall helt ok när jag skulle ta bilder och göra en animering .jag ställde kameran på bordet och ställde motivet fram för den ..sen var det bara att klicka på fjärrkontrollen och ta alla de bilder jag ville .. Skall testa den lite mer utomhus också :) NÄR DET HAR BLIVIT LITE varmare

ha en fin dag nu

kram :)

2010-12-02 @ 10:30:39
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Den "makeovern" var skitsnygg!



Det inte Gud gett vår natur fixar Anna till i datorn!

Heja!!



Kram på dej!

Jenny

2010-12-02 @ 11:08:46
URL: http://lindibloggen.blogspot.com/
Postat av: Anki

Jo de trodde jag faktiskt att äpplerna var så där röda, för de e våra. Oh varför har jag inte plockat ner dom till hästarna kan man undra...eller jag undrar..dumt.



Visst var de varmare idag, de märkte jag när jag mockade, frös inte alls, blev istället varm. Igår morsö hade vi -12 o då frös jag...grrr..idag var de bara -7 de var behagligare för mina fingrar.



Nu blåser de...........pust.



Kramiz

2010-12-02 @ 12:55:24
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Rått och kallt tycker jag trots "bara" -2 grader. Men braskaminen och vetekudden värmer gott:-)

Jag me trodde att äpplena var så röda!

Kram

2010-12-02 @ 15:11:32
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Äpplena är så himla vackra! Godast att äta tycker jag Cox Orange är. Lite mildare väder hitåt också, tack! ;)

2010-12-02 @ 15:15:35
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Jane

... och äpplena har fått mössor i kylan ;)

När jag åkte hem från jobbet idag kom det dimma från havet. På en gång blev allt så där frostigt och vackert så nu hoppas jag att det är kvar till i morr´n när jag är ledig! Hundkraken ligger och sover just nu efter dagens ingrepp, allt verkar ha gått bra och det är bara att hoppas att det läker fint med.

må gott!

2010-12-02 @ 17:31:23
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: annette

Jag tror att Dina äpplen är så dår röda och fina, eller jag vill tro det i alla fall, för det lyser upp så fint mot allt det vita.

Här skiftar det rejält, drygt minus 20 imorse, nu ca 6-7 minus och kraftigt snöfall på gå gång igen!!

Vet inte vilket som är bäst!?



Ha en skön kväll!

annette

2010-12-02 @ 19:11:53
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0