I snösvängen...


De som färdades i den här lilla lastbilen i måndagsförmiddag...



...skulle utföra ett jobb vid järnvägen som vi bor intill. :-) Men allra jobbigast för dem var visst att parkera bilen!?

På vägen fanns nämligen ingen plats på grund av alla snövallar, så de bestämde sej för att istället ställa den på infarten hos oss. Där det låg nån decimeter nysnö... Sen när de var klara vid järnvägen, och skulle åka vidare igen, hade lastbilen fastnat i snön så pass att passageraren fick kliva ut och putta på... <:-)

(På bilden håller de dock fortfarande på att försöka köra härifrån på "vanligt sätt". Men bakhjulet närmast kameran bara spinner och spinner i snön, som ni kanske kan se...)

Jag hade hur som helst lite kul den stunden jag stod i fönstret, halvt om halvt gömd bakom gardinen, och kikade på dem! Och sedan dess har jag visserligen fått infarten plogad, men också fått nästan en decimeter till med nysnö... Så det kan ju snart hända fler roligheter här utanför, kanske!? :-D

Men det är ju dessvärre inte bara på marken som snön lägger sej - utan på taken också.

Vem vill inte ha ett riktigt höjdarjobb!? ;-)





Fotona togs i Älmhult igår.

Hade hoppats jag skulle bli lite inspirerad av dem, men jag vet inte det just...? <:-) Men helt klart börjar det bli hög tid nu att tänka på att få bort en del snö från vårt garagetak. Frågan är om det går att vänta med den saken tills maken kommer hem imorgonkväll... Eller om jag ska försöka göra det på egen hand idag...?

Trillar jag ner faller jag väl mjukt i snön iallafall... Så vida inte taket ger vika och störtar in, för då hamnar jag nog snarare "six feet under" på närmsta kyrkogård! 8-X

Go´morron!! :-)

/AnnaKK








Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej



Visst är det lite konstigt med all snö redan nu. I går hade vi uppehåll konstigt nog men mer är på väg över oss. Strömavbrott har vi från och till på grund av att ledningarna och trädgrenarna är så snötyngda.

Taken, ja samma här. Jag vill inte gå upp och han med det onda knät får inte gå upp så jag får nog fjäska för nån snäll granne.



Sopbilen kommer hit i dag. Då ska jag kika bakom gardinen för att se hur de ska kunna vända bilen i alla snövallar, he,he.



Ha de bra idag och ta det lugnt i snön.

2010-12-08 @ 09:06:11
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morning! Tycker nog du ska vänta med takskottningen tills du får förstärkning av veckopendlaren. Själv skottade jag mitt garagetak i går. Det svåraste var att ta sig upp på taket men väl uppe så gick det rätt så fort att skotta bort den lösa och lätta snön. Förra vintern skottade jag inte förr än det börjat att töa, och då var verkligen jobbigt att få väck snön.

I dag måste jag ut och proviantera, kylskåpet börjar gapa tomt. Sedan skulle man väl också börja tänka på julklappar, men just nu orkar jag inte ens tänka på det.

Ha en fin dag!

2010-12-08 @ 09:27:22
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Anki

Lite småkul när man kan stå bakom gardin o kika..haha, så man slipper stå ute o vara drabbad..

Nog borde du spänt muskleran och gått ut o puttat loss dom, tänk vilken succe de skulle bli!! puuu.



Skotta tak, de vill man ju inte göra, jag skulle säkert halkat ner på stört, de e nog allt annat än lätt de där. Duktiga killar!! oh högt...hua.



Kramiz o goe onsdag

2010-12-08 @ 09:59:23
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Nu ska det ju komma mer snö västerifrån...fast ni kanske klarar er denna omgång! Har ni ingen Karlsson i närheten som ni kan be skotta taket? :D

2010-12-08 @ 10:30:47
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Susanne

Där får man inte ha anlag för svindel minsann.... hua... men fina bilder blev det :-)

2010-12-08 @ 10:55:27
URL: http://kandy.se
Postat av: mimmi

Det är jätte roligt att stå bakom ett fönster och smyga på folk som inte har en aning om att de håller på att bli uttittat ;)

Men..då skall det förstås bara vara sådana saker som du visar här som man skall smygtitta/fota på :)Jag ser hur snön yr under det hjulet:)

Jag tror det kan vara bäst att vänta till smaken kommer hem..ifall du ramlar ner .. så det är någon som hör dig :)De får aldrig upp mig på ett tag .. det är en sak som är säkert...hm.. tror ja .. för sitter där en ekorrar .. då kanske man gör det ändå ? vem vet..

2010-12-08 @ 11:08:37
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Låt snön ligga! Maken vill säkert att du ska vara rädd om dig.

De har lovat mera snö här hos oss, men ännu har inget kommit. Det gör inget om de luras lite.

Grått är dagen färg!

:-)

2010-12-08 @ 13:38:10
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: mimmi

Jag läste din kommentar hos mig .. hoppas verkligen att din ekorre får vara ifred ... ujamejen .. så hemsk . nu vill vi se din ekorre hos dig igen så vi vet att den är ok .. man blir ju jätte orolig nu när man läser om vilka hemska odjur du har fått hemma hos dig nu... även om de också är fina att titta på förstås ..men de skall ge fanken i ekorren :)

2010-12-08 @ 14:17:55
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0