En lelle lusse!? :-D




Det är inte så tätt mellan lucia-tågen här ute i skogen... Så man får nöja sej med vad som bjuds! :-)

By the way...

Försökte fjäska lite med "min" ekorre häromdagen, genom att lägga lite jordnötter också bland solrosfröna i matlådan. De ligger dock kvar - medans solrosfröna är uppätna.

Av det lär vi oss att; Mutor fungerar INTE!? >:-)

Och ändå... ...håller jag på att grubbla mej både röd och blå om dagarna nu, på vad jag ska hitta på för fantastiska julklappar att ge bort i år!? 8-I

(För vad är julklappar, om inte rätt och slätt mutor - förklädda i glansiga papper och krulliga snören...?)

Snart drar jag till "bys", för att inhandla åtminstone en sådan - kanske två!! <:-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Men nog tycker jag att dina fåglar och ekorren kan lussa för dig! Ekorren kan vara pepparkaksgubbe, han har ju rätt färg ;) Han gillade inte nötter, alltså..hmm...Det kanske var fel sort? Själv har jag köpt alla julklappar jag ska. Det är ju inte så många...

2010-12-13 @ 09:00:25
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Marianne

Jasså, han är kräsen, din lille ekorre. Men när jag tänker efter har jag aldrig sett våra ekorrar vid nötbordet heller.



Lycka till med julklappsbestyren. Jag har några kvar att inhandla i veckan. Blankt papper och krullsnören var bra, det är ju så det är.



Hur gick det med bakandet förresten ?



Trevlig Lucia på dig.

2010-12-13 @ 10:03:12
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: Anki

Jo de e kanske så, de har jag aldrig tänkt på. Julklappar som mutor...ja men jo...så kan man se det. De flesta djur kan man muta faktiskt...kanske inte ekorrar. Men typ hästar o hundar funkar bra.

Ha nu en underbar luciadag.

Kramiz

2010-12-13 @ 10:04:48
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: annette

Gick det bra med gårdagens julförberedelser eller blev det fågelmat?? Ekorren lär Du ju inte kunna muta med någora misslyckade bak;)

Dina tankar om julklappar ligger det lite i faktiskt, här har det upphört numer, satsar mer på god mat och så kanske det blir något extra som var och en köper till sig själv;)



Hoppas turen till byn går bra!



annette

2010-12-13 @ 11:00:13
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Oj, jag har inte ens hunnit tänka på vad som ska inhandlas - panik! Som tur är (eller tråkigt nog) åker mina två söner över till Hongkong över jul och nyår, de vill inte ha några klappar :) De åker sedan över till Singapore där den äldste ska arbeta ett halvår :( Hoppas han inte trivs så bra att han vill stanna ... Kvar är dottern och min mor att handla till men det brukar lösa sig ...

2010-12-13 @ 19:18:10
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Nollan

Söt liten stjärngosse du har där ute i skogen. Själv har jag inte sett skymten av något luciatåg idag. Ang klappar, jag har två att inhandla till jul och har ändå nästan panik pga fantasilöshet! Suck... ;)

2010-12-13 @ 21:55:15
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0