Ögonkontakt... :-)


För det mesta brukar jag bli lite nervös om jag råkar få ögonkontakt med folk jag fotograferar så där lite halvt om halvt i smyg... <:-) Men faktiskt inte den här gången! ;-)



På jobbet idag har jag skådat världens tvättberg i vitögat.

Tror det var nytt rekord...? Åtta lags respektive matchställ, varav jag tvättade hälften redan igår. (Så det som var torrt skulle vikas ihop och läggas in i skåp, och det övriga alltså tvättas och hängas upp). 

Ni vill garanterat inte veta hur svettiga herrtröjor och strumpor luktar, speciellt när de har legat och "gosat till sej" i en väska i 12 timmar eller mer!!! 8-X

Bara att hitta nånstans att torka så många plagg är förrestern en smärre bedrift. Sån där lyx som torkrum finns ju inte, och inte torkskåp eller torktumlare heller... Utan allt ska lufttorkas, och får hängas upp där plats helt enkelt finns... <:-)

Tvättmedlet tog dessutom slut, så innan morgondagen måste jag se till att ha fått tag i nytt... Hå-hå-ja-ja...

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Hej,

jag har faktiskt funderat på att bli lärare, ska läsa historiakursen nu i höst, sen nästa höst ska jag söka in på lärarprogrammet med inriktning historia, om jag inte ändrar mig :P Vad roligt att du tror att jag passar som lärare, :)



Det låter som om du har mycket att stå i och hoppas att du fick tag på nytt tvättmedel. :)



Ha det toppen du med!

2010-08-23 @ 16:10:59
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Jag älskar att stryka kläder, så om du vill ha någon strykerska kan jag ställa upp! ;) Söt liten dam på armen där! ;)

Min yrsel kommer och går tydligen, det är vanligt att ha...inget att göra säger dr, men kul är det inte! Känner dock inget när jag är uppe så här...

2010-08-23 @ 17:04:41
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Att möta dom ögonen på en livs levande person hade i alla fall fått mej att darra ännu mer än vanligt på avtryckarfingret;)

Fy sjutton för all den tvätten under sådna förhållanden, men det blir många timmar att skriva upp, så ngt positivt är det ju i alla fall.

Jag tröttnar oxå på detta med att lga mat melan varven, men oftast fixar det sig, tycker nämligen att maten jag kan köpa på mina arbetsplatser är så dålig så jag vill inte kasta pengar bort pengar. Men visst jag köper oxå lite halvfabrikat ibland, då kan man ju piffa till det lite själv.



Ha en skön kväll, nu skall ut i skogen och stava en stund.



annette

2010-08-23 @ 18:11:07
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Rune

Stilig tatovering, ja henne skulle det ikke være skummelt å få øyekontakt med :)

2010-08-23 @ 20:11:55
Postat av: Jane

hujedamej, vilken tvätt :) Det är väl ok att tvätta ... men ta hand om allt sen :/

Finfin ögonkontakt, den skulle man vilja ha med ett "levande" motiv!

2010-08-23 @ 21:16:09
URL: http://janesmax.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Men fy tusan vad det ska lukta. Huuuvva!

Jag är inte det minsta avundsjuk på ditt jobb. :)

Läcker bild på tatueringen.

Ha det gott.

2010-08-23 @ 21:20:28
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: SOFFIE

oj va du tvättat,minns när min son va med i ett fotbollslag i många år då turades vi föräldrar om att tvätta alla matchkläder å fyy vilken stank det va :(

ha en goo kväll

2010-08-23 @ 21:25:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: elena cn

Oj, märker att jag inte riktigt hinner kolla in alla bloggar...och din brukar ju vara den första:) Mycket som händer...

Herre gu´ vad äckligt det måste vara med allt svettgt som karlarna lämnat efter sig!! Jag vet ju hur sonens träningskläder luktar...och det är EN person! Sonen har som sagt flyttat till Linköping för att plugga Industriell Ekonomi, en civilingenjörs utbildning. Trevligt verkar han ha det för inte har han tid att prata med sin mamma:O

Här hemma är det full aktivitet i tjejernas sovrum. 3 turer till IKEA på 2 dagar och mycket kvar att göra. Men fint blir det.



Allt material till din länk har kommit...nu väntar jag bara på tid, ork och inspiration. Att börja jobba har tagit på krafterna fastän man borde vara utvilad efter alla sommarlovsveckor.

Häftig tatuering! Sitter den på någon du känner?



God Natt!

2010-08-23 @ 22:35:26
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0