Beredskapstider!

 
Efter att ha sovit på ohyran, eller hur jag ska uttrycka saken...
 
...så har jag nu dragit igång Plan B angående chiliodlingen! >:-D
 
Plan A var ju helt enkelt att förse mej själv med plantor från frön - men om nu spinnkvalsterna tänker ta ifrån mej vissa av dem, så ska de iallafall inte helt lyckas råna mej på sorter som jag inte har några frön kvar av!!
 
Så därför har jag idag tagit sticklingar av ett par sorter, och förhoppningsvis därigenom säkrat dem. :-)
 
Här är två som jag tagit från min enda Variegata-planta:
 
 
 
 
 
 
De får förhoppningsvis snart rötter, och inom en månad bör de vara omplanterade i varsin kruka och på stark tillväxt. :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vespa Vulgaris

Lycka till! Jag har aldrig provat att ta sticklingar från chiliplantor. Ska bli spännande att se om du lyckas :-)
Har nu gått med i chiliklubben och jag blir helt matt av att läsa om allas odling. Folk verkar ju ha hur mycket plats som helst för odling inomhus!

2015-01-10 @ 23:46:25
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/
Postat av: Inga M

Imponerad är jag över din skicklighet med växterna! Du fixar alla svårigheter som vi andra stupar platt på.

2015-01-11 @ 08:50:26
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0