Frestelser är till för att...


...falla för!? 8-)





Som någon kanske minns... ...så köpte jag ett objektiv för ett tag sen - som jag tänkte ska få pryda min 40D från och med den dagen jag pensionerar den från fåglar och fotboll... :-)

Helt nyligen sålde jag dessutom min 450D och 18-200-objektivet, för att därigenom få loss pengar till ett nytt kamerahus.

Dock har det varit ett visst velande hit och dit om jag skulle uppgradera till en 7D eller en 5D MkII - så jag trodde egentligen inte att nyinvesteringen skulle ske förrän nångång i sommar eller så. Men så började jag iallafall titta på begagnatmarknaden häromdagen, samt diskuterade modellernas olika för- och nackdelar med några andra fotoentusiaster. Det gick så långt som till att jag nästan hade bestämt mej för en ett år gammal 7D för 9000:-, men mitt i pågeånde mejlkonverstation med säljaren trillade reklamutskicket ovan in på mitt epostkonto! Och då var saken så gott som biff: Man köper INTE begagnat, när man kan få tag i NYTT för bara "några kronor" extra!!!

Så jag har faktiskt klickat hem en 7:a från Japan Photo! :-D





Och väntar nu otåligt på leveransen... 8-)

/AnnaKK



PS! Ett litet tips till den som hellre vill ha en 5D MkII: I morgon (lördagen den 26/5-12, alltså) kan man köpa ett sådant hus hos Rajala för 13 990 spänn!! Också ett fin-fint kampanjpris - men det gäller alltså bara den dagen, och det finns förmodligen bara ett begränsat antal... Men iallafall! Upplagt för FYND för den som är på hugget! DS!






Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Vi valde mellan 7D o 60D, tog en 60D. De är rätt likvärdiga men 60D är några tusenlappar billigare. Bra pris för 7D faktiskt. Vi köpte vår via Ebay från England och gjorde ett bra pris.

2012-05-25 @ 14:59:30
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Jane

åhhhh, vad spännande att gå och vänta på ett sådant fint paket :)

Själv föll jag för frestelsen och har beställt en Wacom Bamboo-ritbräda :))

2012-05-25 @ 20:09:21
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: annette

GRATTIS, vilket fynd!

2012-05-27 @ 20:28:19
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Grattis!

2012-05-28 @ 22:13:56
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0