Från och med nu... :-)


Så här STORA kommer bilderna att vara i bloggen framöver:





...och den där gamla drop shadow-ramen runt dem är bortrationaliserad - liksom min fula (eller i varjefall oläsliga) autograf-märkning.

Så ni som hittills inte vetat vad jag faktiskt heter... Nu vet ni! ;-)

Och stående bilder kommer fortsättningsvis att ha det här formatet:





Ser ni...? Syrenerna blommar för tusan snart!?! 8-)

Sköna maj, välkommen... La-la-la-la-la!

Ytterligare en nyhet: Som några av er misstänkte, så var det något nytt till fotoutrustningen jag inhandlade på Media Markt i söndags - närmare bestämt ett objektiv som heter Canon EF 24-105mm f/4L IS USM. Det låg många olika Canon-objektiv på hyllan i den butiken, men inte just detta. Däremot satt det ett sånt på deras demoexemplar av Canon EOS 5D Mark II, så då måste de ju kunna ta hem ett iallafall!? Jodå, det var inga problem - förutom priset! Sa till säljaren att skillnaden var för stor mot vad jag sett på andra ställen, och att jag skulle köpa ett över nätet istället... Då ville han genast kolla upp om jag hade rätt angående priset där, och efter lite klickande på sin dator sa han att han kunde fixa fram ett till samma pris (2000 spänn under det han först hade sagt). Jaha...?? Jodå! Och jag skulle dessutom få det bums.

Han plockade helt enkelt fram ett paket innehållandes både en 5D och det aktuella objektivet, öppnade upp härligheten och delade på innehållet! Objektivet till mej - och kameran får väl nån köpa som bara är ute efter huset... :-)

Tills vidare har jag satt objektivet på den lilla systemkameran; Canon EOS 450D. Syrenknoppen här ovan är fotad med den kombinationen... Men nästa steg blir antagligen att försöka byta bort 450:n och några objektiv som nu blivit helt överflödiga, mot en nyare kameramodell. Min 40D är ju också ålderdomlig vid det här laget - fast den kan jag nog inte släppa taget om riktigt ännu. Får väl bli en resa till Lund eller Malmö till sommaren, där det finns stora fotobutiker som tar inbyten, och se om det går att göra en vettig affär med nån av dem.

Tills dess har jag förhoppningsvis bestämt mej för om det är en 7D eller en 5D jag ska ha. :-D

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: leonardo34

Go middag! Om du ska ha en 7D eller en 5D, det är väl sådant som brukar kallas för I-landsproblem?

Vädret här: Underbart!

Ha det bra!

2012-05-01 @ 13:23:42
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Karina

Grattis med nytt objektiv. Alltid moro med nytt utstyr:)



Fine Bilder:)

2012-05-01 @ 13:55:45
URL: http://www.karinasboble.com
Postat av: Morten Pedersen

Jeg synes det ble flott med store bilder. Og nytt fotoutstyr er alltid gøy.

2012-05-01 @ 17:04:50
URL: http://foto.dv.no
Postat av: Bonnfrua

Aha, det är så du heter. ;-)



Härligt med ny "leksak" till kameran. Sonen kom och tittade på din fågelbild och undrade hur jag hade tagit den fina bilden. Fniss!!! Talade om att det var på en annan bloggerska.

2012-05-01 @ 20:21:34
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Anonym

å så vackra bilder, va roligt med ett nytt objektiv:) hoppas du haft en mysig valborg,kram

2012-05-01 @ 20:30:04
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: annette

Bra storlek på bilderna tycker, jag varierar mina lite, men mest har jag en på bredden och en på höjden, lite för stora tycker en del som har lite små skärmar;)

Grattis till det nya objektivet, L-seie, ja då förstår jag att Du är nöjd och glad över att ha kunnat pruta 2000, har själv prutat på Media en gång, inte alls omöjligt om Du har fakta;)

Suveränt med ett sådant objektiv, väger så "lite" och kan så mycket.

Har inte hunnit titta så mkt i naturen, mycket förvånad över att se syrenknoppen som Du fångat så fint.

Kom av en händelse på att "min" fågel bodde i en hålighet i ett träd ganska så nära hemmifrån, så nu skall jag ha lite koll på vad som händer där:)

Ha en bra fortsättning på veckan!



annette

2012-05-01 @ 21:26:03
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisa | majamyra fotograferar och funderar

En syrenknopp!? Coolt!

OCh ett strålande bra köp på MediaMarkt.

Men du, vad tror du om de där kompakta systemarna, Sony Nex till exempel?

Vad kan skillnaden vara förutom att man enbart kan ta foton via display. Jag skulle gärna vilja ha en lätt kameran, min Sony Alpha300 är så tung med allroundobjektiv.



(ursäkta jag är så dålig på kameror)

2012-05-02 @ 13:49:12
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Lisa

Jaha, men se där ja! :) Grattis till nyförvärvet. Gissar att det sitter som ett smäck i handen. hehe. Här får det nog vara lugnt på objektivfronten ett tag (fast man vet väl aldrig), för än så länge har jag inte kommit på nått att tråna efter...

Husen får oxå hänga med, inget större fel på dom och 40D är skön att ha som back-up. Om 100 år eller så när jag blir rik så tror jag att jag köper mig ett par 1D istället....

2012-05-02 @ 15:17:40
URL: http://lisainkywings.se
Postat av: Malin B

Kul när man hittar grejer man gillar.

Stora, fina bilder! =)Märkningen kändes dock "märklig" först. ;) Trodde att du skrivit fel. ;)

2012-05-02 @ 21:19:04
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Victorias fotovärld

Vad roligt med ny utrustning! Jag är också ute efter ett nytt kamerahus!

Supervacker bild på syrenknoppen också! Verkar vara ett bra objektiv du har inhandlat :)

2012-05-04 @ 17:43:51
URL: http://victoriarennerstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0