Om vi inte är i Renoveringsobjekt 1...

 
...så hittar ni oss i Renoveringsobjekt 2!!
 
 
 
 
 
 
Här kan ni se lite av kaoset som råder i sonens hus. Närmare bestämt köket, fotat från två olika håll...
 
Inte riktigt lika totalt utblåst som i Renoveringsobjekt 1 för några månader sen, men nästintill! Hade ju trott att det skulle räcka med lite målarfärg, och kanske nytt kakel, för att få ordning på detta kök - men så upptäcktes en rejäl fuktskada... :-(~
 
Och varför riva ner bara halva köket, när man kan ta hela, lixom!? Och dessutom passa på att släppa in lite mer ljus och rymd genom att öppna upp väggen in mot vardagsrummet! Det kommer att bli BRA det här!! :-D
 
Nån gång... <:-)
 
(Fuktskadan var för övrigt inte fullt så allvarlig som vi först befarade, och säljaren kompenserade priset på huset en hel del på grund av den. Men det blir betydligt senare inflyttning än vad som var tänkt från början, för vi måste ju först och främst få Renoveringsobjekt 1 färdigt. Det här snickrandet får vi hjälpa sonen med på den tid som typ är kvar när fritiden redan är förbrukad...)
 
Trevlig fredag och helg på er allihopa!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Go middag! Det nya projektet blir säkert lika bra som det tidigare men allt måste få ta sin tid. Ingen lever ju under bar himmel så det är bara att låta det ta den tid som krävs. Tur att fuktskadan inte var värre än så.

Allt gott!

2014-09-19 @ 13:49:14
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Malin B

Ni är då inte utan sysselsättning!!!
Jag slipper nog allt med barn som ska hjälpas i urblåsta hus eftersom jag inte har någon kunskap i det. ;)
Får väl vid den tidpunkten ha fikakorgar som mitt område!

Vi ska söderut o A där är galen i kantareller så hon vill verkligen ha! Annars är jag på din linje att presenter inte ska ställa till besvär. Jag har bakat frallor o kladdkakemuffins att ta med o L har plockat mer svamp. Så det blir bra. :)

2014-09-19 @ 14:06:55
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lotta

Ja ni är då inte sysslolösa! Jösses vad ni är flitiga. Önskar jag hade några timmar till övers som jag hade kunnat skänkt men jag har själv just nu svårt att få tiden att räcka till. Tyvärr tullas det alldeles för mycket på sömnen. Lär väl sov i fem veckor då vi är i AUS.

Lycka till med alla era projekt!

Ha en skön kväll! För vädret är ju fantastiskt :-)

2014-09-20 @ 17:14:27
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ni kan inte klaga på att ni har sysselsättningaproblem. Hjälp så mycket byggdam att städa på.
Ha en härlig helg, typ!
/P

2014-09-20 @ 19:16:27
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Morning! Såå länge sedan jag var hos dig...vet knappt hur man gör när man bloggar längre!
Kramen!
Ragnvi

2014-09-21 @ 06:58:03
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Inga M

Men om det är en fuktskada i köket så borde väl hemförsäkringen träda in och renovera och betala?

Oj, så mycket ni fick på en gång nu! Men jag kan förstå om sonen vill göra om ordentligt när man ändå är igång. Kök måste bara fungera, annars blir man galen.

2014-09-21 @ 11:35:59
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0