Ville inte vara med på bild...

 
 
 
 
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Det blev i alla fall fartränder.

Vädret vill sig inte riktigt tycker jag, regn, blötsnö och blåst vill man helst inte ha på agendan. Dessutom verkar det som om det utlovade högtrycket inte riktigt kommer att bli så högt som det utlovades. I Japan samlas nu klimatforskarna för att enas om hur klimatet, som styr vädret, ska vara år 2100. Jag är skeptisk, så länge inte meterologerna med säkerhet kan säga hur vädret ska bli i morgon eller i övermorgon, så föreligger det nog en betydande osäkerhet över hur klimatet ska vara år 2100. Det enda man med säkerhet kan säga med historien i ryggen, är att klimatet alltid varit föränderligt. Så att klimatet år 2100 skulle vara detsamma som idag, strider mot all beprövad vetenskap. Ändå finns det politiker som tror på att ett stabilt klimat kan uppnås genom vissa politiska beslut.

Skoldebatten pågår med full styrka. Jag säger bara stackars alla elever och lärare. Ska de aldrig få någon arbetsro? Vid ett eventuellt maktskifte i höst så kommer troligen en hel del av det som Alliansen infört under sin mandatperiod att rivas upp igen. De rödgröna politikerna fördömer ju i stort sett enhälligt de reformer som införts av Alliansen. Ska de rödgröna leva upp till sina intentioner så förestår nya "reformer" för skolan. Än en gång, stackars elever och lärare.
I radion hörde jag en kvinna odugligförklara lärarna. Om det nu är så att vi har odugliga lärare i skolorna så har de inte blivit odugliga av egen drift. Deras eventuella oduglighet har initierats av odugliga politiker. Så är det!

Ha det gott!

2014-03-25 @ 09:53:53
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Marianne

Ha,ha - så är det för mig hela tiden. Dom är kvicka de här små rackarna.
Här har skatorna byggt ett nytt bo i grannens en. Där håller även ekorren till. I går var det fullt slagsmål. Skatorna försökte få bort korren på alla möjliga och omöjliga vis. Och jag försökte filma allt. Men se det enda jag fick med var skatornas stjärt och korrens svans.
Skatorna vann till slut som vanligt.

2014-03-25 @ 17:08:16
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Snygg bild!! Tycker ändå jag känner igen svansen?
/P

2014-03-25 @ 21:18:46
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Soffie

Hihi...de är verkligen snabba

2014-03-25 @ 21:52:15
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

En korre med integritet? :-) Den där tentan gjorde jag igår och det gick inte alls. Jag tänker dock göra omtentan som jag tror hålls i slutet av april.

2014-03-25 @ 22:32:41
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0