Problem...

 
Nu är det bara en månad kvar tills den här "pärlan" (dotterns lilla svarta!) måste besöka en bilprovning... 
 
 
 
 
 
 
Och eftersom ingen här har lust att fixa felen på den innan dess (och inte efter ett eventuellt körförbud heller, för den delen), så ska vi nu testa att sälja den!?
 
Märklig idé, men går det så går det! <:-)
 
Och maken kan ju ta skidorna till jobbet framöver - för det är väl ingen risk att dottern tänker lämna tillbaka hans bil, som hon har lånat i ett par månader nu!? 
 
Igår snöade det i stort sett hela dagen här, men skönt nog blev det ändå inte så-å-å mycket av det. 5-6 cm kanske... Plus den centimetern som låg kvar sen tidigare. Det kan man ju stå ut med - om man verkligen måste! <:-)
 
Jag var betydligt mer irriterad på lärplattformen till min nya kurs som jag tänkte påbörja här innan i morse! Kunde inte få fram första föreläsningen!? Rubriken syntes på datorskärmen, men i övrigt var det bara en vit blank sida - och rubriken var inte klickbar eller nåt sånt... Till sist kom jag på att jag kunde testa med en annan web-läsare... Och DÅ funkade det, tack och lov!! 
 
Fast då hade klockan redan hunnit bli för mycket... Så jag får ge mej i kast med den i eftermiddag istället.
 
Och nu måste jag snabba mej med att publicera detta inlägg, för klockan 9 bryts strömmen!! EON ska tydligen greja med nåt i ett par timmar under förmiddagen...
 
Ha en fin dag allihopa! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Ser att du har Zlatans omdebatterade reklamsnutt för Volvo på din bloggsida. Det stormade ju en del i olika medier, men det var innan någon sett snutten. I verkligheten visade det sig att den var ganska harmlös,möjligen kan man undra varför den kostat 18 miljoner att producera och hur stor andel av detta som gått till Zlatan.

Vintervädret lär vi få dras med under i varje fall denna veckan ut. Vi får glädja oss åt att det blir märkbart ljusare nu för var dag som går. Tro det eller ej, det är våren som närmar sig!

2014-01-27 @ 09:10:57
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Marianne

Gamla bilar är absolut inget kul. Själva ska vi låna ut en av våra lite säkrare bilar till dottersonen som ska till Åre. Under tiden får jag låna hans gamla men körklara BMW.

Här kan man tro det är snöstorm men det är snö från taken som blåser omkring.

2014-01-27 @ 14:03:58
URL: http://livetsommajsan.blogspot.com
Postat av: Lotta

Lycka till med bilförsäljningen. Allt går att sälja med mördande reklam, eller vad det är de brukar säga. Jag har också en bil som jag funderar på att sälja, får se om jag tar tummarna ur och gör verklighet av tanken :-)
Snöade hos mig också igår. Men jag var inne i värmen hos mitt barnbarn och lekte hela dagen.
Vet du vad!!? Solen tittade fram tre minuter idag. Det finns hopp!

:-)

2014-01-27 @ 14:10:33
URL: http://www.tankarombilder.blogg-se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Halloj!
Vi har nog som er, det kom lite fjun igår men snorkallt var det i blåsten.
Vi ägnade hela helgen åt att sälja min bil och jaktbilen. Jag har ju fått tjänstebil. Lite jobb är det mtp om ni ska sälja via blocket. Kolla mail, svara i tel, ta emot köpare, skriva avtal mm mm.
Var inte ute alls något i helgen mer än snygga bilarna.
Visst är det lite trist nu när man inte kan ut med vovvarna. Men jag letar hanar till Tyra och Ayla som ska ha en valpkull till sommaren. Det tar lite det det.
M//

2014-01-27 @ 19:52:07
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Malin B

Lycka till med försäljningen. I annat fall få du fixa en "bloppis" eller vad det nu heter då det säljs på bloggarna. ;)

Här kom det ungefär 15 centimeter snö det senaste dygnet. Enligt mig var det ganska onödigt...
För mig som jobbar inomhus gör det ju dock inte så mycket, så länge det inte blir drivor på vägen dit och hem.
Har plumsat en promenad i snön i kväll i alla fall. Av grabbarna i familjen får jag aldrig något sällskap, de tycker att de har varit ute tillräckligt och jag är beredd att hålla med dem.

2014-01-27 @ 22:48:41
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Pernilla

Så roligt att du kom in på kursen. Grattis!! Ja, Gotlands högskola ligger numera under Linköping. Sen i sommras tror jag. Ärligt, inte så bra påläst....liksom.
Värre är det ju med bilen. Fy och fä! Bilar ska tankas och GÅ!
Rulla.
/P

2014-01-28 @ 06:35:08
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Bilar är dyra sparbössor....de är bäst när de funkar. Hoppas ni får den såld - de funkar att sälja de mesta i bilväg idag. Många plockare o fixare på marknaden.

Vi har också fått snö nu, kanske 4 cm eller nått. De blåste lite när de föll också. Fint o ljust ute nu o vinter..de var en lång höst.
Kramiz

2014-01-28 @ 08:01:41
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0