Idag, för ett år sen:

 
 
 
 
 
Det var tjusigt det!! 8-) 
 
Möjligen kan det bli något liknande tills imorgon, för SMHI har lovat snö i natt... Fast undrar om de sa de nåt om sol?? 
 
Apropå svunna tider... Så hade jag en gång för många år sen stora planer på att anlägga ett gigantiskt grönsaksland. Blev dock inte så mycket med det - typ mer än att ogräset frodades värre än nånsin i den nyfrästa jorden... <:-) Men av det sådda som aldrig kom upp, har jag faktiskt kvar ett och annat. Som ska få sej en andra chans nu!
 
 
 
 
 
 
10 år hit eller dit efter utgånget bäst före-datum... So what!?! 8-D
 
Har precis petat ner några av dessa frön i en kruka med jord, täckt över den, och ställt den i fönstret här jämte datorn. Vad ska man tro att oddsen för att de faktiskt gror är???
 
Ja, ja... Jag ser det mest som ett experiment, förstås! Testar man inte så får man ju aldrig veta, lixom! :-)
 
Härnäst ska jag plocka fram ytterligare några lämpliga kärl, fylla dem med såjord, samt sätta de spännande chilifröerna som jag fick med dagens post från 3rumokmedkatter.wordpress.com. TACK!!! Ska bli oerhört spännande att se om de vill gro! Hjälp mej att hålla tummarna!? 
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Håller tummarna. Jag satte spenat i fjol som var gamla. Kan dessvärre inte skryta med någon skörd. Ingen alls!
/P

2014-01-16 @ 18:55:54
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Peranders

Här har vi fått rejält med snö, i stort sett för första gången i vinter. Håller tummarna för att dina frön växer.

2014-01-16 @ 18:59:48
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag håller tummarna och vill följa dina odlingar med spänning.
Återvinning och experiment är spännande.

2014-01-16 @ 20:28:47
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Det kommer att gå bra :-) Se till att hålla jämn fuktighet bara. Och när groddarna kommit upp ska de ha massor med ljus.

2014-01-16 @ 20:54:31
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Carina

Jag brukar också hitta en massa gamla frön, väldigt många gror...inte alla men många....så den som inte försöker vet inte vd den missar....

2014-01-16 @ 22:06:47
URL: http://vidbjarsjobacken.blogspot.se
Postat av: Lotta

Ska bli mycket spännande att se ifall det gror i dina krukor. Jag provade för några år sedan med morötter som var tre år över sin tid. Det blev inte många morötter den sommaren, typ fem. De var så små att de knappaste inte var en mening att tvätta av de små rackarna för att ätas.
Klart du ska odla potatis. Köp en säck med jord. Gör några hål, plantera och vänta så ska du få se :-)
Det ska snöa hos mig också, sägs det! Jag hoppas att de har fel!!!!

Ha en finfin fredag!

:-)
Snö..sa du!

2014-01-17 @ 00:29:30
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Inga M

Det ska bli intressant att följa dina odlingsmödor här på bloggen. Bra att få tips.

Visst är det fint med vinter och vackra kort blir det!
Ha en trevlig helg!

2014-01-17 @ 06:24:41
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning! Vad ska man säga om dagens väder? Närmast snöstorm och minus fem grader! Med andra ord inget promenadväder för gamla gubbar. Och kanske inte för andra heller.

Låg i morse och funderade lite över det av politikerna så ofta använda begreppet "arbetslinjen". Alltså man har sänkt skatten för att stimulera arbetslösa till att i stället för att ligga på soffan ge sig iväg ut och söka jobb. Vi har idag över 400.000 öppet arbetslösa och kanske minst lika många dolda arbetslösa. Det är min absoluta övertygelse att de allra flesta av de arbetslösa inget hellre vill än att ha ett jobb att gå till. Men som jag ser det är väl det helt överskuggande problemet att det inte finns några jobb att söka. För att den sk "arbetslinjen" ska ha någon realitet måste det väl i rimlighetens namn finnas några jobb att söka. Eller? Är det kanske jag som är korkad eller är det, hemska tanke, politikerna som är korkade? Efter att ha lyssnat på partiledardebatten häromdagen är jag dessvärre benägen att tro på det sistnämnda.

Ha en god helg!

2014-01-17 @ 09:22:38
URL: http://leonardo34.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0