Söndag kväll...

 
Idag har jag inte gjort många knop. För den där extra timmens nattsömn gick åt till att inte kunna sova!? 
 
Men jag var desto effektivare igår, och jag antar att det är orsaken till att jag inte lyckades varva ner ordentligt innan läggdags igårkväll. Kunde nog tusan ha stigit upp igen vid ett i natt, och fixat en flyttning till då!! 
 
För det var det som var på tapeten igår: Att tömma (men dock inte flyttstäda) en lägenhet i Göteborg. Och detta jobb utfördes tillsammans med maken, min pappa och min syster samt hennes båda döttrar. Det var visserligen bara en etta, men det såg snudd på oövervinnerligt ut vid första anblicken. Men när vi väl satte igång så gick det faktiskt ganska fort att få in allt i hyrsläpen, och vi hann svänga förbi Frälsningsarméns Second Hand och låta dem ta vad de ville ha innan vi for vidare mot återvinningsstationen i Borås. Hann till och med dit i god tid innan stängningsdax - och där gjorde vi oss av med större delen av det resterande bohaget. De allra sista pinalerna i släpen fraktade vi sedan hem till syrran, som bor i ett samhälle strax utanför Borås.
 
Och allt som hade lastats i vår bil fick så småningom följa med söderut, och det som åkte med ända hem hit var en gammal spegel, en stor koppargryta och en fårskinnspäls. :-) Den sistnämnda hade jag tänkt re-designa (som det så fint heter, när man typ gör något nytt och annat av något gammalt), för jag trodde den skulle vara alldeles för liten till mej. Men så prövade jag den, och den passade minsann riktigt bra! Lite kort i ärmarna kanske, men lagom i övrigt. Fast jag vet ändå inte... Går jag ut i skogen med den på mej, blir jag väl tagen för en varg - och i västa fall också skjuten på kuppen...! 8-X
 
 
 
 
  
 
Om fotot ovan finns inte mycket att säga mer än att jag aldrig brukar arrangera mina motiv, men... :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja nu för tiden vågar man inte bära päls....i och för sig så har jag aldrig ägt någon eller ens burit någon...
Nej det där med att arrangera bilder, sådant håller inte jag på med....då blir det inget roligt.
Ha en skön vecka.
Kram

2013-10-27 @ 22:20:23
URL: http://vidbjarsjobacken.blogspot.se
Postat av: Carina

Oooopppps! När jag läste min kommentar jag skrivit så lät den anklagande....det menade jag verkligen inte.....vad jag menade är att jag brukar inte heller arrangera, men jag kan ändå inte låta bli att tycka att din bild är lite häftig...detta stora blad och så de där små äpplena....
Kram igen

2013-10-27 @ 22:22:01
URL: http://vidbjarsjobacken.blogspot.se
Postat av: Lotta

Oj vad ni har grejat! Flyttrensning...ryser vid tanken. Fårpäls har jag varit ägare till, inköpt på Second Handbutik för typ 100 år sedan. Konstigt nog var den också kort i ärmarna men för övrigt lagom. Fram med stickorna och så gjorde jag muddar i ett passande garn och jag minns hur nöjd jag var. Lämnade den vidare när jag sedan var trött på den. Varm och go var det iallafall :-)

Här har det börjat att blåsa nu och hunden som ska ut. Undrar om jag ska ringa nattpatrullen!!!

Hoppas du sover bättre inatt!

:-)

2013-10-27 @ 22:34:29
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Lennart O

Morning! Ja, det var en omtumlande Gbg:s-resa, som inte släpper på ett tag!

På tal om stora blad så hoppas jag nu att den aviserade stormen kommer att blåsa rent min gräsmatta på resterande blad, löv och annat löst skräp. Var det till slut hamnar bekymrar mig inte särskilt mycket.

Hörde på radion i morse från ett stort flyktingläger vid den syriska gränsen. Reportern hade upptäckt att det var kvinnorna och flickorna som släpade på de tunga vattendunkarna från tappstället och som svarade för den primitiva matlagningen. Var fanns männen? Jo de satt under uppspända solskydd och spelade kort och drack te! Om de inte bara satt stilla och trabblade med sina radband. Inte en enda man syntes utföra något som helst fysiskt arbete, medan kvinnorna och de yngre flickorna hela tiden var i full verksamhet för att göra det bästa möjliga av den svåra situationen. Vad ska man säga om en sådan avskyvärd kultur? En kultur som dessvärre bitit sig fast i vissa enklaver även i Sverige.

Ha det bra!

2013-10-28 @ 09:07:53
URL: http://leonardo34.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0