Fotoprojektet 31 dagar i oktober (2013), del IV:

 
20/10, Det var alltså så här vår gräsmatta såg ut i söndags:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
21/10, Och eftersom sonen sköt ett vildsvin, såg det inte heller så trevligt ut på golvet i vårt uthus i måndags:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
22/10, Men i det fina vädret i tisdags såg jag iallafall nånting riktigt vackert; En björk som fortfarande hade många gröna blad kvar!! Och de gula såg ju bara ut som typ ... guldpengar!? Härligt!! 8-D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
23/10, Hade makens bil igår (onsdags), och tog mej bland annat en sväng till biblioteket. Parkerade åbäket precis utanför hundtrimmet... Varför ser inte min cocker ut som jycken längst till vänster??? Och varför sej jag själv ut som pudeln i håret - jag har för böveln en dotter som är utbildad frisör!? 8-X
 
 
 
 
 
 
 
 
 
24/10, Idag är det två månader till julafton. Jag bryr mej bara lite mer, än vad den här filuren antagligen gör:
 
 
 
 
 
 
Övriga delar av detta fotoprojekt finns att se här och här och här! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Go middag! Var glad att din Cocker inte har den färgen som fotot visar med tanke på den jordbemängda gräsmatta du tillfälligtvis har utanför dörren.;-)

Vädret är minst sagt omväxlande här idag, solsken som med jämna mellanrum ersätts av häftiga regnskurar. Men fortfarande varmt och gott, ca 12 grader. Men de som lider av klimatångest ser inte så positivt på den varma och goa hösten, de ser genast en påminnelse om den globala uppvärmningen och anbefaller tagelskjortor på.
Läste i bladet att regeringen bestämt i sitt klimatprogram att Sverige ska ha en fordonspark som år 2030 ska drivas helt fossilfritt. Dvs drivas antingen med el eller biodrivmedel. Hur detta ska gå till begriper inte ens de mest troende experterna. Persontransporterna ska till stora delar ha ersatts med spårbunden trafik påstår man, vilket förutsätter en omfattande utbyggnad av järnvägsnätet. Som en bock i kanten kanske det bör påminnas att det för tillfället inte byggs någon som helst ny järnvägslinje i detta landet. Med tanke på de långa ledtiderna som järnvägsbyggen är behäftade med, så räknas det allmänt med att från ett beslut om byggande till en färdig och trafikbar järnväg tar det mellan 15 och 20 år. Så att vi skulle ha ett kraftigt utbyggt järnvägsnät till år 2030 verkar mera vara ett utslag av politiskt dagdrömmeri.

Ha det gott!

2013-10-24 @ 13:36:36
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Charlotta

Aaarghhh jag hoppas inte det är en slempöl som snäckan kryper i.... Haha, den bilden var läskigare än blodspår på källargolvet. ;)

Ha det gott!

2013-10-24 @ 21:15:34
URL: http://charlottasgarden.blogspot.se/
Postat av: Ditte Yvonne

Jul? Snart? Två månader? Mjaaahaaa...jag skulle gärna åka bort. Men det ska jag ju göra snart! Och lär återkomma med en massa bilder, puh!

2013-10-24 @ 21:48:32
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Malin B

Först trodde jag att du hade besökt Pernilla på Gotland!!! =)
Om du känner att du inte vill vara en pudel längre kan du ju alltid åka till henne. ;) Om nu inte tösen har tid med sin mor alltså...
Alternativet är att du kommer "till min stad" en onsdag!!! Då kan MIN "unge" fixa frissan. =)
Jag är ju verkligen "all in" på julen nu.
Julbord, saffransbullar, juleljus, julmusik.
Härliga tider, strålande tider.
För mig är julafton "finalen" och inte "starten". ;)

2013-10-24 @ 22:22:33
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lotta

Lilla snigel akta dig, akta dig...:-)
Kom hit så ska jag fixa din frilla, en tur till Karlskrona hade väl varit trevligt...vi har också guldpengar i träden :-D

Jul? Vad är det?

hahaha...Sov Gott!







2013-10-24 @ 22:51:31
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: TantGlad

Hahaha.....Villken rolig snigel som sniglar på där.
En dotter är frisör Villken lyx du!
Ha en finän helg nu på dig!

2013-10-25 @ 04:38:01
URL: http://TantGlad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0