Lite våt i håret...

 
 
 
 
 
Stackarn ser ju både bucklig och maläten ut!? <:-)
 
Fotot är från nån dag tidigare i veckan, när det var regnigt. Idag droppade det lite grann i morse, men nu har det våta bytts ut mot solsken och blå himmel. Bortsett från att det är ganska kyliga vindar, så är det fin-fint. :-)
 
Känns nästan som att det är dags att börja tänka på juli nu - idag är det ju trots allt bara en månad kvar tills julafton, och sen går det ju snabbt tills sommarn och semester och så där! ;-)
 
Träffade några vänner i fredagskväll, som bland annat snackade om att fönsterna måste bli putsade innan första advent. Det var en viktig målsättning i deras liv. Jag såg till att maken också hörde det där, men i övrigt skiter jag faktiskt i om han putsar eller inte putsar våra fönster under den kommande veckan. 
 
Det där med målsättningar är ju egentligen ganska intressant. Fast ännu mer intressant är att spåna om VEMS målsättningar det är man ständigt jagar efter att uppnå! Vi tror gärna att det är våra egna - men hur ofta är det verkligen det??? Jag ger mej den på att mina vänner i grund och botten inte själva har bestämt det där med att deras fönster ska vara nyputsade till nästa helg... De har bara bestämt sej för att göra som alla andra. Eller rättare sagt; Göra som DE FLESTA andra...
 
Själv njuter jag i fulla drag av att vara en total anarkist i det hänseendet! :-) 
 
Trevlig söndag på er allihopa!
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Go middag! Roligt att höra att du inte vansläktats! ;-)

Ha det gott!

2013-11-24 @ 13:08:38
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Carina

Haha, vet du vad....själv putsade jag ETT fönster förra helgen.....det får räcka för det här året....det blir både advent och jul ändå....och sedan kommer en vår när man slipper det där som andra tycker är så viktigt....visst jag vill allt gärna ha adventsljusstakar och stjärnor också....tycker advent är den mysigaste tiden när man får tända hur mycket ljus som helst....sedan det där med julen....njae,....vet inte riktigt...
Hur som helst så får du hälsa till kurre att hanvar allt en riktig snygging.

2013-11-24 @ 14:57:47
URL: http://vidbjarsjobacken.blogspot.se
Postat av: Ingrid

Blir inga fönster putsade här heller kan jag säga. Men gardiner ska upp i köket ändå.. Alla andra har ju så fullt upp så de lär inte märka att mina är oputsade..😜

2013-11-24 @ 16:47:45
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Malin B

Det där med vad andra tycker osv påverkar så många.
Speciellt på landsbygden tror jag där alla känner alla.
Ett typiskt exempel på det är gravskötsel!
-Ser du, en liten vissen blomma och barnen som bor så nääääära.
Att köra slut på sig och inte ha ork att njuta av julen och de rena fönstren är inte heller en bra ekvation!
Du är klok så fortsätt på din linje.

2013-11-24 @ 17:11:49
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Ellen

Vad söt! :D

2013-11-24 @ 18:48:07
URL: http://lifeofellen.devote.se
Postat av: soffie

å va fin...
kramen
www.soffie69.blogg.se

2013-11-24 @ 22:16:20
Postat av: Lotta

Solen skiner hos mig idag och då upptäcker jag att mina fönster borde varit putsade för länge sedan.
Förr så putsade jag och grejade som en tok, nu bryr jag mig varken om mina egna eller om andras fönster är putsade. Men jag tycker det är väldigt trevlig med nyputsade fönster, synd att de inte är nyputsade så länge. :-)
Lille söte ekorre, hoppas att han torkat till annars får du ta in honom i stugvärmen.

Ha en fortsatt bra dag!

:-)

2013-11-25 @ 11:22:16
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Ekorren ser lite ut som Tusse när han blir blöt :)
putsa fönster...tanken slog mig när jag såg hur skitiga de var..borde.

2013-11-25 @ 14:57:40
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0