Tjo-Flöjt!!

 
Lite solsken på morgonkvisten fick mej att faktiskt välja tidningsläsning ute på balkongen före datorn - men det dröjde inte länge förrän molnen började välla fram, och snart nog var det mer mulet (och kallt!) än soligt. 
 
Så nu sitter jag här vid "burken" iallafall! :-)
 
Och innan jag reser mej härifrån igen, borde jag helst också ha tagit mej igenom den allra sista föreläsningen som hör till formgivningskursen... Ska försöka kraftsamla inför den medans jag fixar till det här inlägget! Missminner jag mej inte alldeles, så får vi tillgång till den nya hemtentan nångång under morgondagen. Ry-y-y-ys...
 
Jag behöver väl inte säga, att vi som vanligt fortfarande inte har fått veta hur det gick på den förra tentan!? >:-I Vid det här laget har jag slutat bry mej - men det innebär också att om den kommande tentan ser alldeles för heljävlig ut i sitt upplägg, så kommer jag inte att bry mej om den heller!!! Ska väl i och för sej lämna in den, men jag får se om jag ens gitter sikta på G-minus den här gången...
 
(Hur lång tid är det man har på sej att komplettera en kurs??? Det är väl ett par år, eller??)
 
På tal om kurs, förresten. Idag ska maken försöka ta motorsågskörkort! Efter bara si så där 30 år som skogsarbetare har han (och alla andra i samma bransch) blivit inkompetensförklarade. Inget motorsågskörkort, inget mera jobb i skogen, PUNKT...!
 
Och hur det än går på motorsågskursen och på de tillhörande proven, så är måttet definitivt rågat nu. Maken har fått nog, och kommer därför att byta jobb i sommar. Så om några veckor ska han på kurs igen! :-D
 
 
 
 
 
 
Kryptisk (?) bild får avluta detta inlägg... :-) 
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bara anna

Åh vad är det för mysigt hus?

Nu måste jag gå och förbereda lite inför dagens första fotvårdskund.

Kram

2013-05-29 @ 09:12:37
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Tappade sugar... jo även här har vi hört talas om körkortet för motorsåg. HAr dock inte blivit nån sån. Än. Vår lilla pluttskog och ensamföretagaren... ja du fattar...
Vad har ni i kikaren nu? Har torpet (?) nåt med det att göra????
Trist att din kurs inte funkar på det administrativa planet. MEn jag tror nog att du klarar mer än G-. Men jag förstår vad du menar.

För någon vecka sedan kom intyget på höstens kurser! Jorråsatte. När jag nu har sökt kurser till hösten (samma på olika högskolor) är jag inte behörig, för de hade inte rättat tentan till sista anmälningsdagen. Den var en måndag, på tisdagen fick vi svaret... Trippelsuck!

2013-05-29 @ 09:46:16
URL: http://www.bonnfruas365-bilder.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morsning! Snart är vi alla inkompetensförklarade, och kanske ligger det en riktighet i detta. Jag läser nämligen i The Telegraph att en vetenskaplig undersökning visar att folk blir dummare och dummare. Detta jämfört med intelligensnivån under den viktorianska eran. När man tänker efter ligger det kanske något i detta. Man behöver bara öppna sin dagstidning för att konstatera att dumheterna står som spön i backen.

I dag har vi läst och hört att svenskarna är världens näst lyckligaste folk, det är bara australiensarna som är ett strå vassare. Samtidigt kan man läsa att aldrig har så många svenskar haft psykiska besvär och aldrig har det konsumerats så mycket psykofarmaka som idag. Svårt att få ihop den ekvationen tycker jag, men det krävs kanske psykofarmaka för att bli lycklig. Vad vet jag.

Idag är det onsdag och snart är det fredag! Håll ut!

2013-05-29 @ 09:52:07
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: engelsson

Men hööööhh..så han har intet lärt sig på alla dessa år menar de...idioti på hög nivå..

2013-05-29 @ 11:13:04
URL: http://engelsson.blogg.se
Postat av: Lennart O

Hej igen! Det nylagda tegeltaket ser ju prima ut. Skulle vara glad om jag hade ett sådant. Mitt mossbelupna tak utgör ett ständigt bekymmer och det med rätta om man läser alla reklambroschyrer, som hamnar i just min brevlåda, om vikten av att ha ett bra tak och om alla faror som hotar med ett dåligt tak. Enligt broschyrerna utgör mossa på tak en inbjudan till allehanda problem och försäkringsbolagen täcker inte eventuella skador.
Tur att man har god nattsömn.

Ha det gott!

2013-05-29 @ 13:25:14
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: annette

Klart Du kommer att både göra och fixa sista tentan, men som alltid finns det ju ett motstånd att sätta igång;)
Motorsågskörkort efter 30 år, det är jäkla populärt med "körkort" både till höger och vänster, snart måste nog vi ha körkort för att överhuvudtaget få andas om att göra allt som vi gjort tidigare i alla år.
Låter som det är en hel del på gång, blir spännande att se fram emot, lika spännande att se bilden huset idag, där verkar det finnas en del hemligt;)

2013-05-29 @ 17:25:09
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Yvonne

Vilken härlig bild! Jag älskar rök och dimma på bild. Ja, även i verkligheten! Fast jag tuttar inte på nåt bara för att få fota rök, jag lovar! Här har det regnat...och regnat...och regnat idag! Huuu... Motorsågskörkort? Är det nåt som EU har hittat på??

2013-05-29 @ 19:30:50
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: soffie

läcker bild, men guud va knäppt ska de behöva gå på kurs då de utfört sina sysslor förut idiotiskt, hoppas han hittar ett annat jobb nu. kramen å lycka till med hemtentan...

2013-05-29 @ 19:49:32
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Arto

Hej.
Nu fick gubben stå i för att träna upp sina "motorsågs" färdigheter.
Hur många motorsågar gjorde han slut på? ;)
Utav röken att dömma gick det åt en hel del .... ...... .
Fin bild. Tanken fick fritt spel.
Med vänlig hälsning, Arto

2013-05-29 @ 20:50:29
URL: http://artodesign.blogg.se
Postat av: Lotta

Ja du! Konstigt samhälle det blivit, nu lägger man pengar på kunskaper som redan finns i stället för att satsa på kunskaper som behövs. Kommunen har satsat mycket pengar för att vi ska vara redo för de som kommer att gå i pension fram över. Istället för att anställa fler så att alla kan få hjälp som behöver den nu. Har funderat mer än en gång den sista tiden om det inte är dags att göra något annat nu.För jag blir så TRÖTT!

Heja dej inför kommande tenta :-)

Hoppas du får mera sol kommande dag!

2013-05-30 @ 00:01:59
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Ronnie

Det var fasen vad moloken man låter idag men har förståelse för denna molokenhet. Hoppas det går bra för dig ja er båda i alla fall !
EU har väl sitt finger med i spelet nånstans som vanligt !
Tack för dina analyserande kommentarer o man tackar !! Ha trots allt en skön dag !Ronnie

2013-05-30 @ 06:03:02
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Peranders

Fantastisk fin bild!

2013-06-01 @ 23:42:35
URL: http://peranders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0