Då var det dags att gå in i tenta-dimman igen...

 
De aktuella uppgifterna till den sista hemtentamen dök planenligt upp i mailboxen igår förmiddags. Konstigt att det aldrig klickar där - utan bara när det gäller att rätta och lämna tillbaka!? >:-)
 
Ja, ja... Nu har jag hur som helst en vecka på mej att skriva ihop något som ska likna en tidningsartikel (uppgift 1) och sedan diskutera den (uppgift 2) i förhållande till en bok på engelska som jag inte ens har läst ännu. Tack och lov att det inte även är en uppgift 3 den här gången!! 8-X
 
Sanningen om den engelska boken är förresten att jag faktiskt har försökt att läsa den - men jag fick inte riktigt till översättningen inne i min allt annat än engelskkomplativa hjärna, så jag gav upp ganska snart... Men nu är det ju bara till att ta tag i eländet igen, och se om det går bättre nu när jag verkligen MÅSTE förstå texten och författarens teser och slutsatser! Vojne... <:-X
 
 
 
 
 
 
Take Off!! (Eller Hold On!?)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Lycka till med tentajobbet, det blir väl svettigt både ute och inne.

Här blommar nu mina Rhododendron, trots den sena och kalla våren är det ungefär tidsmässigt som det brukar. Mina Rhododendron är det enda i min trädgård som väcker några positiva kommentarer från grannarna och det förvånar mig själv hur de år efter år kan blomma så överdådigt. Det kan näppeligen inte bero på den omsorg som jag tillägnat dem, för den omsorgen är, liksom gällande min övriga trädgård, lika med noll.

Trots tentavåndor tillönskas en fin och somrig helg!

2013-05-31 @ 08:48:09
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ronnie

Halloi !

Vilka skönt upplagda bilder AnnaK och motiven från den lummiga trädgår´n antar jag ?
Lycka till med skrivningen och trevlig helg ! Ronnie

2013-05-31 @ 12:46:57
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Inga M

Det här med engelsk kurslitteratur har sina dilemman. Jag har genom åren plöjt igenom en hel del. Alltid i början på en ny bok så är det jobbigt med alla nya ord, det lönar sig att läsa med lexikon inom räckhåll. Författare tenderar att andvända samma ord och begrepp om o om igen så om man är noga i början och slår upp för att få exakt betydelse, inte bara går på gissningar, så flyter det snart på med läsningen. Det finns något slags tröskel alltså innan man kommer in i varje bok. Åtminstone fungerar det så för mig.
Hoppas du kan sitta i en solstol eller ligga i hängmattan och läsa! :-)

2013-06-01 @ 07:59:31
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: annette

Då är det bara in i "dimman" igen som gäller, min hjärna har också svårt med engelskan när det gäller att få ihop sådant som Du skall göra nu;)
Men ta det lugnt Du så skall Du att allt går bra! Förstår att det skall bli trevligt när maken får lön, blir ju lite lättare att planera framtiden då, kanske han kan knäcka lite extra med motorsågskörkortet, han verkar ju ha energi till mycket, och lite kortare turer med husbilen kanske det blir ändå.
Just nu lyser solen här, men det skall visst bli både åska och regn, så det gäller att snabba på nu och vara ute!

2013-06-01 @ 08:23:40
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Pernilla

Verkligen inte avundsjuk på dej. Är urusel på engelska ska jag erkänna. Gör jag något åt det? Inte mycket.
/P

Postat av: Lotta

En bok på engelska.....det hade jag aldrig klarat. Möjligtvis en sagobok med mycket bilder och lite text. Jag som varit så sugen på att studera kom just på att det var nog bara inbillning.
Så min energi ger jag till dig där i dimman :) säg till om du önskar något annat....kaffe, kanelbullar.....? :)
Grått och åska i luften hos mig idag!
Ha en bra dag :)

2013-06-01 @ 09:44:00
Postat av: Jane

Avundas dig inte just nu :) Hoppas du fått lite "ordning" på den engelska boken! När jag läste arkeologi hade vi 20 sidor på italienska som vi skulle ta oss an ... då fanns inte google osv ... (knappt dator, he he). Hur tänkte professorn då? :X men det gick med envishet och kollegial hjälp. Här befinner jag mig just i "skoldimman" med allt vad det innebär de sista veckorna innan sommarlov. Har hur mycket som helst att skriva ihop innan måndag :/ Planer som ska revideras och alla omdömen, betyg etc måste checkas av ordentligt, phu! Skulle behöva en sekreterare! Nästa vecka blir det bättre i alla fall, då kan man börja nedräkningen inför sommarledigheten!
Ha det bra!

2013-06-01 @ 10:44:04
URL: http://janesmax.blogspot.com
Postat av: Malin B

Host och harkel, en bok på engelska - det är ett uppdrag jag då rakt inte avundas dig.
Finns den inte på svenska? ;)
När en här hemma hade uppgift att läsa en bok på engelska lånade jag den på svenska och läste den varianten. Då kunde jag supportra lite i inlämningsuppgiften. I och för sig bör väl alla ungar göra sina uppgifter helt själva men när de nu skulle "diskutera" så var det ju inte så lätt då jag inte hade en susning om innehållet.
Lycka till med ditt uppdrag. =)

2013-06-01 @ 20:49:35
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Halloj, nu är jag lite mer ikapp. Fina bilder från din trädgård.
Här har det regnat idag o det var lite blött o skjuta lerduvor

2013-06-01 @ 21:41:40
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0