Papperskopior...

 
...vill jag gärna ha av mina foton - men hua för jobbet att samla ihop de aktuella bildfilerna, och få iväg dem till labbet! Även om det bara handlar om knapptryckningar på datorn (jag brukar beställa från FujiDirekt) så tar det en faslig tid. Särskilt att ladda upp dem, för jag har ju inget värstingbredband precis... <:-)
 
Tyvärr är det många foton som jag får lämna därhän, eftersom de inte har blivit tillfixade. På grund av att jag är en liten latmask, och nästan bara redigerar dem jag ska ha till mina blogginlägg! Och ska jag sätta mej med exempelvis alla semesterfotona nu, och redigera dem jag vill ha papperskopior av (det kanske bara handlar om lite upprätning och beskärning, men iallafall), så lär ju erbjudandet om 100 foton gratis ha hunnit gå ut flera gånger om innan jag är klar... <:-I
 
 
 
 
 
Lite bättre planering vore sannerligen på sin plats! Men sånt är väl inte riktigt min grej...?
 
Fotot ovan är ett snapshot från norrlandssemestern i somras - taget i farten rakt genom sidorutan. Sånt "ryck och tryck" - det är däremot verkligen min grej!! :-D
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Per-Anders

Själv brukar jag använda Crimson.se när jag tar fram papperskopior. De har bra priser, snabb leverans och framför allt toppenkvalitet på bilderna.

2013-01-11 @ 11:02:35
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: annette

Hm, nu får jag lite dåligt samvete, borde verkligen se till at ta papperskopior på en den foton, men vad hjälper det dåliga samvetet när jag inte gör det i alla fall;)
Finns ju faktiskt en del guldkorn, skall försöka bättra mej,är väl lite lika Dej där, redigerar bara enstaka foton!
Får se om jag kanske tänker till efter Ditt inlägg!
Ha en toppen helg, vintern har kommit tillbaks hit inatt, ser ut att bli lite sooool i helgen!

2013-01-11 @ 12:32:43
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: Ronnie

Papperskopior vad är det för något....?
Har alldeles för många i album som är tagna för längesen men det blir liksom aldrig av att man plockar fram dem när vänner kommer på besök.
Däremot försöker jag redigera alla bilder (puh) jag ska spara (i datorn o på extern disk)och slänger dem som jag inte är så nöjd med men det blir ju ett jäkla sittande vid datorn som nån uttryckte sig o det vill man ju egentligen inte , kanske man skulle börja med nåt annat intresse fast det är ju en så jäkla kul sysselsättning speciellt när det kommer så goa kommentarer som dina.
Försöker få ihop till en utställning som ska bli av nån gång o då blir det en del papperskopior i alla fall .
Ha en riktigt skön helg ! Ronnie

2013-01-11 @ 12:51:26
URL: http://www.ronniesfiske.se
Postat av: Lennart O

Go middag! Ett litet tunt snötäcke har etablerat sig under det sista dygnet. Det blir onekligen lite ljusare med snön och när dessutom solen glimtar fram tidvis blir det nästan bländande. Ser ut som om vi får behålla detta vädret några dagar framåt.

Läste att Samsung just presenterat en ny kamera som fotograferar i 3d med ett enda objektiv.

Politiker som förordar en övergång till ett "grönt" samhälle och utsläppsneutrala verksamheter, men som utan några betänkligheter reser till Thailand på semester, har jag inte något som helst förtroende för. Att vitt och brett tala om för folket hur de ska leva men inte själva tycker sig har anledning att leva så, gör mig heligt förbannad.

Ha en fin helg!

2013-01-11 @ 13:28:25
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Oj, ja de blider jag vill ha på papper, brukar jag skriva ut själv:) de blir bara på barnbarnen!!
De där fotona som man bara tar så där, som din ö, de brukar bli bäst.

Kramiz o go fortsättning på nya året

2013-01-11 @ 14:22:35
Postat av: Yvonne

Hm...papperskort skickar jag efter ibland, oftast när det är "gratis" ;) Meeen, jag är värsta latmasken också, och att sitta och leta på datorn och göra om bilder och ladda...och ladda...inte riktigt min grej..

2013-01-11 @ 17:42:04
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lotta

En sak är säker, din grej ger såååååå fina bilder. Skull jag gjort något liknade så hade det bara blivit en grå suddig massa.

Och...jag lovar att det där erbjudandet om hundra bilder återkommer väldigt ofta :-)
så du hinner att skicka efter nästa gång.

Ha en underbar fredagskväll!

Hos mig är det snöstorm,
då blir det roligare att jobba.

Kram

2013-01-11 @ 18:03:10
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: mimmi

Lite synd att det (kanske inte) finns uppkoppling på den lilla ö ..för om du satt där helt ensam med en bärbar dator..så tror jag att du fick redigerat alla ..och kanske lite fler ;)
Det var en läcker bild :)

2013-01-11 @ 19:54:12
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com
Postat av: Anonym

wow va fin bild... å jag brukar bara ta papperskopior av mina resor !tänker varje år att jag ska ordna ett årsalbum men jag gllömmer bort det ...jag använder alltid fujicolor tycker de är bra...

2013-01-11 @ 20:12:25
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Malin B

De har ju sina "braiga kampanjer" titt som tätt och nästan alltid precis efter jul så när jag skulle framkalla från december så testade jag lite -för att se vad de använde för "adress" - och vips så blev det 100 bilder gratis. ;) Man har ju varit med förr. ;)

2013-01-11 @ 22:31:11
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Vilken bild...super.....
Stolt matte är jag idag :-)

2013-01-11 @ 22:37:42
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Fotograf Annie

Jag tycker också att det är kul att ha papperskopior på bilder, beställer också oftast via fuji, det duger att sätta på mina väggar tycker jag :P :)'

Gillar bilden ovan, riktigt snyggt taget i farten, man kan inte tro att det är genom bilfönstret som den är tagen.

2013-01-12 @ 20:47:10
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0