Lite smått och gott... :-)

 
Det är ju hög tid att höst-pimpa sina blomlådor och trädgårdsurnor nu. Och för en gångs skull har minsann jag också gjort det! :-)
 
 
 
 
Investerade i tre stycken ljungplantor i måndags - och det vet i tusan om det inte rent av var första gången ever, som jag har köpt ljung!? Det finns ju så mycket vildväxnade sådan överallt i naturen här omkring, så jag har väl lixom aldrig känt något behov av att ha sådan i trädgården också... 
 
Hur som helst så fyllde ju inte tre stycken ut en "blomster-kanot" nåt vidare, så jag blev tvungen att försöka hitta något sällskap till dem också... Fann en utslagen liten självsådd pensé i en av rabatterna. Och några som inte hade börjat blomma än - men de hinner kanske göra det innan jul!? <:-)
 
Om himlen kan tänka sej att hålla tätt idag, så tror jag att jag ska traska ut i skog och mark för att plocka lite fler björnbär. Ifall det nu har hunnit mogna ytterligare några sen sist!?
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Mornig! Efter vad jag kunnat se verkar det vara ganska tunnsått med rönnbär i höst. I varje fall gäller det mina närstående rönnar. Om gamla tecken gäller så skulle ju detta förebåda en mild och snöfattig vinter. Själv sänder jag en tanke till berörda makter att dessa gamla tecken måtte stå bi. Och då är kanske din önskan om blommande penséer till jul inte helt utesluten.
Själv är jag som bekant sedan årtionden tillbaka en passionerad vinterhatare och kan absolut inte se något positivt med kyla, snö, is och halka.
Ha det gott!

2012-09-12 @ 09:07:40
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Jag köpte gula kryssbollar till mina utekrukor, de lyser upp hela Öland tror jag. Får nästan ha solglasögonen på för att titta på dem. Försökte ta lite fina bilder som jag skulle visa upp men de lyste så mycket så det var nästa som att foto in i solen:-). En endaste frostnatt så är det godnatt för de blommorna, sa en som stannade till för att prata bort en stund. Frost...det vill jag inte höra talas om!

Ha en bra dag!

:-)

2012-09-12 @ 10:00:22
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Min kopis skrämmde mig en gång så jag vågar aldrig köpa ljung:) de betyder otur säger hon o de behöver jag verkligen inte mer av.

Kramiz

2012-09-12 @ 12:14:58
URL: http://anki-nilsson.blogport.se
Postat av: Vespa Vulgaris

Jag har hittat självsådda penseéer hos mig också. På mycket oväntade platser men det är kanske därför jag blir så glad när jag upptäcker dem :-)

2012-09-12 @ 20:05:30
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Fotograf Annie

Åh ljung är bra fina växter att höstpimpa med :)

2012-09-12 @ 22:22:30
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0