Förföljd av reklam... 8-X

 
Jag vet inte säkert, men jag TROR att webläsaren Google Chrome är ännu värre än Internet Explorer på att snoka upp vad man surfar på, och sedan se till att man får se reklam för det man verkar intresserad av på i princip varenda sida man besöker!? (Jag har ju alltid haft IE som webläsare, men i förra veckan framkom det ju att det finns stora säkerhetsbrister i den, och man blev rekommenderad att byta till någon annan istället... Och då blev det Google Chrome för min del).
 
Och det jag har märkt den här veckan, är att det framförallt är reklam från Zalando som har poppat upp överallt där jag har surfat omkring. I mina blogginlägg, i andras blogginlägg, i mitt epostprogram, på PicMonkey och på femtioelva andra ställen också - MINST!!! Tvivelsutan som en direkt följd av att jag var intresserad av att köpa ett par riktigt bra gummistövlar till bästa möjliga pris, och därför gjorde en del research med hjälp av Google´s söktjänst. 
 
Tack för det, eller nåt sånt!? :-( 
 
 
 
 
 
Jag började faktiskt mitt botaniserande efter stövlar på hemmaplan. Först på MAXI och sedan i skobutiken inne i "byn". Men där fanns inget jag ville ha... Då gick det bättre i ett par skoaffärer som kom i vår väg förra fredagen, när vi var ute och förlustade oss i samband med vårt porslinsbröllopsfirande. :-) Men... De stövlarna jag fastnade för då (från danska Ilse Jacobsen), kostade nästan 1200 spänn - så jag fick för mej att jag skulle kolla om det gick att köpa dem billigare över nätet. Visste ju vilken modell och storlek jag skulle ha, så! :-D Men (igen)... Det visade sej att det var i stort sett samma pris - iallafall om man skulle betala faktureringsavgift också. 
 
Så det blev ingen beställning - och för varje dag som gått, har jag blivit allt tröttare och allt mer irriterad på den här förföljande Zalando-reklamen!! Den terroriserar mej även på tv ibland, förresten...
 
ALDRIG att jag ska köpa något därifrån!!! >:-D
 
Hittade istället en annan nätskobutik i onsdagskväll, som heter Heppo, där det förutom fri frakt och fria returer även är INGEN faktureringsavgift. :-D Klickeli-klick, så hade jag beställt ett par svarta franska kvalitetsgummistövlar, som det dessutom var halva priset på. Nu i eftermiddag plingade min mobil till, och jag fick ett SMS om att paketet redan fanns att hämta hos mitt postombud. 
 
Bums iväg för att hämta - och sen var det ju onekligen lite spännande att se om de skulle passa... 
 
De satt som en smäck! Eller som två smäckar, rättare sagt! :-D Har redan varit ute och provgått dem i skogen, och de är tveklöst de skönaste gummistövlar jag nånsin har haft.
 
Lite coolt hade det ju i och för sej varit med snörning också... Och illrosa!? Men...
 
Man kan inte få allt för 549:50! <:-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Gokväll! Lycka till med de nya stövlarna! Det har vissa fördelar med att köpa på nätet. Baksidan är att man bidrager till att utarma den lokala handeln. Allt oftare möts man nu av tomma och övergivna affärslokaler. Här har just byns enda bokhandel avvecklats. Ägaren, en 67-årig man, har under flera år försökt att sälja sin bokhandel men misslyckats. Själv har jag väl i någon mån bidragit till bokhandelns sjunkande omsättning genom att köpa mina böcker via nätet. Prisskillnaden är för stor för att man kan köpa böcker över disk. Har man dessutom som jag en ganska smal intressesfär så finns ofta inte dessa böcker i vanliga bokhandeln. Mycket talar för att utvecklingen mer och mer framöver kommer att gynna näthandeln till nackdel för alla mindre affärer. Till slut blir det bara de stora affärskedjorna kvar. Lite trist men svårt att hejda.
Ha det gott!

2012-09-28 @ 20:06:51
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Nu råkade jag klickeliklicka på din länk, så nu får vi se om jag förföljs av reklam från den sen ;) Jag har ju Opera som webläsare sedan nåt år (eller två) tillbaka! Och jag gillar verkligen den...IE har jag övergivit sedan länge...Och stövlar, de ska vara praktiska framför allt. Själv har jag ett par fulgröna men praktiska.

2012-09-28 @ 21:35:50
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: soffie

tack för din kommentar hos mej ang.min usla lön, jag kan säga så att jag älskar att joba med härliga ungar det ger mej glädje och jag känner så med "mina" ungar:)men med den tiden å allt jag lägger ner så tycker jag att jag är värd mer än 22.300 i månaden(innan den nya ökningen nu),men nu har facket blandat sig i min lön för jag ligger extremt lågt så de ska försöka få upp mej en del så håll tummarna nu:) trist med all reklam här på bloggen. kramen

2012-09-28 @ 22:30:06
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Du e för go! Glad att jag fått träffa dig "live". Blir lite annat när man läser bloggen faktiskt, man har en bild av den som skriver...
Jag har inte märkt av något det du skriver om....
he he fina stövlar alltså...ja du vet ju vad jag har då...gröööööna eller hur o Tretorn såklart. Men det jaktkängor som man använder mest.
Nu är det bara 2 dagar kvar!!!! Alltid lika spännande...Tyra får gå först och sedan har vi beslutat att Vilja får gå. Tisdag är det Ayla och Trym...
Hoppas på fina upplevelers i natur och jakt vilket jag lär skriva om.

2012-09-28 @ 22:40:03
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Vespa Vulgaris

Jag är också förföljd av Zalando, men bara på jobbet där vi har IE.Hemma kör jag Firefox och kan blockera all reklam. Så skönt! Hur gick det med bakandet?

2012-09-28 @ 22:58:30
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com
Postat av: Herr Nilssons Fru

Rosa hade varit ett plus ja:)jag har faktiskt lila gummiskor - älskar dom.

Ha en skön lördag, hoppas du inte behöver gummistövlar.
Kramiz

2012-09-29 @ 05:09:27
URL: http://anki-nilsson.blogport.se
Postat av: Jane

Installera AdBlock så slipper du allt sådant på datorn! Funkar jättebra!
Som läget är här nu så skulle ett par "fiskestövlar" passa bra ... sådana som går upp över knäet.
Igår skulle en trädgårdsmästare komma och beskära mitt stora äppelträd men det var alldeles för halt och blött för att kunna komma upp i trädet så vi sköt upp det till nästa vecka ... hoppas det inte snöar då ;)

2012-09-29 @ 09:07:08
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Malin B

Jag är en trogen Tretorn-stövelbärare. Testade ju "häftigare" märken ett tag men jag märkte ganska snart att de nog inte var gjorda för att gå i skog och mark med... De får ju GÄRNA hålla en sässong menar jag... I och för sig använder jag mina ganska flitigt... Men det är ju för att använda dem som de inhandlas. Skoshopping har jag inte ägnat mig så mycket på på internet eftersom jag flexar så i storlekarna, 38, 39 eller 40 men jag lovar att fötterna är exakt lika stora varje gång. ;)

2012-09-29 @ 23:07:45
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: annette

Jag struntar i varningen om IE, har provat Chrome någon gång men gillade det inte så jag behåller både IE och mina gamla gummistövlar även om jag skulle behöva nya, har infört nästan totalt köpstopp ett tag framåt, skall spara pengar har jag helt plötsligt kommit på;)

2012-09-30 @ 17:25:08
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

aha, det verkar vara webläsarnan som är problemet hos mig också då kanske. Men det är inte Zalando utan något annat "bookmark" eller nåt sånt. Minns inte nu. På jobbet och hemma har jag IE,..men får bara reklamproblemen hemmavid.
Kanske ska byta till Firefox eller nåt annat.

2012-10-01 @ 15:15:34
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0