Vinter...

 
Det snöade lite lätt så gott som hela dagen igår.
 
 
 
 
 
Så nu har vi ungefär tio centimeter snö - och jag vet inte riktigt vad jag ska ha på fötterna när jag ska ut och "promenixa" lite längre fram på dagen!? Gummistövlar känns väl si så där när det dessutom är åtta grader kallt, fast samtidigt är det de enda skodon jag har som jag även kan få ner ett på tjockare strumpor i...
 
Hade det varit julafton imorgon, så hade det lätt stått "ett par varma kängor" överst på önskelistan!!! 
 
Gaaah...
 
Att man aldrig ska lyckas vara 100% synkad med tillvaron!? <:-I
 
/AnnaKK, ett måttligt vargavinter-fan...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Vintrigt även här, minus 10 och enligt prognoserna bör man förbereda sig för snöskottning, en till två decimeter nysnö under det kommande dygnet. Och jag som hatar vintern!
På tal om att hata så hörde jag en debatt på radion i morse mellan miljöminstern och vikarierande språkrör för MP. Maken till urflippad debatt har väl sällan hörts. Båda pratade oavbrutet i mun på varandra och det var svårt att uppfatta vad det hela gick ut på. Programledaren försökte förgäves styra upp debatten. Slutsatsen blev ungefär att Sverige är sämst i världen på klimatåtgärder samtidigt som man är bäst i världen på detsamma! Jag har alltid hyst en djup misstro mot politiker och inte blev mitt förtroende bättre efter att ha lyssnat på dessa två.
Ha en bra måndag!

2012-12-03 @ 08:52:27
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Lotta

Lyxigt att bara ta hunden i koppel medan andra sköter markservicen. Skottat och sandat då vi traskade mot skogen. Men trotts detta så saknar jag vedeldning och den goa värmen som blir.
Solen hann just gå i moln då vi kom ut och snabbt mulnade det på. Nu är nog nederbörden inte långt borta.

Hoppas du får en fin dag så att vi får glädjas åt dina fina foto i nästa inlägg.

Kram

2012-12-03 @ 11:44:18
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Bonnfrua

HÄrligt glad bild!
HÄr är det lager på lager som gäller, det är kallt! OCh jag ska strax ut i kylan igen, jag jobbar.

2012-12-03 @ 15:36:34
Postat av: Malin B

Å, kära du!!! Att ha varmt på fötterna och huvudet borde det vara lag på. ;) Under kalla förhållanden menar jag. I morse var jag i ärlighetens namn väldigt glad över att jag har ett kontorsjobb. De som åkte härifrån till annat håll tyckte jag nästan synd om...

Jotack, alla åt ordentligt och det VAR verkligen gott. På detta julbord fanns det väl inte precis allt, V hade gärna haft kåldolmar t.ex. men det var så där gammaldags, vällagat och så ostkaka till efterrätt plus knäck och en chokladgodis. Så nog fick vi äta oss proppmätta.

2012-12-03 @ 18:11:58
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Yvonne

Jag hatar ju allt vad vinter innebär, snö, kyla, sol, gnister i träden, tjocka kläder så man ser ut som en Michelingubbe(gumma) Hu!

2012-12-03 @ 18:37:43
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Ja fasiken va vinter det blev på en gång. Får se om det blir något mer ut med taxarna. Synd för jag behövde all tid jag kunde med Vilja o Trym.
Bilden på Silver i lördagens inlägg sände jag till Jägarförbundet och den blev uttagen till månadens hundbild, var ju lite kul.Kolla där
Tog den med 1100 , måste göra inställningarna med 60Dn

2012-12-03 @ 21:29:56
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: annette

Ja, nu har även vi fått vinter ordenligt idag, men bara det får ligga kvar så så gör det inget, söt lite gubbe;)

2012-12-04 @ 20:19:57
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0