Fågelskrämma... :-)




En sån där liten "medhjälpare" önskar jag mej inför dagens arbetspass! För säga vad man vill om barnarbete, med det FINNS moment som de klarar av betydligt bättre än vi vuxna!

Jag är måttligt förtjust i att städa idrottsföreningens loppisbutik, och idag är det dags igen... :-( Städredskapen där är kanske inte avsedda för barn just, men de är då sannerligen inte konstruerade för något annat än dvärgar!?! Och då ska ni veta att jag knappt ens är 160 cm lång... :-/ Och ändå är varenda borste och mopp för kort! Så med andra ord: Två timmars kutryggig arbetsställning väntar härnäst... AJ!

Tänk om man istället kunde lånat in en avdelning barn från dagiset som ligger strax intill!? (Jo, jag vet att det numera heter förskola - men det har jag blivit för gammal för att lyckas lära mej säga!?) Om 20 ungar hade fått springa runt i butikslokalen i en timme eller så - och dörrarna stått vidöppna under tiden - så är jag säker på att dammråttorna hade virvlat ut som alldeles av sej själva! :-)

Go´morron!!

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Lennart O

Morning! Jag kan skryta med att vi hade INGET regn här i går. Vilket bl a betydde att jag kunde klippa det jättelånga gräset. Det blev uppsamlat 4 säckar som jag strax ska vidarebefordra till härvarande soptipp.

För korta städredskap är ingen hit precis, det har min dåliga rygg ofta fått erfara.

Ganska kul med mina facebook-kontakter med tidigare grannarna i Gbg och den nuvarande hyresvärden där, som föreslagit att jag ska gå med i deras Friskis & Svettis-grupp. Hyresvärden är en tjej med glimten i ögat och har en härlig humor. Sådana människor gillar jag!

En fin helg tillönskas!

2011-09-02 @ 08:35:33
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Anki

Hihi..ja men de var ju en bra ide...kila bort o kolla på dagis om du inte kan få låna ett gäng!!

Jag tycker loppis är så spännande o kul men så ser jag alla grejer framför mig, alla bord, allt överrralt o DÅ TYCKER JAG SYND OM DIG..de kan inte vara lätt att städa där. Nä låna ett gäng ungar, så du inte knäcker ryggen (:-

Vi hade jättekonstigt väder i går eftermiddag. Sol på ena sidan huset och åsk o regn på andra sidan...vilken sida tror du jag gick ut på?? ler

Härlig bild på fågelskrämmaren

Kramiz o goe fredag

2011-09-02 @ 08:51:35
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Morten Pedersen

Kanskje noe for bonden....barnearbeid!

2011-09-02 @ 09:54:19
URL: http://foto.dv.no
Postat av: Yvonne

Jag säger också dagis!!! Och när man åker tåg låter det så roligt när de annonserar att "vi är lite försenade för ett banarbete" för det låter som barnarbete ;) Nu väntar jag på att det ska sluta regna... :(

2011-09-02 @ 10:56:20
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Barnarbete har en väldigt ful klang, och när man utnyttjar dem är det fruktansvärt! Men barn (iaf våra) vill vara med och "jobba". Köra traktor eller som i skrivande stund: Tösen diskar (jag tyckte att diskmaskinen kunde göra jobbet men nej! Hon skulle diska!).

Kan du inte be om vettiga redskap till städningen?



Ett långt kvastskaft kostar typ 19.90 på en lågpriskedja där man även kan köpa breda borstar på ca 40 cm. Det har jag här hemma och vilken effektivitet mot såna där fjuttiga kvastar man borstar åt sidan med, här skjuter man ju liksom gruset/dammet framför sig. Energibesparande! Helt klart! Ett tips bara. :-D

2011-09-02 @ 12:39:04
URL: http://www.bonnfrua.blogspot.com
Postat av: mimmi

Skicka ett mail och fråga om de vill komma ;)

Men jag vill nog hellre gå och städa i lugn och ro än att ha 25 små barn lekandes runt mig ..mitt huvud skulle nog inte klara av det ;)

2011-09-02 @ 14:38:41
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Vilket härligt "go" det var i denna lilla fågelskrämma. ;) Under den sena eftermiddagen/kvällen kommer det två "sådana" till grannhuset. Underbart att höra de glada barnaskratten och allt "surr" som blir denna helg. =) Den minsta sötnosen har ju varit här sedan i måndags men jag har inte hunnit träffa henne så mycket ändå... Känns som jag varit borta hela tiden och i dag då jag skulle vara hemma har jag suttit tre timmar med en ansökan till Herr´n i huset. Det ska ju sökas jobb så himla modernt så jag blev alldeles tokig. =( Sedan var det dags att hämta hem sonen så tiden bara swischar i väg. Nu håller jag iallafall på att laga middag och springer på bloggpromenad medans köttet bryns. ;) Många bollar i luften, det är jag ju van vid.

Kram på dig!

Förresten, ni får skaffa städredskap med teleskopskaft, de är bra. Jag vill ha LÅÅÅNGA jag.

2011-09-02 @ 16:07:16
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Jane

Jag minns när mina barn var små, det fanns inget roligare än att hjälpa till att städa, diska och laga mat ... för att inte tala om att tvätta och stryka :) (När sedan tonårsperioden satte in så fick man tjata sig grön för att få lite hjälp). Bäst att passa på när det är som roligast :))

2011-09-02 @ 19:05:53
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Suss

Gör man det till en lek, kan gott och väl de små hjälpa till. Jag säger också dagis, trots att jag har flera mycket närstående "pedagoger", (som är förskollärare, men det är också tabu) som rättar mig varje gång med att säga: "Usch, jag avskyr is-orden" alltså dagis, fritids osv. Det är mycket man ändrar namn på, men det är samma sak ändå. Trevlig helg!

2011-09-02 @ 20:02:56
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: annette

Anna, nu får Du ta och se till att det kommer något som kan kallas för städredskap till den där eländiga loppislokalen, två timmar med dessa redskap är ju rent fördärv för en rygg, undrar hur jag med mina 173cm skulle se ut efter ett sådant pass!

Barnarbete är inte okej, däremot skall barn som vill få hjälpa till med sådant dom klarar av, ibland får dom inte det för det tar för lång tid;(

Din bild med den lille killen är ju bara så underbar, så mycket spring i dom små benen!



Ha en fin helg!



annette

2011-09-02 @ 20:54:40
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: soffie

tack för grattiset till >Neliie å vilekn underbart lekfull bild du visar idag:)kram

2011-09-02 @ 21:19:06
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Vespa Vulgaris

Ta med en fläkt nästa gång istället :-)

2011-09-03 @ 22:03:28
URL: http://3rumokmedkatter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0