Eufårisk...


...blev han väl inte direkt, grannens bagge, när han fick syn på mej och kameran. <:-)

Men det blev jag!! För han dök upp i skogsbrynet precis på det där lite mysko viset som jag nyligen (detta var nån gång i våras) hade sett lodjur göra på en känd naturfotografs bilder! 8-)

Så jag bestämde mej raskt för att fota baggen (läs komponera fotona) på ett vis så att jag sedan också skulle kunna redigera i samma lätt surrealistiska och trolska anda som vad den där kändisen hade gjort.











Fast... Nu i efterhand har det ju visat sej att fotografen jag syftar på (Terje Hellesö...) hade manipulerat sina bilder å det grövsta - det har INTE jag gjort!! >:-)

Men skit samma... Det jag skulle komma fram till genom att visa den här lilla bildserien, är att det sällan eller aldrig är nån speciellt bra idé att apa efter någon annan. För även om det ÄR jag som både har fotat och redigerat, så tycker jag att de här bilderna inte alls känns som MINA!?

Och jag har inte heller känt för att publicera dem här i bloggen, trots att jag la ner rätt mycket tid på att fixa till dem och så där...

Det här fotot däremot:



Hur mycket mera JAG (eller rättare sagt: MIN BILDSTIL) är inte det, jämfört med baggebilderna ovan!? :-D

Fast jag lär ju inte sluta titta på och inspireras av andras foton och sätt att bildbehandla, bara för att jag har något så när klart för mej vad det är jag vill ska komma ut ur min egen kamera och så där... :-) Och mina baggebilder är säkert inte de sista som kommer att vara mer påverkade av någon annans idéer än av mina egna.

Men någon gång ska förhoppningsvis alla mina ihopsamlade intryck ha kokat ihop till en slags unik soppa, som bara jag själv kan ge uttryck för!? 8-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Ingrid

Gillar DINA bilder oavsett redigering!! Men förstår ju det blir helfel som han gjort!!

Vad gäller "VÅR händelse igår" Heter min man Bertil (dock med ett l..;) som mellannamn. Hans tilltalsnamn står sist.... Så han utgav sig för att heta just Bertill -och så vårt efternamn (som dessutom är "taget" osmart)

2011-10-06 @ 17:07:19
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: annette

Oavsett om Dina bilder på fåret är Din stil eller inte så tycker jag Du har fotat fåret på alldeles fantastiskt snyggt sätt, bild nr två gillar jag mest.

Fast jag hålller med DEj om att sista bilden är mera Anna, har själv inte hittat hem riktigt jag heller, skulle nog vilja bli duktig på s/v bilder, gillar det väldigt mycket, men det är svårt att få dom bilderna som jag vill ha dom!



Ha en skön kväll!



annette

2011-10-06 @ 17:16:55
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Haha, jaså det var deeeen kändisen du menade ;) Men jag tycker bagge-bilden var jättehärlig! Bara stod där liksom. Självlysande. Men trädet, hm...det blev jag lite rädd för ;)

2011-10-06 @ 20:12:53
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Malin B

Jag tycker också att Anders där på bilden (ja, du säger ju att det är en BAGGE! ;) ) ser störtskön ut. Ja hela miljön om jag säger så. Men det är nog lite så med det mesta att man har en egen stil med vad det än är, och så trivs man bäst men visst kan omväxling förnöja?



Tänk att jag susade förbi husknuten på dig, jag borde ju åtminstone ha vinkat!!! ;)

2011-10-06 @ 20:46:13
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Jag gillar bagge-bilderna!

Och att apa efter någon annan är en sak, men att INSPIRERAS är något annat. Bagge-bilderna är mer inspirerade anser jag. Det är nyttigt att pröva på massor av olika tekniker för att hitta sin egen till slut. Fastnar man i den första så utvecklas man ju inte... eller?

:-)

Ditt Tall-troll är också fin, men på ett helt annat sätt.

2011-10-06 @ 23:27:04
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Jag ska ta mig en tur ut i hästhagen idag för att se om jag möjligtvis har något Tall-troll där, förhoppningsvis så finns det ingen bagge där, men en varm fäll nu skulle jag inte tacka nej till.



Sol hos mig ännu så länge!



:-)

2011-10-07 @ 08:34:01
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Jen

Ja hans bilder var väl lite för klockrena för att stämma. :/

Dina baggebilder däremot gillar jag skarpt. Läskiga och spännande. :)

2011-10-07 @ 11:02:06
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Kerstins foto

Jag håller med Elisabeth, det är inte fel att inspireras av andra, en annan sak att kopiera. Dina baggebilder är otroligt fina. Visst, det är inte vad man är van att se hos dig, men det innebär inte att det är fel. Det är ju kul att testa lite annorlunda bilder och redigeringar. Som sagt: det här gillar jag riktigt mycket. :)

2011-10-08 @ 13:23:12
URL: http://www.kerstinsfoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0