Det är här (nånstans...) jag brukar fota!




För det mesta inte särskilt långt ifrån mitt hus - och vanligtvis kvar inom tomtgränsen. :-)

Och med sonens "skrotupplag" inom synhåll...



Försöker dock oftast att ha det placerat nånstans bakom mej, när jag bränner av kameran!!

Lägg gärna märke till vår nya vedbod i bakgrunden uppe till vänster, förresten - makens stolthet! ;-)

Och bakom hunden här nedan, skymtar den del av tomten som jag kallar "trädgården". :-) Inte så stor och inte så välskött, men tämligen prunkande iallafall! (Men stolarna brukar faktsikt inte stå så där slarvigt placerade...)



Framför hunden, inte bild, ligger gräsmattan. Eller som jag kanske hellre borde säga; maskrosodlingen... <:-)

Och på denna tämligen begränsade yta, kommer alltså det stora flertalet av mina fotografier till. Främst de på fåglar, blommor, insekter osv...

Skönt att inte behöva gå över ån efter vatten, tycker jag! (För då kan man ju trilla i den - och den rinner inte långt härifrån, bara si så där 10 meter bakom hunden. Och det är därför vi får besök av änder i trädgården lite allt som oftast. :-D)

Vad har DU för favoritställe att fotografera på? Eller var någonstans fotograferar DU oftast? :-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Susanne

Så du odlar maskrosor du :-)



Svar: Instruktion o instruktion... men jo, lite kanske :-)

2011-05-17 @ 07:53:06
URL: http://kandy.se
Postat av: Camilla - 365 Bilder Av Livets Lust

jag är som dig....kryper å krälar mest på min egen stora tomt....5700 m2!!!

Fast ibland lyckas jag krypa över den lilla bäck som angränsar till grannens fantastiska vildvuxna äng..S

2011-05-17 @ 08:25:31
URL: http://livetslust365.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Maskrosvin på g då? ;) Jag fotar ju ofta från min balkong...och i min omgivning här, den omfattar ju både ängar och skog och sjö. Och stad :D Kul att få se lite "hemmahosreportage" från dig!

2011-05-17 @ 09:18:55
URL: http://www.yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morning! Ja något favoritställe för fotografering har jag inte. Fotografering tillhör inte min favoritsysselsättning även om jag innehar ett antal kameror av visserligen äldre modell, men ändå fullt användbara.

Det verkar på fotot som om husvagnen hamnat oroväckande nära skrotupplaget, men det är kanske bara en tillfällighet!

Här har vi fått ytterligare några millimetrar regn i natt, men det är långt ifrån den rotblöta som nu skulle vara välbehövlig.

Ha en fin dag!

2011-05-17 @ 09:25:51
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

Aha, och jag som i min enfald trodde du var ute på timslånga trevliga promenader varje morgon med hunden och kameran... Så har du bara kravlat runt i trädgården!!!

Ha ha ha!!!

Det är väl underbart att kunna hitta så många fina motiv i din direkta närhet... men jag vet att du också är ute på bygda en hel del med kameran. För du har varken tåg, affärer eller fullt av främmande människor i din trädgård!



Själv fotar jag förutom i jobbet... alltid... på något sätt. Kameran är alltid med och det är minnesbilder, familjebilder, dokumnentation, vackra eller fula miljöer och roliga, tråkiga händelser djur, folk, ja allt får plats i min kamera!

:-D

2011-05-17 @ 11:25:25
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Asch, så glömde jag ju dina bilder nu som du fångat så fint fast det är på det som "inte" är så fint! Och sonens "bilar" går ju i alla fall i färg med övrig trädgårdsinredning!!! Värre är det med husvagnen, bort med den... :-D

2011-05-17 @ 11:28:28
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Det här var ju kul att få se, kul att läsa allas kommentarer också.

Det blev ju nästan ett anslag till blogginlägg din fråga på slutet...hoppas jag inte glömmer bort det bara.

Men ändå, så blir det ju mycket fota i trädgården, en viss runda mot ängen och runt i området där vi bor, runt sjön. Men som sagt, jag ska nog blogga om det senare.

2011-05-17 @ 12:01:17
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: Anki

Jo men så är de ju, hemma blir bäst bilder. Jag är nog lite som du, de flesta tas på gården. Nu har jag ju de lite mer förspänt med yta än du...men endå, du tar ju bra mycket bättre bilder, så de hjälper ju inte..!!



Fast jo, så snart jag lämnar gården är naturligtvis allti kameran med. Ibland används den flitigt ibland blir den förankrad i väskan o bortglömd.



hihi..ja tittad på husvagnen när jag läste vedbod..fick lite roliga tanka där om dig (fniss) så såg jag den. Folkrace...de e så orättvis att du får åka på sånt o inte jag längre..gud vad jag saknar det.



Kramiz Anki

2011-05-17 @ 13:51:24
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Jag känner mig så hemma i din trädgård.

Mitt favorit ställe att fotografera är på Öland, älskar ljuset där på morgonen bland blommor och fjärilar. Annars är det fotbollsplanen som jag också gillar att fotografera, ju mera dueller desto roligare.



Så var det tisdag och sista natten denna veckan, ska bli såååååååå skönt att vara ledig :-)

kram

2011-05-17 @ 19:05:54
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: annette

Kan bara säga att det måste vara underbart att bo som Du gör med en så underbar tomt som rymmer så mycket.

Finns ingen anledning för Dej att ge Dej iväg utanför tomtgränsen för att fota, jo grodynglen måste Du ju över till grannen för att finna;)

Sjäv bor jag ju mer centralt i en stad, ca 20 minuters promenad från själva citykärnan.

Där har jag ju ett favoritområde som Du vet Industrilandskapet, men mest är det ju olika områden i skärgården eller Kolmården jag helst vill vara i och även fota i, men det blir ju tyvärr inte mer än på helgerna för det tar en stund att komma dit.

Kul att få se lite bilder från Ditt "paradis", och så är det så att sonen har inget skrotupplag, han har folkracebilar på tomten;)

Fast Du skall väl köpa ett kort till Skånetrafiken till sommaren, då brukar Du ju fara Skåne runt och smyga runt lite och spana in coola människor bl.a:)



Ha en skön kväll!



annette

2011-05-17 @ 19:28:11
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0