Fler foton från Höga Kusten... (Och lite annat också!)


Insjöar i all ära, men havet är ändå alltid havet... :-)



Denna röda klapperstensstrand ligger vid Norrfällsviken i Höga Kusten. :-)

Även detta foto är taget där:



Jag vill också segla!!! :-)

Eller möjligen åka motorbåt. Dock inte på det här viset, som någon/några gjorde nästan ända inne i hamen i Barsta:



Hrmpf!!! >:-I Näe...

Det är absolut en segelbåt som jag helst skulle vilja följa med, om jag nån gång fick chansen... :-)



Den här ovan framfördes av en ensam äldre man, och la till vid kajen i Barsta medans vi var där. Han kanske skulle behöva en liten gast som hjälp ibland!? :-D



Bada bland båtarna i en hamn, vet jag inte om jag ens skulle vilja drömma om att göra...? Verkar måttligt trevligt!?

Däremot fanns det en fin badbrygga i anslutning till campingen vi bodde på:



Den ligger dock inte i havet, utan i en liten insjö som heter Mörtsjön, och jag måste erkänna att jag inte badade där heller...

BADKRUKA! <:-)

Campingen var däremot en riktig liten pärla, som jag varmt kan rekommendera! Trevlig personal, fin-fint läge, fina tomter, jättefräscha toaletter/duschar, stugorna man kan hyra såg helt okej ut - och så var det framförallt så lugnt och gemytligt där! Inte alls lika stökigt, och bitvis skränigt, som det är på campingar här nere i södra Sverige.



------------------------



Från det ena till det andra...

Det har regnat så gott som hela dagen, så jag har kommit en skaplig bit med alla semesterfotona. :-)

Fast rätt vad det är slirar man ju bakåt bland mapparna och hittar gammalt som man inte heller har hunnit gå igenom ordentligt - och som man ju också skulle vilja publicera här på bloggen! Så det är mer eller mindre ett evighetsgöra, det här...

Visst var det alldeles för länge sen jag visade en ekorrbild, tex!? :-)



Tar en till när jag ändå håller på! ;-)



Det är de där ungarna som vi hade här för ett tag sen som figurerar på dessa foton. Vet faktiskt inte om de är kvar här ännu, men det är väl inte omöjligt att de är. :-) Fast nu är det nog lika stora som föräldrarna, så det är inte lätt att bedöma vem det faktiskt är som kommer och äter - och om denna i själva verket är en eller flera!? Jag har dock inte sett mer än en ekorre åt gången sen vi kom hem... Men en ekorre är alltid bättre än ingen ekorre, så jag är fullt nöjd med det!

Trevlig kväll på er allihopa! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: annette

När jag tittar på Dina semesterbilder så inser jag att vi tagit rätt beslut, vi skall inte slarva över Höga Kusten på en halv dag utan vi sparar det till ett annat år.

Visst är Sverige fantastiskt vackert, och naturen vid Höga Kusten är ju speciell, när jag ser Dina bilder i dom här två inläggen så undrar jag varför jag aldrig åkt halva vägen och tagit några dagar där, när jag passerat på väg längre norrut så många ggr.

Helt rätt att det var länge sedan vi fick se"kurre", bilden där den sitter bland löven och äter är ju så gudomligt vacker, en riktig drömbild.

Här regnar det nu och är nästan höstlikt, men det är nog bara tillfälligt!!!!!!



Ha en skön kväll!



annette

2011-07-14 @ 20:30:21
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Saknar faktiskt lite tiden då familjen lånade mina föräldrars husvagn och drog bl a iväg till Frankrike. Jobbigt då med allt resande men kul så här efteråt med alla minnen.

Får jag välja båt så blir det roddbåt på en liten lugn och fin insjö, utan vågor men med ett metspö :)

Håller med Anette, den översta ekorrbilden är ljuvlig och så himla fin!

2011-07-14 @ 20:54:07
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: soffie

otroligt vackert och ni verkade ha tur med vädret!hihi va söt ekorren är,ha en mysig kväll!kram

2011-07-14 @ 21:08:37
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Men nu vill jag ännu mer åka omkring i Sverige..Aaaahhhh! Ekorrar får man aldrig nog av heller. Oc den som är mest badkruka i bloggvärlden det är jag det ;) Men jag har faktiskt en bild där jag badar...hm..det var nog..2006 tror jag! :D

2011-07-14 @ 21:11:45
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Så härliga bilder --.. Visst skulle man gärna vilja ut i en båt .. men inte i en segelbåt och inte i en sån fartdåras båt ..utan i några av de gamla sorten som fortfarande kan ses komma åkandes med ett dunk .. dunk när den kommer .. och det är bra fart på dom också ..det vill säga .. allt går i lugnt takt :)

Den första Ekorre bild .. jisses säger jag bara . vilken kanon bild :)

Här är det inte så mycket trafik vid matlådan .. vilket kan bero på att de gillar de gröna kottar som är överallt nu ..de tar tydligen hellre dom än den mat som finns i lådan ..men äpplet ..det vill de fortfarande ha :)

2011-07-14 @ 21:31:19
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Bonnfrua

Härliga bilder! Mörtsjön... det finns en sådan i mina hemtrakter också. Och en Ösjön med för den delen. I början av 80-talet (81??) när en rysk ubåt gick på grund utanför Blekinge, då observerades det även i lilla Ösjön en ubåt. Av min då 5-åriga bror. Fast det var nog mer troligt en gren... :-)

2011-07-14 @ 23:34:41
URL: http://www.bonnfrua.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Underbara bilder, kanske vi far uppåt i landet istället för södern i alla fall...

Svårt.

Men korren slår allt. Speciellt när han sitter där mitt i smultronbladen (för det är det väl?).

Så himla lyxigt att ha dem så nära!

2011-07-15 @ 01:39:57
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Vilka härliga bilder! Jag är lite sugen på camping semester själv nu. Drog ju iväg för några år sedan ensam med fyra barn till Öland. Hur härligt som helst och så mysigt att sitta i tältet när det regnar:) Gubben min är bekväm av sig och skulle inte kunna drömma om att sova i tält frivilligt.



Och den där lilla ekorren som sitter o äter i snåren...vilken bild!!! Du är så himla duktig på att fota de små djuren:)



Kram på dig!

2011-07-15 @ 11:37:19
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0