Igår blev det av! :-)


Utförandet av min idé att fotografera en röd amaryllis i vit nysnö. :-)

Bilderna nedan är dock från ett tidigare experiment, när jag försökte färga en vit amaryllis röd genom att sätta den i en vinflaska. Det lyckades bara med hjälp av bildbehandlingsprogrammet... <:-) 



Kanske borde jag ha lämnat kvar mer av flaskinnehållet till blomman, och inte bara den utspädda bottensatsen...?

Undrar förresten om jag inte skulle behöva något stärkande innan jobbet idag - jag har nämligen hastigt och mindre lustigt fått utökade arbetsuppgifter! Som verkar mer komplicerade än att städa omklädningsrum...

Vår kanslist har blivit sjukskriven under en längre tid, så nu ska jag försöka hålla rent på hennes skrivbord också. Och jag och pappersarbete är en inte allt för lyckad kombination, om jag så säger... 8-X

Det är dock uteslutet med en färdknäpp nu, eftersom jag ju ska köra bil till jobbet. Dessutom finns det en alkoholpolicy i föreningen, som jag inte kan ordagrant, men som troligtvis inte tillåter personalen att ens smygsupa under betald arbetstid...

Så att... (Djupt andetag!!)

Pappersröra - here I come!! <:-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Jen

He he! Det vore skoj om det gick att färga amaryllisen med vin, men som du gjort blev ju jätte bra det med. :)



Jag tror inte heller att de vill ha en smygsupande anställd, så djupa andetag är troligtvis bättre. :P

Lycka till med pappersarbetet!

2011-01-25 @ 08:28:24
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: yvonne

Men det ska gå att färga blommor sådär...men man behöver nog något starkare än lite bottensats. Behöver inte vara alkoholhaltigt ;-) Jag har färgat vita tulpaner med (va hettere...såna där små flaskor matfärg..)! Men så härligt det är med såna här bilder med samma motiv i olika dager. (Eller lager kanske?) ;-) Pappersarbetet klarar du galant! :)

2011-01-25 @ 08:29:38
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Anki

Oj vad du mixrar med dina bilder, o så blir de så fina o vackra. Va?? gillar du inte pappersarbete? de e ju det roligaste man kan göra när man är i tjänst. Men man hör ofta, alldeles för ofta sucka över pappersarbete. Hoppas du får ordning på skrivbordet.

Kramiz Anki

2011-01-25 @ 09:56:49
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: anki

klart du fixar pappers görat också skulle jag tro :)



halv mulet här men solen försöker titta fram så vi får väl se om den kommer igenom :)



ha en skön dag

2011-01-25 @ 10:43:06
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Elisabeth

Papper ÄR livsfarliga. En del är så viktiga att det inte är nyttigt för dem, andra är totalt oviktiga men smyger in bland det andra bara för att fylla ut... på nåt sätt!

Om de ligger för länge, blir det damm på dem, men tro inte de tål en vanlig sketen trasa, närå, nåt fint ska det säkert vara. Riktigt vad vet jag i skrivande stund inte.

Men säkert nå´t knepigt och kanske dyrt?

Så jag bara säger en sak. STRORT LYCKA TILL i dag!

Jag förstår du hade behövt stärkt dig lite, men du, det går säkert lika bra med lite sellri... eller har klubben något emot det också? Någon form av Selleripolycy?

Stackars dig, mitt medlidande!

Hoppas du överlever så att du får läsa detta!

STOR KRAM!

asgarv

(Det snöar hos mig denna morgon, i går sken solen)

2011-01-25 @ 11:35:07
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Upps, glömde...

Läcker bild!

Lekte med nå´t liknande färgrutor här om dagen.

Kul! Men du har någon form av kornighet eller är det en textur som ligger över?

2011-01-25 @ 11:38:17
URL: http://landsorts-fotografen.blogspot.com/
Postat av: soffie

va kul att grejja med bilder så där å fint blev det med,ha en toppendag

2011-01-25 @ 12:11:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Det här blev ju jätteläckert även om det bara var en utspädd bottensats. :)

Hoppas att du inte försvinner i skrivbordsröran. Självklart fixar du det där jobbet, tror att du fixar det mesta faktiskt.

Ha det gott.

2011-01-25 @ 13:31:24
URL: http://www.kerstinsfoto.se
Postat av: mimmi

Det var väldigt så kreativ du är och bra blir det också ser jag :)

hoppas det gick bra med pappers arbetet nu :)

Vi har fått besök av min lilla raring ett par gångar idag .. så nu är det väl snart bara ekorre fantaster som går in på min blogg snart.. för idag har kameran gått varm på . men vi fick även besök av sparvhöken..men jag ... .... var inte uppe ..men det var maken som tur var :)

2011-01-25 @ 14:37:36
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0