Regniga kvällar...


...kan ha sin charm. :-) Iallafall om det är den 31:a juli, som på fotot nedan.



Jag och maken var av någon anledning i "byn" och körde då, och minns jag inte alldeles galet så var det åska på G. Det blev iallafall väldans mörkt (för att vara en sommarkväll, alltså!) samtidigt som de första regnstänken (som sedan snabbt övergick i ett skyfall) kom. Och ett spännande ljus blev det också, eftersom solen tappert kämpade emot molnen.

Ikväll regnar det också, men det har jag inte sett (utan bara känt!) eftersom det var precis beckmörkt när jag var ute med soppåsen för en stund sen. Inte det minsta mysigt eller charmigt med det regnet...

Fasen vet, om det inte hade varit bättre med snö iallafall!? 8-) Fast absolut inte mer än en centimeter - ja, det räcker nog t o m med en halv!? Och lika många få minusgrader... :-D

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Gunnar

Där har du lyckats fånga ljuset bra. Det kan ofta bli fina foton under sådana väderförhållanden. Ännu ingen snö i sikte men 1cm kan det väl få bli för att öka julstämningen

2011-12-02 @ 07:50:18
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Lennart O

Morning! En regnig fredagsmorgon i början av december är knappast någon hit. Men trots allt gläds jag åt att nederbörden INTE kommer i form av snö.

Klockan 03:00 i morse brann för 28:de gången julbocken i Gävle. Trots tv-övervakning dygnet runt, väktarbevakning och polistillsyn lyckades marodörerna ännu en gång med sitt uppsåt. Vilket också visar hur svårt det är för samhället att skydda sig mot misshagliga individer.

Ha en fin helg!

2011-12-02 @ 09:07:30
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: mimmi

jag är fortfarande lite tveksam om detta med snön,., det blir ljusare ute..men man är ju lite rädd för att det skall bli som förre vintern :)

Det var en mycket bra bild .. lite kuslig ..men också lite spännande med de moln och sol ihop :)

kram

2011-12-02 @ 11:22:04
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: annette

Klart stor skillnad på sommarregn och höstregn, sommarregn kan ju vara lite mysigt bara det inte åskar för mycket, höstregn är kallt, fuktigt och rått=BLÄ!



Du kan ju spraymåla belysningen till granen i rosa, det blir ju lite annorlunda;)



annette

2011-12-02 @ 15:29:05
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jane

Älskar sommaråskväder, härligt ljus ... och ljud ;)



PS Igår kväll hade jag föräldramöte sedan åkte jag raka vägen hem ... det var alltså inte jag som lekte med tändstickorna :)) Kan ju inte ha varit en gävlebo som tände på bocken, vi är alldeles för stolta över den! Tyvärr fanns den bara en vecka och nu kommer de inte bygga upp den igen. Däremot står Vasagymnasiets bock kvar ... stora bockens lillebror. Undrar bara hur länge ....

2011-12-02 @ 18:10:02
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: fjällripan

Cool bild på regnet! :)

2011-12-02 @ 21:19:09
URL: http://susannelindsfoto.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0