Och plötsligt blev det augusti... 8-I


Jo, jag vet... Augusti är OCKSÅ en sommarmånad. Men jag förknippar den ändå med höst och lite vemodiga känslor och stämningar... Sviter från barndomen, antar jag, för det var ju inte särskilt roligt när sommarlovet tog slut och man skulle behöva börja skolan igen. <:-)

Och så det här med att dagarna redan nu är märkbart kortare än för bara några veckor sen, med mörka morgnar och ännu mörkare kvällar. Irk!!

Man vet vart man är på väg, när augusti har kommit! :-/



Trevligt nog gäller mitt tågkort i ytterligare 15 dagar, så än är det ju faktiskt inte slut på sommarroligheterna för min del! Ska ut och "luffa" igen imorgon, om allt går enligt planerna.

(Fotot ovan är taget genom ett regnsolkigt tågfönster vid ett stopp på stationen i Lund).

Idag ska jag börja jobba igen efter semesterledigheten. Kan ju inte påstå att jag förtar mej de få timmar jag städar och tvättar där, men jag har ändå bestämt mej för att inom överskådlig framtid lämna den tjänsten och göra något helt annat istället. Mest för att jag är less på att nästan alltid ha arbetspass på lördagar, söndagar och helgdagar - som jag dessutom för det mesta måste fixa ganska tidigt på morgonen. Och till en lön som är densamma (läs gärna lika löjligt låg!) som på en vardag... >:-I

Nog gnällt nu! :-)

Ha en toppenfin dag allihopa!

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: annette

Själv älskar jag augusti och får inte riktigt känslan av att sommaren går mot sitt slut än på länge.

Visst blir det lite mörkare men inte så att jag påverkas, ser däremot fram emot en massa fina dagar i skogen där det kommer att finnas otroliga mängder med svamp;)

Din bild idag tycker jag väl avspeglar Dina känslor,lite mörkt och dystert med en väntan på ngt som inte är så kul!

Jobb, ja det låter ju illa främst med lönen och arbetstiderna, men vill Du så hittar Du säkert ngt annat som Du verkligen vill syssla med!



Ha en bra måndag!

annette

2011-08-01 @ 07:40:23
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Morten Pedersen

Jeg føler det samme som deg når det gjelder august. Vi får bare håpe at den gir ekstra godt vær i år.

2011-08-01 @ 08:25:10
URL: http://foto.dv.no
Postat av: Yvonne

Och den som väntar på någon som gått får vänta alldeles för länge :P Augusti är också för mig lite höstvemodiga barndomskänslor, när man började skolan igen, men vad jag minns såg jag fram emot det! Åtminstone de första klasserna...men augusti kan ju vara varm (det är det just nu...) fast lite mörkare.

2011-08-01 @ 08:27:14
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morning! Måndagsmorgnar är som gjorda för att gnälla om allt och alla, men eftersom vädret är så strålande idag så går det knappast att gnälla över det. Bäst att knipa käft med andra ord.

Märker att gräset växt oroande mycket den sista vecka, så bäst att ta sig an det idag. Tror jag! Om jag lyckas med att övervinna latmasken.

Ha en fin måndag!!!

2011-08-01 @ 08:43:04
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Anonym

så känner jag med suck snart är sommaren slut så jag gör allt för att ta vara på dessa dagar,Barna börjar skolan den 22 så det är inte så många dagar kvar på sommarlovet,

hoppas det blir härligt väder,

fin bild,

kram

2011-08-01 @ 10:05:10
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Bonnfrua

Augusti är lite magisk, om sommaren varit regnig brukar den månaden bli härlig. Det lite trollska ljuset under trädet på kvällarna, allt som ska skördas... inget fel på denna månad alls.

Sonen ser fram emot skolstarten. F-klass för hans del med buss.

2011-08-01 @ 10:10:24
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Jag känner också ett vemod nu när man går in i augusti.. och visst har det blivit mörkare MYCKET TIDIGARE nu. Hoppas den kvinnan på ditt foto blev nöjd efter att ha väntat .. för just då ..ser hon inte så nöjd ut :)

2011-08-01 @ 18:07:41
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Jen

Ja men visst får man lite ångest när augusti börjar. :( Bara tanken på att sommaren snart är slut och att jag missat att göra allt jag velat får mig att må illa.... Men hösten är rätt fin den med. :)

Te, stearinljus, filt och en bok = mys. :P



Hoppas du finner något bättre jobb, för det låter inte skoj att jobba nästan varje helg till en dålig lön. :/

2011-08-01 @ 18:59:30
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jane

Nu är ju min kommentar lite "försenad" men jag hoppas i alla fall att första arbetsdagen gick bra :) Det är snart dags för mig också att börja jobba. Dagarna går så fort ...

Din bild är typiskt "augusti-redigerad", lite nedtonad och det är nästan lite höstkänsla över den.

2011-08-02 @ 20:23:11
URL: http://www.janesmax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0