Den lilla damen med den stora hunden...








...visade sej vara en av svensk ridsports kvinnliga giganter; Maria Gretzer! :-)



Fotona är från hopptävlingarna i Älmhult förra lördagen. Egentligen var jag ju och fotade agility den dagen, men ridklubben ligger granne med brukshundsklubben och jag hade parkerat min bil i deras hage. Så när jag kände mej färdig med hundarna och var på väg tillbaka till bilen, så slank jag inom hästtävlingarna också en stund. Faktiskt mest bara för att jag ville pröva 40D:n + 70-200-objektivet på ett såndant ekipage också. Och när det då visade sej att jag hade fotat en kändis, så ville jag ju såklart föreviga henne till häst på tävlingsbanan också. :-)

Hade dock så gott som redan fyllt minneskortet med hundar, så efter "klicken" från banvandringen och framridningen var det proppat. Så det var bara till att kila bort till bilen och byta till 450D:n som låg där... Och 24-70-objektivet fick sitta kvar på den, för det var ju trots allt den utrustningen jag hade använt till hästarna dagen innan. 

En snabb jämförelse mellan de tre första fotona i detta inlägg och det fjärde - och det är ingen tvekan om att det inte alls är ett nytt modernt och svindyrt kamerahus jag behöver, utan faktiskt bara ett extra CF-kort till 40D:n! Ett ekonomiskt högst överkomligt behov... :-)

Kul när det för en gångs skull känns billigt att ha foto som hobby!?! :-D

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jättefina bilder! 40D och 450D...det finns ju så många beteckningar på kameror...lite svårt att veta vilka som är "bäst". Jag förstår att det kommer nya modeller och dessa heter ju nya saker...osv. 70-200 verkar ju vara ett jättebra objektiv, det är väl inte så billigt heller kanske? Själv hade jag på 50mm igår kväll, det gillar jag, fast på nån sorts tävling av något slag är det ju inte mycket att komma med, ozoomningsbart som det är. ;) Har ju ett 18-200 och ett 70-300, men hålla på och byta...uuääh. Kanske ska man skaffa en begagnad Sony till, hmmmmmmmm ;)

2011-08-21 @ 10:55:16
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Bonnfrua

Kul att komma på att det är billigt med fotografering! :-)



Bilderna är läckra så skarpa och tom jag inbillar mig att jag ser skillanden på den nedersta, att de inte är riktigt lika skarp på ngt vis.

Önsakr dig en bra dag!

2011-08-21 @ 11:22:00
URL: http://bonnfruas365-bilder.blogspot.com/
Postat av: Morten Pedersen

Flotte hestebilder, bare synd med hun som fikk ansiktet sitt bak det skiltet.

2011-08-21 @ 11:22:50
URL: http://foto.dv.no
Postat av: mimmi

Då kan du lägga det med kamera hus på hyllan då ;)

Det var kanon fina bilder du fik här :)

Idag har vi sol .. får se om man skall gå ut .. eller om man skall ta det lugnt så det inte tar omtag på mig ..men jag har VÄLDIG svårt att ta det lugnt efter att ha varit inne så länge förstås :)

2011-08-21 @ 11:35:52
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Du får söka jobb för tidningen "Ridsport" - riktigt fina tävlingsbilder. Och Gretzer kände jag igen direkt, som sagt hon har varit en av höjdarna inom sporten läääänge. Bestämd dam :)

2011-08-21 @ 12:27:00
Postat av: Ingrid

Svärdottern är och tävlar denna helgen.

2011-08-21 @ 13:31:20
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kollade mest på hunden men när ögon letade sig till ägaren så kände jag igen henne.

Underbart fina foto och som sagt nu vet du vad du behöver, ibland behöver man inte ta en dyr taxi över ån efter vatten.



Solsken hos mig och det är sååååååååå underbart!



Kram

2011-08-21 @ 15:08:40
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Charlotta

De är imponerande, både hästar och ryttare. Själv sätter jag stopp vid knähöjd på hindren om jag sitter på hästryggen. (och då menar jag stående på marken, människa och häst har ungefär samma knähöjd ca 1/2-meter) Ungefär som de nedersta bommarna på dina fina bilder. Min ridlärare tycker jag är en fegis. ;) Själv anser jag att jag är modig som vågar sätta mig på de höga hästarna. (obs bara i bokstavlig bemärkelse alltså)

2011-08-21 @ 15:29:22
URL: http://livetmedleran.blogg.se/
Postat av: Jane

Vilka snygga ekipage! Trodde först att damen med hunden gick banan för att hon tänkte rida den med hunden ;))

Skönt att slippa handla "dyrt"!

2011-08-21 @ 20:38:50
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Malin B

Förr i tiden körde ju Aftonbladet "jag mötte Lassie" när man sett kändisar. ;) Du får ha en egen sådan underrubrik här, har ju sett andra kändisar här också. För visst är det "den där" Maria som var ute och spatserade här?

2011-08-21 @ 21:54:18
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0