Snart är den här...


Den mega-intensiva påskhelgen!!!

Kalasen står som spön i backen, med början i morgonkväll då vi ska på 18-årsfest hos ett kusinbarn till maken. Som förövrigt är typ bästa kompis med vår son, och även umgås en hel del med vår dotter - så givetvis ska vi uppvakta honom ordentligt då! Jag har precis varit och införskaffat presenten han ska få. :-)

Och handlat allt till kalaset som vi själva ska ha här hemma på fredagkväll, har jag också gjort.

Eller om jag redan nu ska tillrättalägga mej själv lite grann, förresten: Jag har handlat  allt jag har kommit ihåg. <:-) Och faktiskt allt som stod på inköpslistan - men jag räknar ju med att det förmodligen fattades något där, som jag så småningom kommer att komma på... Och då får det väl (tyvärr...) bli ännu en utflykt till affären! Hm...



Men den dagen den sorgen! :-D

(Allra tidigast i morgon, tänker jag isåfall göra dessa kompletteringsinköp...)

Nu ska jag svepa ihop något ätbart, och sen får det bli ett arbetspass nångång efter klockan 13!

Ha en fin dag allihopa. :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Yvonne

Mitt arbetspass för idag är över, och det bestod mest i att fota blåsippor! :D Nu är jag ledig några dagar, hurra! Jag ska ta det luuuugnt! :)

2011-04-20 @ 17:02:47
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: annette

Här blir det nog en ganska lugn Påskhelg sett ur festligheter, men mej blir det nog fart på vad gäller att vara ute i naturen skulle jag tro.

Påskafton blir det gäster, men sedan skall det vara lugnt.

Kompletteringshandla är ett måste;) I alla fall för mej som nästan alltid glömmer inköpslistan hemma!!

Så söt bild med näpna små kyckligar som nyfiket tittar fram;)

Hoppas presenten faller födelsebarnet i smaken!



Ha det bra!



annette

2011-04-20 @ 19:58:54
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Anki

Opps..hon får ta de lite lugnt i påskahelgen också, så hon hinner äta lite ägg. Om du får en stund över kan du komma över hit o hjälpa grabbarna lägga vårt nya avlopp. Jag tänker bara titta på!!

Kramiz Anki

2011-04-20 @ 20:48:40
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Jane

Ja, påsken närmar sig med stormsteg och än har jag inte hunnit med att vara vid stugan ... ännu mindre handlat påskmat :) fast i mo´rrn är det planerat ett besök i affären och jag hoppas att jag inte glömmer något då, jag har inte tid att göra fler "utflykter"! Sonen som är på besök önskar sig ett påskägg (vilket han inte fått på flera år). Jag varnade honom - ska han ha ett så lär han få leta som när han var liten ;))

2011-04-20 @ 21:36:59
URL: http://www.janesmax.blogspot.com
Postat av: Malin B

Hoppas att ni får riktigt glada och roliga kalas! =)

För egen del ägnar jag väl mest de påsklediga dagarna till att gå. ;) Eller om jag ska börja strunta i det nu... Bland de som går är det ju en lätt match att gå mer men "cyklisten" hade trampat ihop 50.000 steg någonting i lördags. Inte en chans att slå ju...

2011-04-20 @ 22:21:48
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning o Glad Påsk på Dig!

Jag var ledig igår...åkte till Långvind för att hämta lite kraft...men påskhelgen blir lugn o stilla hoppas jag! Liten Max kommer på påskafton...

Som alltd; underbara foton hos dig!

Kramen!

Ragnvi

2011-04-21 @ 05:39:10
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0