Söndag! :-)


Och dagen började så-å-å bra, med att vår gamla stationära dator (som jag använder till både bloggandet och fotandet) inte längre ville ha något med internet att göra...

Vet i sjutton vad som har hänt!? Igår fungerade den alldeles utmärkt, och idag påstår den att den inte har kontakt med nätverket... Men modem och router funkar ju till hushållets andra datorer, och alla sladdar sitter där de ska... Kan det vara nåt program som har kraschat, tro!?

Hur som helst... Jag sitter vid en bärbar dator nu, och det ska väl gå att göra ett inlägg här ifrån också... :-)

Till och med en bild ska jag bjuda på - USB-minnen är inte så dumma uppfinningar, när man smidigt och enkelt vill flytta något från en dator till en annan!

Björkar, ballonger och serpentiner hör till när det är studentfirande... :-)



Det blåa i bakgrunden är en folkrace-bil... Det gick riktigt bra för sonen på tävlingen igår - ett poäng till och han hade fått köra C-final, men han var nöjd med att över huvudtaget ha vunnit ett heat. (Och de andra två kvalheaten hade han blivit fyra respektive tvåa i). 

Bilen fick han trevligt nog behålla, så snart ska det väl köras en ny tävling, kan jag tänka mej. :-) Däremot blev en av hans kompisar av med sin - alla bilar är ju till salu efter tävlingen, och vill någon köpa måste man sälja... Så därmed är väl fritiden räddad igen, för de ska säkert bygga en ny bil till honom... :-D

Från och med imorgon är förresten sonen anställd som bilmekaniker på en verkstad i Osby. Känns så himla bra!!!

Även om jag just idag kanske hellre hade önskat mej en datatekniker i familjen... Ähum! Fast en sån hade väl antagligen sagt det samma som jag själv tänker just nu: Köp en ny dator!!! Host!

Men innan jag helt kastar in handduken, ska jag rycka lite till i sladdarna och göra en ytterligare omstart... Men det brukar vara allvarligt när det inte hjälper att bryta strömmen... <:-I

Om någon möjligtvis känner igen detta problem med att datorn säger att det är fel på internet fast att det faktiskt inte är det, så får ni gärna komma med tips om vad jag kan göra för att försöka avhjälpa felet...

Ha en fin-fin dag!!! :-)

/AnnaKK










Kommentarer
Postat av: Morten Pedersen

Det er ikke alltid like lett med datorer. Håper dagen din ellers går knirkefritt.

2010-06-06 @ 14:34:24
URL: http://photo.dv.no
Postat av: Lizaloop

Tur att du har en dator som fungerar iallafall, jag har problem med min med så jag får använda den bärbara, det går ju det med!

2010-06-06 @ 14:53:14
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Lennart O

Hej! Datorbekymmer har jag nästan ständigt, men i allmänhet brukar det lösa sig när jag snackat med dej! Ett råd är att googla, det finns en massa råd att få där.

Kul att det gick så bra på folkracet och att han få börja jobba redan i morgon. Det är nog få killar som har det så väl förspänt. Jobb för ungdomar är ju tyvärr en bristvara nu för tiden.

Ha en fortsatt fin dag!

2010-06-06 @ 15:19:09
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: annette

Datorer är ett kapitel för sig, gör som Du när det krånglar, ibland går det bra, ibland mindre bra, tyvärr inga tips att komma med.

En son som vore datatekniker vore ju bra att ha, men det vet i sjutton om jag inte skulle föredra bilmekaniker,passar mej lite bättre med lite"skit" under naglarna på ngt sätt.

Kul att det gick bra och att han fick behålla bilen, vem bestämmer priset om någon vill sälja, är det fast pris eller får ägaren begära ett pris?

Grattis till sonen som har ett jobb så där direkt!!



annette

2010-06-06 @ 17:17:49
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Maria

Det är inte roligt med krånglande dator, helst om den lägger av. Du har väl backup på din fotografier.



Ha det gott!

2010-06-07 @ 07:39:30
URL: http://www.mimali.se
Postat av: Two olsson sisters

Det är inte åskan som slagit sönder modemet? Hände för oss förra året...//Emma.

2010-06-07 @ 08:04:46
URL: http://www.twoolssonsisters.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0