Man kan inte vara i Malmö...


...hur många gånger som helst, utan att titta på (och fotografera :-D) Turning Torso!

Så det är i lite runda slängar vad jag har gjort idag. :-)



Men det finns ju en gräns för hur långt man orkar gå... Var inte helt nöjd med förgrunden här, kan jag ju säga - men frågan är om den hade blivit så himla mycket roligare om jag hade traskat vidare nån kilometer till eller så...?

Det får vi inte veta - för jag fick syn på nåt helt annat bara en liten bit bort...

Och minsann om inte "huset" faktiskt blev rätt bra därifrån!? 8-)



Skejtade gjorde vi minsann på det glada 80-talet också! Jag gjorde det visserligen bara en gång - ramlade, och sedan aldrig mer... <:-)

Men jag tycker fortfarande att det är himla kul att titta på dem som KAN åka! :-D



Och vilken stor och fin bana kidsen i Malmö har att åka på/i!! :-)





Och så hittade jag några gatuhundar också, förresten! Här är en liten svart... :-)



/AnnaKK





Uppdatering:

Gatuhunden har redan blivit "dissad" av två (Yvonne och Annette), så jag får väl visa den i sin helhet istället då´rå...

Den hade en lika liten (lika dan?), fast brun, kompis! :-)



Vilken är sötast!? :-)

(Om de nu alls är söta - jag är inte helt säker på att jag tycker att de är det, faktiskt... Hm!?).







Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det var ju bara ett par hundben! ;))) Och jag blir yr i mössan bara av att titta på dina foton av torson! Uuuu... :) Solig dag i Malmö också ser jag! :)

2010-06-21 @ 18:04:35
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Morten Pedersen

Litt av en bygning, det er nesten så en må ta turen ned til Malmø bare for å ta noen bilder.

2010-06-21 @ 18:24:49
URL: http://photo.dv.no
Postat av: annette

Hunden gills inte, bara "hundben"



"Torson" är häftig tycker jag, och bilden hade nog inte blivit häftigare om Du traskat vidare, lite kul att se att det är "skräpigt" strax bredvid;)

Bilderna på skateåkarna är ursnygga, har en sådan park här här i närhetn där jag fotat en del.

Ligger lågt med min blogg nu, hinner inte riktigt, bara jobbar och jobbar;)

Hoppas solen skiner på Dej resten av veckan, här visar den sig ganska långa stunder men så fort den gömmer sig är det kyligt i luften!

Ha det bra!



annette

2010-06-21 @ 18:27:38
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: annette

Så ja, nu är jag nöjd. Var två små, men det är okej;)

Läser gör jag på bussen till och från jobbet, kommit på att den timma enkel tur det tar går fortare om jag läser och inte bara sitter och stirrar;)



Ha det!



annette

2010-06-21 @ 18:56:00
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Ja, nu är jag nöjd också! :D Söta och söta...jag vet inte ens vad det är för ras...chihvauva(stavning?) eller dvärgpincher? Eller nåt annat.. :P

2010-06-21 @ 19:54:17
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: sickan

Vilka härliga bilder! De på skatearna var coola och turning torso likaså.



Nu har jag lyckats få till så jag kan ha större bilder MEN det vet i 17 hur jag får in en header i denna mallen. (Den helt vita längst ner till vänster)



Ha en skön kväll!

2010-06-21 @ 20:39:47
URL: http://sickanharenplan.blogg.se/index.html
Postat av: mimmi

Vilket hus .. jag har bara sett det på bild och aldrig i verkligheten ... tänk att bo i ett sånt hus ojoj

Ju jag tycker att den svarta var söt .. den var ju så himla gullig ... jag kan inte uttala mig om den bruna .. då jag inte tyckte att rumpan var så söt ;)

2010-06-21 @ 20:41:25
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Anki N

Ja den är ståtlig den där kåken, men inte skulle jag vilja bo i den, jag blir lite sne bara jag ser den...ler. Så du har åkt bräda? De ja, ungarna sysslade ju med att åka en hel del när de växte upp, alltså olika saker, de enda de lyckades lura mig till var rullskridskor som dessutom var 4 nummer förstora o från sittade ställning kom jag aldrig upp för jag skrattade så jag rasade ihop i en hög. Men jag har en minibräda i ladan, något ungarna lämnat o jag dragit med mig genom åren..samlaren du vet..

Kramiz Anki N

PS, de där är inga hundar, de e sällskapsdjur, alltså om du frågar mig

2010-06-21 @ 21:36:52
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Nollan

Sveriges mest fotade byggnad??? Men läcker :)

Och med skateparken blev det en extra knorr på det hela!

2010-06-21 @ 21:47:22
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Postat av: soffie

wow vilken byggnad det där är,har aldrig varit i Malmö men dit ska jag någongång,

fina tycker jag inte hundarna va men måste jag välja får det bli den svarta:)

Va duktiga skatearna är helt otroligt vilka konster de kan göra,

,må gott

2010-06-21 @ 23:21:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ehhhh..."Stigbert"

Coooola bilder!!



Den på "skejtaren" i lila dojor var ju bara sååå bäst!



Det skulle han ha vetat om.....(:

Han skulle säkerligen vilja ha den bilden!



Och torso´t.

Snurrig grej det där, och jag gillar faktiskt kontrasterna mellan "lyxet" och "skiten".



Ganska typiskt en stor stad, eller hur?



Svart vovve= sötast. Men inte jättesöt ändå....

Fast lite...och den bruna pyttelite också då...annars blir den kanske ledsen?



-Äsch, gå och lägg dej, Jenny!!



Kramis!

2010-06-22 @ 02:58:37
URL: http://peacerosen.blogspot.com/
Postat av: Lennart O

Go middag! Från västkustens pärla (?) lyckades jag hemföra årets eftersläpande infuensa, som näst intill däckat mig idag!

Turning Torso är onekligen en imponerande skapelse med sina 191 meter - elaka tungor kallar den för en fallossymbol. Men jag tror inta att jag själv skulle vilja bo där - inte bara för de rekordhöga hyrornas skull - utan för att byggnaden är hermetiskt tillsluten, varken fönster eller balkonginneslutningarna går att öppna. Det enda som egentligen är något att ha är den magnifika utsikten. I Göteborg är man mäkta avundsjuk över att man där inte lyckats enas om att bygga ett liknande landmärke. Men till slut har politikerna lyckats ena sig om att bygga Sveriges högsta Pariserhjul, som nu pryder (?) sin plats jämte Operan. Man kan säga att här kolliderar den statliga kulturen med den kommunalpolitiskt, folkliga varianten. Göteborgsk kultur kännetecknas signifikativt av Lisebergskaniner, Goa Gubbar och Pariserhjul.

2010-06-22 @ 15:21:23
URL: http://leonardo34.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0