Åskblå himmel är vackert... :-)




Fast kanske ändå trevligast att slippa - åskan, iallafall!!

Fotot togs förra tisdagen, genom fönstret på restaurangen i Hörvik där vi åt middag på svärfars 70-årsdag.

Nu står det snart nya festligheter för dörren; Midsommar. :-)

Kan just undra vad jordgubbarna ska kosta i morgon...? Billigare än 40:-/litern har jag inte sett ännu i år, och 45 har varit betydligt vanligare. Så en gissning inför morgondagen får bli 55:-/litern!?



Jag köper nog de jag ska ha redan idag! ;-)

/AnnaKK, snål smålänning - alltid snål smålänning!!!






Kommentarer
Postat av: Lisa - InkyWings

Var glad om dom "bara" kostar 55;- litern i morgon - här uppe kostar dom det NU så vad vi får betala i midsommar vill jag inte ens fundera på. Känner mig inte så våldsamt sugen på jordgubbar till dom priserna... suck. Men sen lär det väl bli vrakpriser när alla gubbar är klara samtidigt... EFTER midsommar... då ska jag smaska minsann. ;-)



Har inte riktigt koll på när vi åker ner ännu, men jag talar om så fort jag vet - törs vi våldgästa 3 nätter hos er? ;-)

2010-06-24 @ 08:36:42
URL: http://lisainkywings.se
Postat av: Lennart O

Morning! Jag läser i morgontidningen att det råder stor brist på svenska jordgubbar till midsommar, de flesta som kommer att säljas är utländska gubbar, så det gäller att se upp så att man inte betalar för mycket. Jag åt faktiskt jordgubbstårta för två veckor sedan och med belgiska jordgubbar. De smakade faktiskt riktigt bra.

Mitt midsommarfirande kommer mest att bestå i att vårda min västkustska förkylning, som visat sig vara ovanligt livskraftig. I går berömde mina nya grannar mina nu överdådigt blommande rododendron, och de är verkligen ovanligt fina i år. Det är tacksamma blommor; de sköter sig helt själva utan någon medverkan från min sida. Perfekt! Tänk om resten av trädgården skötte sig på samma sätt.

En riktigt GLAD MIDSOMMAR till er alla!

2010-06-24 @ 09:31:55
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Anki N

Oj vad dyra jordgubbarna var hos Er. Här tar dom bara 35:- och de verkar finnas en uppsjö av dem. Levereras ju från Öland, o även Blekinge. Gott är de o många ska intas innan de ebbar ut för i år. Jag älskar dom. Snygg bild på din åskhimmel.

Men idag har Ni väl ingen sån himmel. Här är kanongott.

Kramiz Anki N

2010-06-24 @ 10:11:34
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: SqZ

Jag ska också köpa mina jordgubbar idag :-)



Altanen blir inte klar till helgen- det är massor kvar. Vi kommer dock att kunna släpa upp trädgårdsmöblerna och sitta på den och njuta lite i förskott :-)

2010-06-24 @ 10:44:18
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/
Postat av: Bella

Åh...jordgubbar! Det har jag inte ätit några ännu i år...men blev himla sugen nu. Här går de på ca 30kr/kilot (Ja...de mäter inte jordgubbar i liter här) så jag kanske ska beställa hem lite då jag gör mathandlingen på nätet idag. Stor Kram till dig och hoppas er midsommarafton blir härlig och solig! :)

2010-06-24 @ 10:50:11
URL: http://bellasweb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0