Nytt rekord! ;-)




Det solade upp i eftermiddags, och plötsligt hade jag varit ute och gått med både hunden och kameran - den sistnämda i ett par omgångar till och med. Det gav resultat på stegräknaren! :-D



Eventuellt årets sista blåsippsfoto - min lilla planta börjar bli ganska så överblommad vid det här laget. <:-)

Den här våren har jag förresten blivit världens fågelnörd!? 8-)

Har aldrig förr intresserat mej för arter och så där, utan varit glad om jag överhuvudtaget har lyckats fånga en fågel bra på bild. Men numera är jag inte nöjd om jag inte också kan lista ut vad det är för sort - och vissa går man ju bet på eftersom fotona inte blev så lyckade... <:-I



...och för att fågeln flög sin väg, när man försökte komma närmare och/eller hitta en bättre bildvinkel!

Om någon trots grenarna som skymmer, kan se vad detta är för slags fågel, så vill jag jättegärna veta!! :-)

Det här är iallafall svarthättehanen:



Den har jag verkligen letat efter, ända sen jag fotograferade honan i förra veckan, och idag lyckades jakten! Han är ganska lik en tita, men har inte deras svarta haklapp... :-)

Knepet att få skärpan på fågeln, och inte på nån gren eller ett blad, är att bara ha en autofokuspunkt aktiverad.

Go´natt!! :-)

/AnnaKK


Kommentarer finns här! :-)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0