En dront...? 8-)


Underligaste fågel jag nånsin har sett, var mitt första intryck av denna varelse:



Den blockerade vägen för mej i morse, när jag var på väg hem efter att ha lämnat av dottern vid tåget. Fast när jag klev ur bilen för att ta mej en närmare titt på den, så gömde den sej i gräset och buskarna vid sidan av vägen, och där låg den snällt stilla och väntade medans jag tog mej hem (100 meter bara) och hämtade systemkameran.



Fast den gillade inte så värst att bli fotograferad... <:-)

Och gick ut på vägen igen, antagligen med siktet inställt på att gömma sej på andra sidan istället.

En liten stund stod (satt!?) den stilla mitt på vägen, så jag hann ta detta foto också:



Det är nog ingen dront, utan en unge av en betydligt vanligare fågel... :-) Vore kul att höra vad ni tror att det är för nåt, innan jag avslöjar vad jag tror.

/AnnaKK


Kommentarer finns här! :-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0