Älgsafari...


...eller nåt i den stilen, försökte maken och jag oss på igårkväll. :-) Det vill säga, vi satte oss i bilen och körde X antal mil på småvägar här i trakten, med förhoppningen om att få se (maken) och fotografera (jag) en eller annan "Skogens Konung".

Visst träffade vi på en älg - fast inte riktigt av det slaget vi hade tänkt oss...



Någon mil ifrån denna skapelse, hittade vi en riktig Älgsafari! Trotsade några förbudsskyltar, och smög oss fram till stängselt och kikade in...

Rätt konstiga älgar, måste jag säga!? Men de blir väl lite "dana" i fångenskap, kan tänka!? <:-)





Visst är älgkalven söt!? :-) Synd bara att den skulle gömma ansiktet bakom stolpen... Men man ser ju att det är en älg iallafall, eller visst!? ;-)

Dagens utflykt får jag berätta om imorgon - då blir det trädgårdsblogg!!! 8-)

/AnnaKK


Kommentarer finns här! :-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0