Stenrik och ut-"schleten"...


Efter gårdagens trädgårdsinspirationsutflykt till Willab Garden utanför Båstad, kliade det faktiskt lite i fingarna angående att sätta igång med vårbruket här hemma i täppan. Passande nog så hade det slutat spöregna precis lagom tills vi kom hem, så det var bara till att rulla fram skottkärran och greppa spaden. :-)

Herre gud, vad mina rabatter hade grott igen... :-X Den på första bilden här nedan syntes knappt för allt helsickes randgräs som fullständigt hade tagit över, och spritt sej långt ut i gräsmattan dessutom. Väck med det!! Och väck med de andra växterna också, som randgräset så klart hade trasslat in sej (till förbannelse...) i.

Det tog sin lilla tid, kan jag säga. Phu! Det jobbigaste jobb jag har gjort på evigheter - men det syntes då inte på stegräknaren, som hamnade på en bottennotering igår, och det blir nog nåt liknande idag också...

Men, men! Nu syns jorden igen iallafall - och alla stenarna... Stora som små!! :-)



Om jag nu hade varit stenrik i kronor och ören istället, så vet jag precis vad som hade fått följa med hem från Willab!! Ett växthus! 8-)

Tänk så smidigt att bara ha odlingar i krukor och kärl, och slippa allt vad friland och rabatter heter!!!

/AnnaKK


Kommentarer finns här! :-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0