Övningskörning... :-)


Dottern ska ju förhoppningsvis ta körkort nästa vår (eller kanske redan i februari, förresten!), och har nu fått en nytändning vad det gäller att övningsköra. Igår rattade hon bilen när vi skulle till Kristianstad en sväng, och det gick så bra så. :-) Blev till och med extra mycket övat på både rondeller och vändingar, för vi navigerade lite fel först... (GPS i julklapp???).

 

Det var rena rama sommaren på de breddgraderna. Björkarna var utslagna, och de flesta andra träd lär också vara det inom bara nån dag eller ett par. :-)

Vår destination var Solhaga Gardencenter, och jag hade en liten idé om att köpa ett nytt plommonträd... Men de var ju så stora, så det hade aldrig gått att fått in ett sånt i bilen!? Så det får inhandlas på närmare håll en annan dag - när vi har släpvagn med oss. <:-)

/AnnaKK




Kommentarer:


Postat av: Lennart O

Morning! Hemma igen efter helgens utflykt västerut. Det är så mycket nymodigheter i din blogg att jag först blev alldeles förvirrad. Men det gick snabbt över och nu ser jag att det hela blivit till det bättre.
Ja det där med övningskörning ser jag tillbaka på med en blandning av skräck och vemod. Att det var så länge sedan! Men aldrig var jag tillnärmelsevis så avslappad som S ser ut att vara i baksätet. Men det gick ju trots allt bra. Nu ser jag med viss fasa på att det snart kan vara dags att ställa bilen för gott, så att man inte blir den förhatade gubben i trafiken. Den som bara ställer till oreda och orsakar proppar. Rollatorn nästa fordonet?

2010-05-03 @ 09:34:12
URL: http://leonardo34.wordpress.com



Postat av: anki

härligt att hon börjat köra igen, det behövs mycket träning.. :-)
dottern åker och flänger varje dag sen hon fick körkortet i höstas.. sällan den bilen står en hel dag :)

ha en skön måndag

2010-05-03 @ 11:43:04
URL: http://engstromsfoto.se



Postat av: Malin B

Av bilderna att döma, framförallt på passageraren förstår jag att tösen kör lugnt och fint! =)

2010-05-03 @ 15:01:14
URL: http://malinbayard.blogg.



Postat av: ingrid

Oj vad långt våren har kommit där söderöver!!
Härligt vad det kan skilja här i vårt avlånga land!
Jag tycker det är skönt nu när alla tre ungarnas körkort är avklarade, det tar både tid och pengar.. MEN nästan ett måste tycker jag nog.

2010-05-04 @ 17:10:03
URL: http://farmoringrids.blogg.se/






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0