Somrig höst... :-)

 
Det finns mycket man kan klaga och gnälla på, men knappast inte på den rådande väderleken!
 
 
 
 
 
 
Många mil i sommarbil, har det blivit! :-)
 
Förmodligen har vi kört mer med cabben än med Suzukin vi köpte i februari!? Och för tillfället körs det inga mil alls med den bilen, för den är typ inlagd på sjukhus i väntan på en organdonation...
 
Jo, ni läste rätt!!! Innan den bilen rör sej igen måste den få en ny motor! Och att hitta en bättre begagnad sådan (omkring 9000 mil ska den ha gått för att vara aktuell) tycks inte vara det lättaste för verkstaden. Men de har lånat ut en annan bil till oss under tiden, så det är ingen ko på isen. Och det rör sej om en garantireparation som företaget som sålde bilen till oss ska stå för, så det är snarare dom än vi som har ett problem. Men visst är det tradigt ändå när det blir så här... Man köper ju en så kallad lågmilare just för att det bör finnas många mil kvar att ta på den, och så rasar motorn innan man har kört 500 mil och dessutom gjort en stor service på den. Skrutt!!! :-(
 
Ni som köper bil med tre månaders MRF-garanti ska veta att det där med 3 månader inte är hugget i sten! Läser man det finstilta så kan man reklamera fel som uppstår inom sex månader, och det är det vi har gjort. Det är helt enkelt den vanliga Konsumentköplagen som sist och slutligen gäller, och den säger att fel som uppstått inom sex månader ska betraktas som ursprungliga och då åligger det säljaren att reparera dem alternativt bevisa att det är köparen själv som har orsakat dem. (Man kan klaga på varor även efter sex månader, men då är det omvänd bevisföring som gäller har jag för mej...) Hur som helst; säljföretaget har tagit sitt ansvar i vårt fall, men ännu så länge har det alltså inte dykt upp någon lämplig motor. De har som det heter "skälig tid" på sej att fixa detta - så vi ska ge dem det (vad det nu egentligen är??) innan vi börjar bråka. Men sen så!! >:-]
 
Den här typen bidar också sin tid;
 
 
 
 
 
 
SNART är det jaktsäsong på riktigt!!! Tills dess får han göra nacksving på sina "mjukisar" och nosa upp kantareller åt mej. Ett eftersök på ett skjutet rådjur har han förresten gjort, och det löste han galant. :-) 
 
Nu ska det bli rysligt intressant att se om jag får några kommentarer på det här inlägget, eller om alla har gett upp att besöka min numera väldigt sällan uppdaterade blogg... <:-/
 
Kramar!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sk

Jag har inte glömt dig,

2016-09-09 @ 12:05:21
Postat av: Malin B

Riktiga vänner, de är alltid kvar! :)
Vad kul det var att höra om gammelhunden - hos mig. Pensionärshundarna ska ha det bra. C framfarter är också trevliga att ta del av. Här finns inga gula kantareller alls, torkan har ju varit hård.
Perfekt att ni var på rätt sida vad gällde garantin på bilen. Min verkstad - med rosten - skulle höra av sig efter semestern, de sa inte vilket år. ;) Det är bara ett par hundra mil kvar till service så då får vi hoppas att de hittar på en bra lösning.

2016-09-10 @ 08:46:50
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lennart O

De närmaste finns alltid kvar. Min nu ganska så ålderstigna bil ska in på besiktning på måndag. Jag är ganska bortskämd med genom åren blanka besiktningsprotokoll så återstår att se om bortskämdheten kanske får sig en knäck på måndag.

Mycket finns att klaga över men höstvädret faller förvisso inte inom den domänen. Men tiden lider och det gäller att ta till vara varje dag som förtjänar det.

Trevlig helg med mycket uteliv önskar jag er!

2016-09-10 @ 10:51:40
URL: http://www.leonardo34.wordpress.com
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Jag prenumererar på din blogg via bloglovin så jag kikar in när du uppdaterar och tycker alltid att det är trevligt :)

Kul att caben är så använd, mindre kul att den andra bilen är "inlagd".
Själv längtar jag nu till den riktiga och frostigt krispiga hösten :P :)

2016-09-10 @ 19:15:59
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Pernilla

Klart jag inte glömt. Men jag är lite seg jag också. Men okej, kanske inte såå seg som det varit hos dej.
Men så trist med er bil. Hoppas det löser sig och att ni slipper besvär sen. Men cabben är inte helt fel dessa dagar. Det är helt otroligt så fint väder vi har.
/P

2016-09-14 @ 22:09:02
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Lotta

Haha.... Inte sviker jag dig 😉, alltid lika trevligt att läsa dina rader och titta på alla fina foto.
Det där med bil är ett kapitel för sig, det gäller att verkligen vara om sig och kring sig i den där djungeln.
När det gäller svamp så är de torkade innan de är plockade, men de är goda ändå.
Hösten är ljuvlig och värmen klagar jag inte på 😄!

Trevlig kväll!

2016-09-16 @ 16:30:09
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0