Och så kom augusti...

 
...med ett nytt gammalt hus att sätta verktygen i!!!??? 8-D
 
 
 
 
Denna praktfulla men i dagsläget lite sjangserade gård, har precis införskaffats av mina svärföräldrar. :-) 
 
Obs! Lagårdslängan är INTE bågformad i verkligheten, utan rak!! Däremot är grönytorna enorma - de ser snarare mindre ut på bilden, än vad de faktiskt är... Så ett stort plus om den som ska bosätta sej här framöver gillar att klippa gräs!!
 
För egen del fundrar jag på hur jag på ett enkelt och smidigt vis ska BLI AV MED en del av gräsmattan här hemmavid... Inte precis för att det är jag som sköter klippningen av den, för det är det sällan. Men för att jag irriterar mej på att maken mejar ner så mycket i mina rabatter, när han ska snirkla runt dem i full fart med sin bjässiga åkgräsklippare... <:-)
 
För övrigt undrar jag om augusti kommer att fortsätta som juni och juli - dvs kännas som en slags vårmånad!? Eller om det istället kommer att börja kännas som höst nu? För att det äntligen ska bli sommar, är väl att hoppas på för mycket...
 
Go´ morron!! :-)
 
/AnnaKK
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Det var ett rejält ställe!!!
Jag får väl ta och bosätta mig där. Jag har ju en karl som älskar gräsklippning så det skulle inte vara något problem alls.
Det finn ju robotar i värsta fall...
Jag tycker att augustiluften ÄR höst. Men nu börjar det ju bli mera läge för höst än det har varit i maj, juni och juli.

2015-08-02 @ 13:15:00
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Lotta

Oj så fint! Den gräsmattan skulle jag ha.....jag gillar verkligen att klippa och röja gräs. Så, ju större desto bättre. Pappa sa att min gräsmatta runt stugan ser ut som en golfbana, det var ett gott betyg. Sonen räknade ut att jag hade 2000 kvadrat tomt, men enligt pappren så har jag 1100 kvadratmeter tomt. Eftersom jag vet att pappa inte läser här så vågar jag skriva att jag vill ha en ny fin gräsklippare. Den eller de jag har nu hänger knappast inte ihop. Skulle jag beklaga mig för min far så får jag bara höra att jag kunde köpt många klippare om jag stannar hemma från Australien, "och" det där vill jag inte höra. Han kan väl ha rätt i det, men det är inte det jag vill höra. :-)
Du får sätta upp elstängsel runt dina växter så inte maken mejar ner dem för dig. Jag vet hur det är för när jag hade huset och barnen bodde hem och om jag någon gång bad barnen klippa gräset då var det verkligen rent från både gräs, blommor och små nyplanterade träd.

Nu kommer sommaren!!!!! Eller?

Kram

2015-08-02 @ 16:44:04
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: mimmi

Det var inte litet precis :)
En handgräsklippare är nog inte ett alternativ ;)

2015-08-02 @ 20:26:20
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.se
Postat av: Gubben

Hoppas att augusti blir den där sommarmånaden som vi väntat på. vilket härligt hus de köpt.

2015-08-03 @ 08:14:24
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Lennart O

God fm! En imponerande mangårdsbyggnad må man säga. Påminner lite om en gammaldags prästgård på landet.

Men det är klart att ge sig på en renovering av ett sådant stort projekt kräver nog eftertanke före.

Nu när semestrarna är över för de flesta verkar sommarvädret äntligen komma på återbesök. Kan tyckas taskigt för alla dem som vädermässigt haft en kass semester. Men så är det och vädret kan vi ännu inte påverka och väl är väl det.

En fin dag önskar jag dig och de dina!

2015-08-03 @ 10:59:00
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Augusti har i alla fall börjat bra med värme här hos mej. Så skönt!
Den där gården tilltalade verkligen mej. Gräsytorna vill nog tonåringen göra anspråk på. Agilityplan står högt på önskelistan. Ladan önskar maken att få fylla med firmans material. Jag själv skulle vara nöjd och glad om de va nöjda. Men någonstans ser det ut att finnas plats för ett trim också.
Jättemysigt alltså!
/P

2015-08-04 @ 07:48:47
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Malin B

Tack snälla du för gratulationen!
Vi kör lite kalasmiddag i morgon, L fyller ju på torsdag...

2015-08-04 @ 10:01:32
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Inga M

Detta hus var ju verkligen nåt att sätta tänderna i! ;- ) Men du är ju van så det går av bara farten! Ha en bra dag!

2015-08-04 @ 23:46:40
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0