Måndag!

 
Kall morgon med frost. Hutter...
 
 
 
 
 
 
Fotot ovan tror jag att jag tog den dagen i förra veckan när det var snö... Brrrr!!
 
Får nog börja inse nu att hösten är förbi, och att det istället har blivit vinter. <:-I Men trots det (och klumpiga vantar + ett par extra joggingbrallor utanpå jeansen) så var jag nyss ute en sväng med kameran, och fotade typiskt höstiga motiv i morgonsolen. :-) 
 
Det var riktigt uppfriskande, måste jag säga! Bara jag återfår känseln i kinderna, så ska jag snart använda lite av energikicken till att sätta mej in i vad det är jag idag förväntas lämna in för skrivelse på min kurs. 
 
Jag skrev ju lite om målsättningar igår... Och naturligtvis så är det ju mycket mer min lärares målsättning än min egen, att jag slavsiskt ska följa alla dessa måndags-deadlines som den här konstvetenskapskursen består av. >:-) De flesta uppgifterna ska postas i ett öppet forum (eftersom vi dels ska kunna diskutera dem och dels ska kunna lära av varann), och jag märker nu att allt fler slirar allt mer vad det gäller att lämna in i rätt tid...
 
Kan tänka mej att det är tröttsamt för läraren när det är många som lämnar in sent, men framförallt är det ju himla jobbigt för en själv att halka efter en massa på det viset. Så det vill jag INTE göra!
 
Men vad har jag då för egen målsättning med det här pluggandet?? Inför kursen var det väl att klara den med G i betyget - alltså att få G direkt på samtliga fyra delkurser, och inte behöva komplettera några uppgifter. Efter två delkurser ser det ut exakt så, men jag tycker samtidigt att jag har lärt mej mycket mindre än vad jag hade förväntat mej. Och det känns ju så där... <:-I Jag skyller på att det beror på att vi inte får några föreläsningar på den här kursen, men sanningen är naturligtvis att jag inte läser litteraturen. Och varför gör jag inte det då? Tja, delvis för att den ser ut SÅ HÄR!!!
 
Var det nån som orkade läsa mer än två-tre rader, när texten såg ut på det viset??? Man får ju lägga mycket mer koncentration på att inte tappa bort sej bland raderna, och utläsa de pyttesmå bokstäverna rätt, än på att översätta och begripa vad texten handlar om!? 8-X Innehållsmässigt är detta säkert helt okej undervisningsmaterial - men när det knappt går att tillgodogöra sej det på grund av hur det tillhandahålls, så blir det ju så jävla dåligt iallafall... :-(
 
Suck och pust!
 
/AnnaKK
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kan inget annat än säga "Lycka till"!!
Hoppas och håller tummarna för att solens strålar gav dig massor av nyttig energi :-)

Ha en bra dag!

2013-11-25 @ 11:26:21
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se
Postat av: Ditte Yvonne

Lycka till med alltihopa! Själv håller jag på med att boka saker inför sommaren på jobbet. Eller våren i alla fall. Och en resa i augusti (för jobbet.) Lite kuligare än att tänka på denna årstid. Mycket fotande har det inte blivit, alldeles för kallt, huuuuu!

2013-11-25 @ 20:02:23
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Soffie

Lycka till . Å brr kallt hos mej med...

2013-11-25 @ 22:04:17
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vilken härlig bild. Den gillade/ gillar jag skarpt.
Kan bara önska dej lycka till med pluggandet. I slutändan blir det säkert jättebra.
/P

2013-11-25 @ 22:38:15
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Anki

Jamen där är du ju :) länge sedan - hej, hej
oj vad frostigt de var hos dig, nja faktiskt är de nog de här nu med, ser att tempen står på -4,9, inte konstigt jag frös om benen när jag hämtade in tidningen:)
Vad gör du nu för tiden - nytt jobb? eller fortfarande plugg kanske.
KraMIZ

2013-11-26 @ 06:33:35
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se
Postat av: Malin B

Jag får väl inte säga det men jag är väldigt glad att jag inte behöver läsa den där texten än mindre göra uppgifter om den. ;)

2013-11-27 @ 21:29:50
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Inga M

Att läsa liten och kompakt text är inte roligt och framför allt är det inte nödvändigt att göra såna texter. Det finns ju ordbehandling som funkar både med storlek och mellanrum.

Det finns ett ställe till där det är svårt att läsa liten text; såna där bifogade lappar till läkemedel. Det är nästan hopplöst.

2013-12-03 @ 08:18:12
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0